loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 300 هزار تومان
پاتوق کتاب

سه دقیقه در قیامت - (تجربه ای نزدیک به مرگ)

5 / -
like like
like like

کتاب سه دقیقه در قیامت خاطرات یکی از مدافعان حرم را روایت می‌کند. او در جریان جراحی برای لحظاتی دنیا را ترک کرده و در اتاق عمل با شوک به زندگی بازمی‌گردد، اما در همین مدت کوتاه، واقعیت‌هایی را می‌بیند که برای افراد عادی سخت تفسیر می‌شود.

از منظر قرآن و روایات، برزخ و قبر به معنی حاجزی است که انسان را از دنیا به عالم قبر و از آنجا به عالم برزخ جدا می‌کند. در اینجا برزخ به عنوان معبری بین دو عالم یعنی دنیا و آخرت تلقی می‌شود. برزخ فاصله میان دو دریا به حساب می‌آید. در اصطلاح حکمت، عالم مثال به عنوان برزخ اشاره دارد که حد فاصل بین عالم عقل و عالم ماده است. از نظر شریعت هم، برزخ فاصله زمانی از مرگ تا روز قیامت کبری را مشخص می‌کند. برزخ نقطه ورود به جهان بعد از مرگ و زندگی جدید و جهان جدید است. بگونه‌ای می‌تواند گودالی از گودالهای دوزخ یا باغی از باغهای بهشت باشد. بنابراین، برزخ به عنوان مسیر و دروازه ورود به قیامت و حشر برجسته است و انسان پس از مرگ وارد جهان برزخ می‌شود که مملو از آگاهی و حیات است.

قرآن کریم در آیاتی به برزخ اشاره کرده است، همچون:

  1. "و من ورائهم برزخ إلی یوم یبعثون: از پس آنان برزخی وجود دارد تا روزی که برانگیخته می‌شوند." این آیه نشان‌دهندهٔ حالتی است که بعد از مرگ تا روز قیامت وجود دارد و برزخ این فاصله را نمایان می‌کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

مریم
12 / 6 / 1402
سه دقیقه در قیامت کتاب کم حجم و خوبی هست که میتونید تو چن ساعت مطالعه کنید

پیشنهاد میدم حتما بخونید و به بقیه هدیه بدید
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک