loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب حلقات انسان 250 ساله - حلقه دوم (نگاهی یکپارچه به سیره سیاسی و روش مبارزاتی ائمه علیهم‌السلام) نشر موسسه جهادی صهبا

5 / -
like like
like like

محصولات مرتبط

کتاب انسان 250 ساله نوشته‌ای است که در آن بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، درباره زندگی سیاسی امامان شیعه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. این کتاب با رویکرد محوری بر نظریه انسان 250 ساله آیت‌الله خامنه‌ای نگاهی تازه به زندگی امامان شیعه ارائه می‌دهد. این نظریه بر این اساس است که زندگی امامان شیعه، علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری، در مجموع یک حرکت مستمر و پیوسته است که از لحظه وفات پیامبر اسلام(ص) آغاز شده و تا سال 260ق به مدت 250 سال ادامه پیدا می‌کند و هدف آن تشکیل حکومت اسلامی است.

محتویات کتاب از میان سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در دوره‌های مختلف، از اردیبهشت 1359 تا اسفند 1389ش، انتخاب شده است. پس از انتشار اولیه، مطالب کتاب با دسته‌بندی جدید و افزودن مطالب از سخنرانی‌های دیگر آیت‌الله خامنه‌ای تحت عنوان حلقه اول و حلقه سوم نیز منتشر شده است.

کتاب انسان 250 ساله به زبان فارسی نوشته شده و تا کنون بیش از 85 بار تجدید چاپ شده است. همچنین این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در انتشارات مختلف در دسترس قرار گرفته است.

جایگاه و اهمیت این کتاب در برگیرندگی سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، و از مراجع تقلید شیعه درباره نظریه انسان 250 ساله است. این نظریه در دوران مبارزات مردم ایران علیه حکومت پهلوی ایراد شده و بارها به فارسی تجدید چاپ شده و به بیش از ده زبان ترجمه شده است. همچنین در ایران دوره‌های آموزشی و مسابقات با محوریت این کتاب برگزار می‌شود.

سید حسن علی العماد دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن نیز اعلام کرده است که این کتاب تغییراتی در ذهنیت و نگاه شیعیان یمن به جهاد و مبارزه ایجاد کرده است.

موضوع کتاب انسان 250 ساله به دوران 250 ساله امامت امامان شیعه از وفات پیامبر اسلام(ص) در سال 11 هجری تا آغاز غیبت صغری در سال 260ق اشاره دارد. در این کتاب چندین رویکرد کلی بیان شده است:

امامان شیعه علاوه بر مبارزه علمی و اعتقادی، دارای بعد سیاسی نیز بوده‌اند و زندگی مستمر آنها هدفمند و به جهت‌گیری سیاسی داشته است.
ائمه معصوم دارای شخصیت، رویکرد، هدف، و جهت واحدی بوده‌اند و تلاش می‌کرده‌اند تا تشکیل حکومت اسلامی را در دوره خود به انجام برسانند.
ائمه به دنبال مبارزه مسلحانه نمی‌بودند، اگرچه تایید می‌کردند که کسانی که به مبارزه مسلحانه می‌پرداختند، اشتباه نمی‌کنند،

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

طلبه ساده
11 / 6 / 1402
یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم همین کتاب انسان 250 ساله هست، جوری زندگی امامان معصوم یکپارچه توصیف میکنه که ذوق زده شدم

کتاب پرت از نکات ریز و عالی هست
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک