loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 300 هزار تومان
پاتوق کتاب

خاتون و قوماندان (روایت زندگی ام البنین حسینی؛ همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون)

5 / 5
like like
like like

کتاب خاتون و قوماندان، روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است. 

علیرضا توسلی معروف به ابوحامد 1 مهر 1341 در افغانستان به دنیا آمد و 9 اسفند 1393 در سوریه، شهر درعا شهید شد. ا. فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون بود. او تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید. با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت. وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید، برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال 74، زمانی که نیروهای طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند، دوباره به افغانستان رفت. در این میان با ام البنین ازدواج کرد. این ازدواج یک پسر به نام حامد و دو دختر برای آن‌ها به امغان آورد. 

وقتی بحران سوریه، آغاز شد، او در تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1392 راهی سوریه شد و یک سال بعد در نبرد با جبهه النصره شهید شد. آرامگاه او در مشهد است.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب خاتون و قوماندان
سلام خدا بر شهید عزیز علیرضا توسلی، مجاهد مخلص و فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ی او خانم ام‌البنین. حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به‌ آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آنها جداً تاثیرگذار است، ولی از سوی دیگر حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آنها و همه‌ی افغانها است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

شهادت ...
5 / 6 / 1402
خاتون و قوماندان قبل از تقریظ رهبری خوندم ولی بعد از توجه ایشون به کتاب برای بار دوم کتاب مطالعه کردم و عالی بود
یک کتابخون
19 / 4 / 1402
کتاب خاتون و قوماندان همون کتابیه که رهبری اخیرا براش تقریظ نوشتن، کتاب سفارش دادم دوس دارم زودی به دستم برسه تا مطالعش کنم
رضا
17 / 4 / 1402
من با خوندن کتاب خاتون و قوماندان واقعا برای همسر شهید یک احترام خاصی قائل شدم، کاش ما هم میتونستیم همچین روح بزرگی داشته باشیم.
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک