loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم (جنبه های روانشناسی) نشر بینش نو

5 / -
like like
like like

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم اثری جذاب از پونه مقیمی است که توسط نشر بینش نو روانه بازار شده است. این کتاب به قدری نظر مخاطبین را به خود جلب کرده است که در کمتر از یک ماه به چاپ پنجم رسید. 

تکه‌هایی از یک کل منسجم کتابی است که ما را، به سفری درونی و چندجانبه، برای شناخت واقعی خود و جایگاهمان در جهان دعوت می‌کند. این کتاب یکی از بهترین آثار روان‌شناسی ایرانی است که در میان افراد علاقه‌مند به کتاب در ایران، بسیار موردتوجه واقع شده است.

تکه‌هایی از یک کل منسجم روایتی از راه‌های رسیدن به خودشناسی و رشد و توسعه فردی است که البته می‌توان گفت فراتر از یک خودآگاهی معمولی است. این کتاب که توسط پونه مقیمی به نگارش درآمده است در 9 فصل به موضوعاتی همچون آگاهی از خود و از دیگران یعنی همان آگاهی بیرونی و درونی، رنج و معنای زندگی و... پرداخته است.

مفهوم تکه‌ها و کل منسجم 

پونه مقیمی در هر فصل از این کتاب به روایت بخشی از وجود ما و آنچه نیاز داریم به‌طورقطع بدانیم، پرداخته است که با مطالعه هر یک از این بخش‌ها می‌توانیم خود را بهتر بشناسیم و در آن مسئله عمیق شویم و هرچه بیشتر آن را در درون خود کشف و بررسی نماییم. این عمیق‌شدن درونی لزوماً در این کتاب رخ نمی‌دهد، اما به شما سر نخ‌های محکمی برای بررسی عمیق‌تر آنها در کتاب‌های دیگر می‌دهد.
در قلب این کتاب، این ایده قرار دارد که زندگی مانند یک پازل بزرگ است که از هزاران تکه‌ی کوچک تشکیل شده است. هر تکه‌ی این پازل، هرچند کوچک، اهمیت ویژه‌ای دارد و در کنار هم تصویری کامل و معناداری را شکل می‌دهند. نویسنده با نثری ساده و زیبا، ما را به تأمل درباره‌ی این واقعیت دعوت می‌کند که هر بخشی از وجود انسان یک بخش ضروری از کل است.
کل منسجم همان انسان و تکامل وی و همچنین جامعه است که از تکه‌های مهم کوچکی تشکیل شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیدا کردن جایگاه خود در کل منسجم

یکی از پیام‌های اصلی کتاب این است که هر فرد در این کل بزرگ‌تر نقشی ارزشمند دارد حتی اگر این نقش در نظر شما کوچک باشد. ممکن است گاهی احساس کنیم که نقش ما در زندگی کم‌رنگ یا بی‌اهمیت است، اما نویسنده با زبانی ساده و دلنشین به ما می‌گوید که بدون هر یک از ما، این کل منسجم ناقص خواهد بود.
پونه مقیمی از خوانندگان می‌خواهد که به زندگی خود بادقت بیشتری نگاه کنند و جایگاه خود را در این کل پیدا کنند. این فرایند، خودشناسی عمیقی را می‌طلبد؛ اینکه بفهمیم چه چیزی ما را به دیگران متصل می‌کند و چگونه می‌توانیم به شکلی زندگی کنیم که نه‌تنها برای خودمان، بلکه برای کل جامعه مفید باشیم.

درباره نویسنده کتاب: پونه مقیمی

پونه مقیمی در سال 1361 در تهران چشم به جهان گشود. او تحصیلات دانشگاهی خود را در حوزه روان‌شناسی بالینی شروع کرد و در حال حاضر گفته می‌شود وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده و دانشجوی دکترا است. پونه که اوایل نوشتن خود را از وبلاگ و یا سایت شخصی خود شروع کرده بود، هر بار متنی می‌نوشت و آن را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذاشت، مدتی بعد یعنی چیزی در حدود سه سال، مطالب او به‌قدری جذاب و کارآمد شده بود که وی تصمیم گرفت کتابی با محتوای وبلاگش نوشته و منتشر کند. کتابی با عنوان تکه‌هایی از یک کل منسجم.
 اگرچه انتظار نداشت که کتابش تا این حد مشهور شود، اما پس از چاپ کتاب، استقبال مخاطبان به حدی زیاد بود که کتاب در همان اوایل سریعاً به چاپ پنجم رسید و همچنان این روند ادامه داشت.
 پونه مقیمی در حال حاضر در ایران زندگی نمی‌کند؛ اما کتابش همچنان بیش‌ازپیش مورد استقبال قرار گرفته است.

خودآگاهی: بخشی مهم در روایت تکه‌هایی از یک کل منسجم

«شاید زندگی پیداکردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است. پیداکردنی که به اندازه‌ی یک عمر طول می‌کشد.» 
همه زندگی در حال آموختن به ما است. وقتی از همه زندگی صحبت می‌کنیم، یعنی اتفاقات، حوادث، افراد و روابط می‌توانند هر یک چیزی به ما بیاموزند و همه آن آموزه‌ها به منزله نوری است که قرار است تاریکی وجود ما را روشن کند. ما در این مرحله باید به سمت پذیرش خود واقعی و احساساتمان حرکت کنیم و همه واقعیت‌ها را در مورد خود و اطرافیانمان بپذیریم و مهم‌تر از همه آنکه لازم است مسئولیت زندگی خود را کاملاً بر عهده بگیریم.

ارتباط با جهان پیرامون و صمیمیت در روابط

به‌طورکلی ارتباط با انسان‌ها و جهان اطرافمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما چیزی که بسیار مهم است ساختن روابطی بر پایه سلامت است. این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه به بخش‌های بیرونی وجودمان توجه نماییم و همچنین نگاه واقع‌بینانه به جهان داشته باشیم. چگونه جهان را بپذیریم و مهم‌تر از همه آنکه خود را در جهان واقعی پذیرا باشیم.

تکه‌هایی از یک کل منسجم: نتیجه‌گیری

کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم به مفاهیمی همچون رنج، مرگ و امید، آرامش و معنای زندگی می‌پردازد. مفاهیمی که از اساسی‌ترین بخش‌های زندگی انسان است که لازم است با آنها روبه‌رو شوید. هرچه بیشتر از این مفاهیم فرار کنید زندگی برای شما سخت‌تر خواهد شد.
نظر شخصی من آن است که این کتاب به زیبایی هرچه‌تمام‌تر ابعاد بسیاری از وجود انسان را تحلیل و بررسی کرده است که از جهاتی به روان‌شناسی اگزیستانسیال نیز نزدیک است. نویسنده به‌خوبی آگاه است که چگونه انسان، رفاه روانی و زندگی بهتر را با تغییر بینش خود تجربه خواهد کرد و عناصر این تغییر را با بیانی شیوا در بخش بخش کتاب جای‌داده است. بی‌شک تکه‌هایی از یک کل منسجم کتابی است که لازم است همه ما یک‌بار آن را بخوانیم و به آن فکر کنیم.

به قلم "مهدیه فرجی"

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "تکه هایی از یک کل منسجم (جنبه های روانشناسی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک