loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402

5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402

شخصیت‌هایی که مردم بیشتر دوست دارند آن‌ها را بخوانند چه کسانی هستند؟
5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402  چه کتاب‌هایی نوشته‌اند؟

در ماه اردیبهشت، خبرهای نمایشگاه کتاب تهران، کتاب‌های جدید و تجدید چاپ کتاب‌های پرفروش قدیمی بسیار داغ است. حوالی اردیبهشت ماه برای کتاب خوان‌ها و دوستداران کتاب مهم است. لیست خرید کتاب‌های مورد نظرشان دارد آرام آرام پر می‌شود. کتابی خط می‌خورد، کتاب دیگری به سبد خرید اضافه می‌شود.
تحلیل و بررسی کتاب‌هایی که بیشتر خریداری شده و نویسندگان آن‌ها می‌تواند برای دوست داران کتاب جذاب باشد.

در این مطلب با نویسندگان پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402 و کتاب‌هایشان آشنا خواهید شد. در ادامه اندیشه، قلم و آثار علی صفایی حائری، محسن عباسی ولدی، حجت الاسلام راجی، کلر ژوبرت و سید علی خامنه ای به طور خلاصه و مفید معرفی می‌شود که 5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402 می باشند.

 

5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402

1. استاد علی صفایی حائری: 

علی صفایی حائری روحانی، نویسنده و پدر شهید در سال 1330ش در قم متولد شده است. پدر ایشان عباس صفایی حائری از علمای قم و پدربزرگش محمدعلی صفایی حائری از علمای نجف بوده‌اند. استاد علی صفایی حائری یکی از 5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402 است. ایشان علاوه بر تحصیل و تخصص در دروس دینی، به ادبیات معاصر و داستان‌نویسی و سینما علاقه مند بوده است.

کتاب‌های آقای صفائی حائری در حوزه اخلاق و رشد و تربیت را بیشتر با نام عین صاد شنیده‌اید. این استاد اندیشمند در وقوع سانحه‌ای در بیست و دوم تیرماه 1378 دار فانی را وداع گفت و در گلزار شهدای علی بن جعفر نزدیک قبر فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

- نامه‌های بلوغ

کتاب نامه‌های بلوغ را استاد صفاتی حائری خطاب به فرزندانش نوشته است ولی می‌توان گفت برای همه جوانان مناسب است. برای داشتن سلامت روح، اخلاق نیکو و... خواندن کتاب نامه‌های بلوغ با بیانی پدرانه را پیشنهاد می‌کنیم. در این نامه‌ها همچنین به جایگاه بلوغ، چالش‌ها و بحران‌های آن اشاره می‌شود.

- مسئولیت و سازندگی

علی صفایی حائری از 5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402 است. کتاب مسئولیت و سازندگی ایشان مخاطب زیادی دارد و در انتشارات لیله القدر به چاپ شانزدهم رسیده است.
در کتاب مسئولیت و سازندگی به روش تربیتی اسلام می‌پردازد. ایشان در ابتدا به توضیح مسئولیت و زیر بناهای آن، تربیت و مفهوم آن، مشخصات مربی و دیدگاه‌های آن و به وسایل و تجهیزات ضروری هر انسان برای حرکت و سازندگی بیان می شود.
کتاب مسئولیت و سازندگی را به تمام مربیان و افرادی که به دنبال رشد و حرکت در زندگی خود هستند پیشنهاد می‌کنیم.

 

2. حجت الاسلام محسن عباسی ولدی:

حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی متولد 1355 ش است. ایشان از کارشناس‌های دینی، تربیتی و خانواده در تلویزیون هستند و قلم توانمندی برای موضوعات ازدواج، همسرداری، تعلیم‌وتربیت، تربیت فرزند، خانواده، سبک زندگی، ادبی و داستانی، اخلاقی و اعتقادی و… دارند. 

حجت‌الاسلام عباسی ولدی یکی از 5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402، علاوه بر کتاب‌های تخصصی دینی - تربیتی، کتاب‌هایی به زبان ادبی نیز نوشته است. همچنین بسیاری از کتاب‌های استاد محسن عباسی ولدی سریالی و مجموعه‌ای هستند و از لحن عامیانه، ساده و صمیمی برخوردارند. 

بانو اجازه، من دیگر ما و ایران جوان بمان از کتاب‌های خوب ایشان است که توسط نشر آیین فطرت ناشر اختصاصی آثار حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی است. 

- بانو اجازه

حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی که از 5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402 است، کتاب بانو اجازه را با نثر ادبی و شاعرانه نوشته اند و درباره زندگی حضرت زهرا (س)، روایتی ادبی را خلق کرده‌اند.

بانو اجازه یک جلد از مجموعه چهارجلدی ریحانه خداست که در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد.

- من دیگر ما

مجموعه کتاب من دیگر ما از معروف‌ترین کتاب‌ها در حوزه تربیت فرزند، نوشته حجت‌الاسلام عباسی ولدی است. مجموعه من دیگر ما تا کنون در 13 جلد توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است.

کتاب من دیگر ما می‌خواهد مهارت‌های تربیت فرزند در دنیای امروز را یادآوری کند و با انواع بازی و راهکارهای کاربردی تربیت صحیح دینی را برای پدر و مادر آموزش دهد. 

- ایران جوان بمان

کتاب ایران! جوان بمان! تلاش دارد به سؤالات مهمی درباره افزایش جمعیت، فرزندآوری و مسائل اقتصادی، سنت‌های الهی در رزق‌وروزی به بندگان، جایگاه فرزندآوری در اسلام و… در قالب پرسش‌وپاسخ بپردازد. 

استاد عباسی ولدی در کتاب ایران جوان بمان به‌خوبی با پاسخ‌های عقلی و علمی و مستند بر روایات و احادیث چرایی ضرورت افزایش جمعیت را تبیین کرده است. ایران جوان بمان حاصل پاسخ به سؤالات شنوندگان برنامه‌های رادیو معارف است که توسط آقای عباسی ولدی درباره آن بحث شده است و هم اکنون در انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است.

 

3. حجت الاسلام سید محمد حسین راجی

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی نویسنده و پژوهشگر متولد 1357 ش در شهر مشهد است. ایشان تحصیلات سطح چهار حوزوی دارد و به تدریس و پژوهش در زمینه علوم اسلامی در حوزه و دانشگاه می‌پردازد.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی، اول بار با کتاب صعود چهل‌ساله شناخته شد؛ اما قلم توانمند و پژوهش‌های اندیشکده راهبردی صعدا به این کتاب ختم نشد. خود خدا، خدازاده، جعبه سیاه، یک ون شبهه و.... جزو کتاب‌های پژوهشی و مستند ایشان است که با قلمی روان نوشته شده. برخی از کتاب‌های آقای راجی درباره موفقیت‌های انقلاب اسلامی است و به شبهات و سؤالات روز جوانان پاسخ می‌دهد.

- صعود چهل‌ساله:

صعود چهل‌ساله برای برهم‌زدن تصویرهای غلط و دروغ‌های بزرگ از وضع کشور نوشته شده است. گروهی همیشه دوست دارند ایران را در سیاه‌ترین وضعیت ممکن به افکار عمومی نشان دهند. کتاب صعود چهل‌ساله مبتنی بر آمارهای جهانی و بین‌المللی از جمله شاخصه‌های توسعه جهانی، شاخص توسعه انسانی که توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌شود پیشرفت و توسعه ایران را در حوزه‌های مختلف بررسی کرده است.

در کتاب صعود چهل‌ساله نوشته حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی مروری بر دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد. این کتاب که حاصل تلاش نزدیک به 70 نخبگان حوزوی و دانشگاهی است، در 9 فصل ابعاد مختلف توسعه از جمله استقلال، کاهش فقر و نابرابری رفاه عمومی، برخورداری از امنیت، آموزش، بهداشت و ... را مورد بررسی قرار داده است و رتبه ایران در مقایسه با دیگر کشورها را نشان می‌دهد.

- جعبه سیاه:

کتاب جعبه سیاه سعی دارد نگاهی متفاوت به یادداشت‌های امیر اسدالله علم داشته باشد. او از نزدیک‌ترین افراد با شاه بود و از سال 1346 تا سال 1356  وزیر دربار بوده است و از حقایق ترسناک و تلخی از زمان پهلوی را مطلع بوده است.

جعبه سیاه می‌تواند پاسخ خوبی برای سؤالات جوانان باشد و همچنین تطهیر دروغین رسانه‌های معاند را رسوا می‌کند. اسدالله علم در انگلیس خاطرات خود را نوشته و توسط همسرش در 7 جلد به چاپ رسیده است. اعترافات افرادی همچون علم می‌تواند شاهد خوبی برای نشان دادن فساد زمان شاه باشد.

 

- آیت‌الله سید علی خامنه‌ای:

رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای یکی از 5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402 می‌باشد. ایشان تحقیق و تألیف را از دوران طلبگی آغاز کردند و تقریرات دروس اساتید خود را نوشته و قبل از پیروزی انقلاب به ترجمه و تألیف چند اثر دینی پرداختند. ایشان به زبان عربی کاملاً مسلط هستند و خاطرات زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی خود را به زبان عربی نگاشته اند. کتاب خونی که لعل شد ترجمه زندگینامه خودنوشته ایشان است. 

مردان انقلاب اغلب در دو گروه تبیین مبانی دینی و مبارزه در میدان قرار می‌گرفتند و در یکی از این حوزه‌ها عملکرد پرشورتر و فعال‌تری داشتند؛ اما آیت‌الله خامنه‌ای در هر دو حوزه مبانی نظری و عملی تجربه خوبی کسب کردند. 

حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، از مبارزان به نام زمان انقلاب بوده است. ایشان در محضر علمای بزرگی همچون... دروس حوزوی را گذرانده‌اند و منبرهای انقلابی خود را مسجد به مسجد و شهر به شهر برگزار می‌کردند . 

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در سال‌های بعد از انقلاب، سال‌های سازندگی نیز فعالیت‌های زیادی از جمله امام‌جمعه تهران، نماینده مجلس، حضور فعال در دفاع مقدس و سومین رئیس‌جمهور ایران را داشته است. ایشان علاقه زیادی به ادبیات دارند و آشنایی بالایی در حوزه ادبی دارند. رهبر انقلاب تخلص امین را نیز برای شعرهای خود انتخاب کرده‌اند.

- انسان 250ساله 

انسان 250ساله درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه (علیهم‌السلام) است. آیت‌الله خامنه‌ای در این کتاب به‌خوبی با بررسی تاریخ و روایات بیان می‌کند که اهل‌بیت در امتداد هم حرکت کرده‌اند و یک مسیر مشخص و هدفمند را ادامه داده‌اند؛ انگار از پیامبر اکرم (ص) تا امام‌زمان (عج) یک انسان هستند که 250 سال در راه خدا مجاهدت و مبارزه کرده است.

- طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن سلسله جلسات آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، با موضوع اندیشه اسلامی در قرآن در ماه رمضان سال 1353 است. این کتاب را انتشارات صهبا منتشر کرده است.

در سال‌هایی که هیچ خبری از حکومت اسلامی و ایجاد جامعه بر مبنای کلمه توحید نبود ایشان بر اساس آیات قرآن کریم و رهنمودهای اسلام، مبانی جامعه اسلامی را طرح‌ریزی نمودند. طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن می‌تواند تعریف درستی از مبانی عمیق دینی به جوانان دهد و نقشه راهشان باشد و آن‌ها را از نگاه‌های سطحی به دین و قرآن دور کند.

 

کلر ژوبرت:

کلر ژوبرت نویسنده زن مسلمان فرانسوی است که در حوزه کودک داستان‌های پرطرفداری دارد. کلر ژوبرت در خانواده مسیحی در سال 1961 میلاد به دنیا آمد. مادرش پزشک بود و پدرش نقاش و کنده‌کار. او در 19 سالگی مسلمان شد و بعد از ازدواجش به ایران آمده است. کلر ژوبرت لیسانس علوم تربیتی دارد و در رشته ادبیات کودک از دانشگاه لومان فرانسه به‌صورت غیرحضوری فوق‌لیسانسش را گرفته است. 

جرقه نویسندگی خانم کلر ژوبرت با داستان خواندن برای دو فرزندش می‌خورد. او حالا با نوشتن در حوزه کودک و نوجوان آن هم به چند زبان مختلف، برای بچه‌های دنیا قصه می‌خواند. کلر ژوبرت برای کودکان می‌نویسد و موضوع کتاب‌هایش ایمان و دین، هویت، روابط کودکان با محیط اطراف خود و... است. او همچنین تصویرگری برخی از کتاب‌هایش را نیز انجام داده است. در واقع او هنر نویسندگی و نقاشی را در کتاب‌هایش به زیبایی نمایش گذاشته است.

- مجموعه هشت جلدی داستان‌های تخیلی با مفهوم قرآنی

یکی از کتاب‌های این نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402، مجموعه هشت جلدی داستان‌های تخیلی با مفهوم قرآنی است. داستان‌های تخیلی با مفهوم قرآنی از مجموعه کتاب‌های خوب خانم کلر ژوبرت است که با شخصیت‌های تخیلی و به زبان کودکانه و ساده مفهوم آیات قرآن را آموزش می‌دهد. عناوین این مجموعه زیبا از قرار زیر است:
مسابقه کوفته پزی
راز پاپاپا
ماجرای سیب قرمز
کیک امانتی
که این طور!
شلوپی
تازه چه خبر؟
آش آشتی کنان

- لینالونا

لینالونا داستانی فانتزی است از دختری که با یک آدم کوچولو آشنا می‌شود. در این کتاب مفهوم حجاب با کلمه‌ها و جمله‌های ساده توضیح داده می‌شود. خانم کلر ژوبرت استعداد خوبی در تعریف مفاهیم و ارزش‌های مهم دینی به زبان ساده کودکان دارد. کتاب‌های او درست است که برای کودکان نوشته می‌شود اما می‌تواند به مادر و پدها نیز کمک کند تا با مثال‌های ساده بچه‌ها را با موضوعاتی نکات اخلاقی، مسائل دینی و... آشنا کنند.

به قلم "فاطمه سادات موسویان"


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب سال 1402" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک