loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
11 کتاب پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402

11 کتاب پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402

هر سال، با فرارسیدن ماه اردیبهشت، اهالی کتاب منتظر خبر بازگشایی نمایشگاه کتاب هستند. یک گردهمایی بزرگ که همه دوست‌داران کتاب و فرهنگ را دور خود جمع می‌کند. ناشرها از آثار جدید خود رونمایی می‌کنند و مخاطبان کتاب هم با شور و شوق و البته خستگی زیاد، لا به لای راهروهای مصلی امام خمینی، دنبال کتاب و ناشر مورد علاقه خود می گردند. 

پرفروش ترین کتاب های نمایشگاه کتاب در سال 1402 چه کتاب‌هایی بودند؟

در این مطلب نگاهی داریم به کتاب‌های پرفروش سال 1402. از میان کتاب‌ها، یازده تای آن‌ها را گلچین کرده ایم تا اگر شما هم علاقه داشتید در موردشان بدانید. اطلاع داشتن از پرفروش‌های بازار کتاب، یکی از راه‌هایی است که می‌توان به کتاب‌های باارزشی رسید. البته صرف پرفروش بودن نمی‌تواند ملاک خوبی برای تشخیص و خرید کتاب باشد، اما دانستن ذائقه عموم مردم، و اطلاع از آن، خالی از لطف نیست.

 

1- کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب نوشته مت هیگ، با ترجمه صالح نورانی زاده در انتشارات کوله پشتی به چاپ رسیده است.

چمدانتان را ببندید و آماده شوید تا با شخصیت اصلی داستان، نورا، راهی سفر شوید. می پرسید کجا؟ باید به عرضتان برسانم مقصد شما مکان خاصی لزوما نیست. شما قرار است به زندگی‌های دیگری سفر بکنید. نورا، در اوج افسردگی و احساس شکست و زمانی که تصمیم به خودکشی گرفته، به کتابخانهای عجیب و غریب می‌رود. جایی که وقتی دست به کتابی می‌زند، به یک زندگی جدید سفر می‌کند. یک تجربه مبهم و رمزآلود و البته جذاب. اگر می‌خواهید شما هم مثل نورا، این حس و حال شگفت‌انگیز را تجربه کنید، کتابخانه نیمه شب را بخوانید.

مت هیگ، نویسنده کتاب، با نوشتن داستان کتابخانه نیمه شب، موفق به دریافت جایزه بهترین کتاب داستانی گودریدز در سال 2020 شده‌است. 

ناگفته نماند که یکی از تمرین‌های مفید برای بیرون‌آمدن از چاه گذشته و بهبود احساس شکست و افسردگی، تمرین ای کاش و اگر است. روانشناسان می گویند کاغذ سفیدی را بردارید و اولِ چند خط آن بنویسید اگر … یا کاش … و در جاهای خالی، آرزوها و حسرت‌های خود را بنویسید. انجام این تمرین به مرور باعث بهبود اوضاع روحی‌مان می‌شود. وقتی با این زاویه به کتابخانه نیمه شب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم داستان مت هیگ، اثری فراتز از یک داستان فانتزی ساده‌ی سرگرم‌کننده است!

 

2- مغازه جادویی

جیمز آر. دوتی، جراح مغز و اعصاب، در کتاب مغازه جادویی، خاطرات شخصی خود را نوشته‌است. اگر به کتاب‌هایی با موضوع خودیاری علاقه‌مند هستید، مغازه جادویی را از دست ندهید. قطعا خواندن کتاب مغازه جادویی، تجربه جدیدی از موضوع خودیاری برای شما رقم می‌زند.
مغازه جادویی، پس از انتشار خود با استقبال زیادی مواجه شد به طوری‌که به ده ها زبان ترجمه شده و بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته‌است.

داستان مغازه جادویی از یک عمل جراحی شروع می‌شود. عمل جراحی مغز یک کودک. این اتفاق باعث می‌شود تا نویسنده به یاد زمان کودکی خودش بیفتد. زمانی‌که در کودکی وارد یک مغازه شعبده‌بازی شده و با خانم روث آشنا می‌شود و …

 

3- هر دو در نهایت می میرند

آدام سیلورا در "هر دو در نهایت می میرند"، دست روی سوژه جذابی گذاشته است. دو نوجوان که به آن‌ها خبر مهمی داده شده. خبری که شنیدنش هر انسانی را شوکه می‌کند. بله! درست حدس زدید. متیو و روفئوس به طور اتفاقی با هم آشنا شده‌اند و حالا خبردار شدند تنها 24 ساعت دیگر زده می‌ماند. 

خواندن هر دو در نهایت می‌میرند، علاوه بر لذت بردن از روایت زیبای داستانی‌اش، فرصتی است برای فکر کردن به مفاهیم مهم زندگی مثل مرگ.

هر دو در نهایت می میرند، از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده و لقب بهترین کتاب سال را هم از آن خود کرده‌است.

این کتاب را نشر نون منتشر کرده است.

 

4- تکه هایی از یک کل منسجم

تکه هایی از یک کل منسجم را پونه مقیمی نوشته. روانشناسی که از قضا قلم خوبی هم دارد. هرچه از زیبایی و جذابیت کتاب بگوییم کم گفته‌ایم. آدم دلش می‌خواهد ساعت‌ها فقط به عنوان کتاب زل بزند و در موردش فکر کند. یک‌بار دیگر عنوان را بخوانید. تکه هایی از یک کل منسجم! انصافا عنوان زیرکانه ای است. از عنوان و طرح جلد که بگذریم، مطالب کتاب به‌قدری روان و کاربردی و گیراست که بعید است با آن هم‌ذات‌پنداری نکنید. 

پونه مقیمی در تکه هایی از یک کل منسجم تلاش می‌کند تا با نگاهی عمیق‌تر به خویشتن و زندگی انسانی، شناخت و دریافت جدید و بهتری از انسان و زندگی به دست مخاطبین خودش بدهد.

تکه هایی از یک کل منسجم را بخوانید و با تکه تکه صفحات کتاب، تیکه های تنها و گوشه‌گیر خود را در آغوش بگیرید و در نهایت از داشتن خود، لذت ببرید!

 

5- ستاره ها چیدنی نیستند

ستاره ها چیدنی نیستند، از جمله کتاب‌های داستانی پرفروش دفتر نشر معارف است که با استقبال خوبی مواجه شده است. کتاب داستانی که در هیاهوی این روزها، به مسئله حجاب و وضعیت زنان پرداخته. 

ستاره ها چیدنی نیستند را محمدعلی حبیب اللهی نوشته و سعی کرده در آن به موضوعات و مسائل و شبهات مهمی که ذهن مخاطبین در موضوع زن و حجاب با آنها درگیر است بپردازد و پاسخ مناسبی به آنها بدهد. 

 

6- خاتون و قوماندان

اگر به خواندن زندگی‌نامه و خاطرات شهدا علاقه دارید، خاتون و قوماندان یک روایت جذاب و متفاوت است. روایت زندگی همسر فرمانده لشکر فاطمیون. روایت یک زندگی پر فراز و نشیب با مردی که یک لحظه هم استراحت نداشت. مردی که از دهه 60 پای ثابت جهاد بوده است. 

خواندن روایت این زندگی و تصویری که از این شهید پرکار و فعال ارائه می‌کند آن هم از زبان همسر این شیرمرد، واقعا جذاب است. 

خاتون و قوماندان را مریم قربان‌زاده  نوشته و نشر ستاره‌ها آن را منتشر کرده است.

 

7- کهکشان نیستی

حتما نام سید علی قاضی طباطبایی را شنیده‌اید. استاد بزرگ اخلاق و عرفان. استاد بسیاری از اساتید اخلاق. سرگذشت زندگی این مرد بزرگ، این انسان شریف، حالا دست‌مایه محمدهادی اصفهانی شده برای خلق یک داستان بلند. 

با کهکشان نیستی، می‌توانید هم از یک روایت جذاب و پر فراز و نشیب لذت ببرید و هم از نصایح و توصیه های این عالم بزرگوار مطلع شوید. مرد بزرگی که آموختنی‌های فراوانی دارد.

 

8- ترجمه الغارات

کتاب ترجمه الغارات: سال های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین علیه السلام به همت نشر بیان معنوی منتشر شده است.
علیرضا پناهیان و انتشارات بیان معنوی، اقدام به ترجمه یک کتاب مهم و البته یک موضوع نسبتا مغفول در تاریخ اسلام کرده‌است: الغارات. تاریخ بخش دوم حکومت امیرالمومنین.
همانطور که می‌دانید با آغاز خلافت و حکومت علی علیه السلام، سه جنگ پرتنش پیش روی ایشان قرار گرفت. جنگ جمل، صفین و جنگ نهروان. نکته قابل توجه این است که همه این جنگ ها دو سال طول کشیده‌است و بیش از نیمی از حکومت امیرالمومنان پس از این جنگ‌ها بوده اما متاسفانه این دوران پس از جنگ، کمتر روایت شده‌است. 

کتاب الغارات به همین بخش از تاریخ اسلام پرداخته و انتشارات بیان معنوی، در یک اقدام به‌موقع و به‌جا، دست به ترجمه و انتشار این کتاب زده‌است. یقینا مطالعه این کتاب، از این جهت که ناگفتنی‌های زیادی دارد، می‌تواند جذاب و آموزنده باشد.

 

9 و 10- شنود | سه دقیقه در قیامت

تجربه نزدیک به مرگ یا NDE، موضوعی است که این سال‌ها زیاد به آن پرداخته شده و برنامه ها و کتاب‌های متعددی در مورد آن نوشته شده‌است. موضوعی که با اقبال فراوانی مواجه شده. نمونه بسیار زیبای آن، برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" با اجرای عباس موزون است که طرفداران بسیاری دارد. 

انتشارات شهید ابراهیم هادی در سه اثر خود، اقدام به مستندنگاری و روایت تجربه نزدیک به مرگ افراد کرده‌است. کتاب‌های سه دقیقه در قیامت، بازگشت و شنود.

در کتاب شنود: تجربه نزدیک به مرگ، روایت یک مامور امنیتی از تجربه نزدیک به مرگش را می‌خوانیم و در سه دقیقه در قیامت: تجربه ای نزدیک به مرگ، پا به پای یک جانباز، به عالم بعد از مرگ سفر می‌کنیم. 

اگر علاقه‌مند به شنیدن و خواندن روایت های نزدیک به مرگ هستید، این دو کتاب را از دست ندهید.

 

11- سلام بر ابراهیم

کتاب سلام بر ابراهیم در دو جلد توسط نشر شهید ابراهیم هادی منتشر شده است.

در میان شهدای عزیز دفاع مقدس، بعضی هایشان هستند که درخشش خاص خود را دارند. اصلا آدم وقتی به عکس‌شان نگاه می‌کند، انگار چشم‌هایشان حرف می‌زند. ابراهیم هادی از همین شهداست. پهلوان بامرامی که انصافا تک به تک لحظات زندگی‌اش خواندنی و درس‌آموز است. ابراهیم از آن‌هاست که بعد از خواندن خاطراتش به ایرانی بودن خودمان افتخار می‌کنیم.

حالا انتشارات شهید ابراهیم هادی، خاطرات و سرگذشت این شهید را در دو جلد منتشر کرده‌است که از کتاب‌های پرفروش این ناشر است. خاطرات ابراهیم هادی به گونه‌ای است که برای همه مخاطب‌ها و گروه‌های سنی می‌تواند جذاب باشد.


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "11 کتاب پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک