loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب
بهترین کتاب ها برای مطالعه

بهترین کتاب ها برای مطالعه

عمر کوتاه است؛ باید شتاب کرد؛ اگر موافق هستید و کتاب‌خوان، با لیست بهترین کتاب‌ها همراه شوید.
هرچند که می‌گویند هر کتابی ارزش یک بار خواندن را دارد ولی در زمانه‌ای زیست می‌کنیم که عمرمان نه به اندازه انسان‌های اسطوره‌ای است، نه تعداد کتاب‌هایمان به اندازه آنهاست. پس باید تمام ابزار و خلاقیتمان را به کار گیریم تا در همین عمر کوتاه بیشترین استفاده را از کلمات و کتاب‌ها داشته باشیم.

در افواه و افکار عموم بهترین کتاب‌ها، پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند؛ اما این تنها یکی از عواملی است که برای انتخاب کتاب خوب می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
عواملی که در انتخاب بهترین کتاب به ما کمک می‌کنند زیادند. در ابتدای این مطلب به چند مورد آن اشاره کرده و سپس به معرفی کتاب‌هایی که کلماتشان همیشه جاری‌اند و به اصطلاح بازار کتاب، پرفروش می‌پردازیم.

بهترین کتاب‌ها کدام‌اند؟

بهترین کتاب آن است که در هر حجم، محتوا و فرمی که هست حال خواننده‌اش را خوب کند؛ این اولین تعریف از یک کتاب خوب است. هر شخصی قبل از انتخاب کتاب باید بداند که به چه موضوعی علاقه‌مند است؛ چه فرمی را برای خواندن می‌پسندد و کلمات کدامیک از نویسندگان را وقتی می‌خواند انگار که بر لوح جان او قبلا نوشته بودند.
عنوان کتاب، انتشارات، طرح جلد، محتوای پرکشش و خلاقانه و معرفی توسط دیگران، همچنین مترجم برای کتاب‌های غیرفارسی از جمله مسائلی است که هر فرد کتاب‌خوان برای انتخاب کتابی خوب باید به آنها توجه ویژه داشته باشد.

معرفی بهترین کتاب‌ها برای مطالعه

بهترین عاشقانه‌ها

اگر فکر می‌کنید عشق و عاشقی چیز مزخرفی است یا در حد ردوبدل کردن چند نامه عاشقانه و هدیه و چند روز خوش‌گذرانی است یا اینکه نه اصلا معتقدید که آدمیزاد، زاده شده برای آنکه عاشق شود، عاشق بماند و عاشق بمیرد؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن این چند کتاب را از دست ندهید.

1. غرور و تعصب با ترجمه رضا رضایی از نشر نی

غرور و تعصب، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین رمان‌های عاشقانه در اعماق جامعه طبقاتی انگلستان قرن نوزدهم است. غرور و تعصب به زندگی خانواده بنت می‌پردازد. خانواده‌ای پردختر که همه فکر و ذکر مادرشان خوشبخت شدن آنان است؛ اما این شوق و ذوق گاهی اوقات کار دستش می‌دهد. این داستان از ماجرای آشنایی جین و الیزابت با دو مرد ثروتمند در یک مهمانی رقص آغاز می‌شود.

 2. وداع با اسلحه اثر ارنست همینگوی با ترجمه نجف دریابندری از نشر نیلوفر

وداع با اسلحه، مخصوص کسانی است که به عشق اعتقادی ندارند و آن را پدیده‌ای مزخرف و هدردهنده عمر می‌دانند. شخصیت اول وداع با اسلحه راننده آمبولانسی در زمان جنگ جهانی اول است. او معتقد است عشق بزرگ‌کرده شاعران است و پوچ؛ اما در ادامه او یکسال بعد در بیمارستان بستری می‌شود و عاشق و دل‌داده پرستارش می‌شود.

 3. خداحافظ گری‌کوپر اثر رومن گاری با ترجمه سروش حبیبی از نشر نیلوفر

خداحافظ گری‌کوپر یک عاشقانه فلسفی است که باید برای خواندن حوصله داشته باشید. ماجرای داستان جوان آمریکایی است که برای محافظت خود در مقابل جنگ ویتنام به ارتفاعات شمال اروپا پناه می‌برد و درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شود.
 

4. گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد با ترجمه کریم امامی از نشر نیلوفر

گتسبی بزرگ، یکی از ماندگارترین و پروفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات آمریکا است. کتابی که تاکنون بیشتر از 25 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. عشق آتشین گتسبی با شخصیتی جاه‌طلب، ماجراجو و رمانتیک دل هر خواننده‌ای را به درد می‌آورد.
 

5. رنج‌های ورتر جوان اثر یوهان ولفگانگ فون گوته با ترجمه محمود حدادی از نشر ماهی

رنج های ورتر جوان، داستان جوان پولدار، خوش‌تیپ و باکمالاتی است که بعد از تمام شدن درس و دانشگاه، برای سفر به یک شهر ییلاقی می‌رود و در آنجا عاشق شارلوت دختر قاضی شهر می‌شود و باقی ماجرا...
 

6. آنا کارنینا اثر لئو تولستوی با ترجمه سروش حبیبی از نشر نیلوفر

آنا کارنینا داستان دختری است به نام آنا که در جستجوی عشق در مسیری غلط دل به ورونسکی عاشق‌پیشه می‌بندد و وقتی خودش و زندگی‌اش را نابود کرد، تازه می‌فهمد که دلش به چه آدم بی‌بته‌ای گرفتار کرده و خودش را سربه‌نیست می‌کند.
 

7. راه طولانی بود از عشق حرف زدیم اثر رسول یونان

راه طولانی بود از عشق حرف زدیم، ما را به دنیای پرملال پسری جوان به نام مصطفی می‌برد. مصطفی که زندگی خود را بیهوده و ازدست‌رفته می‌پندارد، به شرح سرگذشت و ماجراهای تلخی که در زندگی بر سر راهش قرار گرفته می‌پردازد. او که دیگر جز قناری‌هایش همدم و مونسی ندارد، به دنبال راه نجات تازه‌ای برای روزگار خاکستری خود می‌گردد.
 

8. چشم‌هایش اثر بزرگ علوی

داستان کتاب چشمهایش در دوره رضاشاه اتفاق می‌افتد و زندگی یک استاد بزرگ نقاشی را روایت می‌کند که مبارز سیاسی هم است. یکی از دوست‌داران این نقاش معروف به دنبال راز مرگ مشکوک استاد در تبعید است. آقای ناظم همان دوستدار استاد است و حدس می‌زند که راز مرگ استاد در یکی از تابلوهای ایشان است که خود استاد نام آن تابلو را چشمهایش گذاشته است.
 

9. چهل نامه کوتاه به همسرم اثر نادر ابراهیمی

چهل نامه کوتاه به همسرم مجموعه ای از نامه هایی است که نادر ابراهیمی هنگامی که مشغول یادگیری هنر خوشنویسی بوده به همسرش فرزانه منصوری نوشته است. نادر ابراهیمی در این نامه ها درباره زندگیشان در کنار هم ، عشق و مشکلاتشان صحبت می کند و آشکارا سختی ها و اضطراب مشترکشان را مطرح می کند. برای نادر ابراهیمی نوشتن این نامه ها فقط فرصتی برای تمرین خوشنویسی نبود بلکه تمرینی برای کاوش و جست و جو در درک زندگی ، عشق و رابطه زناشویی است.
 

10. جیران فروغ‌السلطنه اثر الناز بایرام‌زاده از نشر پرنده

جیران فروغ السلطنه، قصه عشق افسانه‌ای ناصرالدین شاه قاجار و جیران است که برگرفته از داستانی واقعی است و براساس مستندات تاریخی مکتوب از آرشیوهای دولتی و خصوصی نگاشته شده است. قصه‌ای که بدون ملال و خستگی همراهش خواهید شد و تا تمامش نکرده‌اید، تشنه‌تان نخواهد شد.
 

بهترین‌های رئالیسم جادویی

اگر آدمی واقع‌گرایید؛ بیشتر در دنیای واقعی سیر می‌کنید این کتاب‌ها را دنبال کنید. رئالیسم جادویی یکی از شاخه‌های واقع‌گرایی در مکاتب ادبی است که در آن ساختارهای واقعیت دگرگون می‌شوند و دنیایی واقعی اما با روابط علت و معلولی خاص خود آفریده می‌شود؛ در واقع، رئالیسم جادویی، ترکیبی از واقعیت، افسانه و تاریخ است.
 

11. صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز با ترجمه بهمن فرزانه از نشر امیرکبیر

صد سال تنهایی، که در سال 1982 برنده جایزه نوبل شد، داستان زندگی 6 نسل از اشخاص خانواده بودند یا که در دهکده خیالی ماکوندو زندگی می‌کنند را به تصویر می‌کشد. این خانواده سال‌های بسیار زیادی است که هیچ‌گونه ارتباطی با جهان بیرون از روستای خودشان نداشته‌اند و فقط با کولی‌هایی که هر چند وقت یکبار برای آنان کالا می‌آورند و آنان را با فناوری‌های روز آشنا می‌کردند، ارتباط داشتند.
 

12. کوری اثر ژوزه ساراماگو با ترجمه مهدی غبرائی از نشر مرکز

تصور کنید که روزی از خواب بیدار شده‌اید و به‌عنوان تنها فرد بینا در شهر، شاهد کور شدن تمام انسان‌ها هستید. کتاب کوری ازجمله آثار کلاسیک ادبیات داستانی محسوب می‌شود. کوری یک رمان سیاسی - اجتماعی و نقادانه است که آشفتگی اجتماع و انسان‌های سردرگم در دایره‌ افکار خویش و مناسبات اجتماعی را به تصویر می‌کشد.
 

13. اول شخص مفرد اثر هاراکی موراکامی با ترجمه امیر مرزبان از نشر خوب

کتاب اول شخص مفرد، شامل هشت داستان است که از زاویه دید اول‌شخص روایت می‌شود؛ قصه‌هایی درباره بیسبال، جاز، خاطرات کودکی، و عشق جوانی. موراکامی مرز بین خاطرات و داستان را تلفیق می‌کند و تشخیص این موضوع را که راوی خود نویسنده یا شخصیتی خیالی است به خواننده واگذار می‌کند.
 

14. عزاداران بیل اثر غلامحسین ساعدی

شخصیت‌های داستان کتاب عزاداران بیل مشترک هستند و مکانی که تمامی اتفاقات در آن رخ می‌دهد، روستای بیل است. وجه مشترک دیگر این قصه‌ها مرگ و اندوه و ترس است. مرگ در عمق داستا‌ن‌‌های کتاب دیده می‌شود. از دیگر نکات قابل توجه حضور حیوانات با کارکردی انسانی است. سگ‌های ده همراه مردم در عزاداری ها شرکت می‌کنند. زن‌های داستان نمونه نوعی زن‌های سنتی ایران هستند.
 

بهترین‌های روانشناسی

روان آدمی همیشه در کنار جسمش نیاز به نگه‌داری و مراقب ویژه داشته است؛ اگر به روانتان همچون جسمتان علاقه‌مندی و به سلامتش فکر می‌کنید، لیست بهترین کتاب‌های روانشناسی مخصوص شماست.

15. پنج زبان عشق اثر گری چاپمن با ترجمه محمد یوسفی از نشر نوین

پنج ربان عشق، معجزه می‌کند. 5 زبان عاشقانه شامل: تعریف و تمجید، زمان‌گذاری کافی، هدیه دادن، خدمت کردن و لمس فیزیکی است.
نویسنده معتقد است که به احتمال خیلی زیادی ممکن است بسته به تجربه عاطفی کودکی، تربیت، فرهنگ و… زبان عشق دو شریک زندگی با هم متفاوت باشد.
 

16. اثر مرکب اثر دارن هاردی با ترجمه علیرضا خاکساران از نشر آموخته

اثر مرکب، یعنی بدانیم هر تصمیمی که می‌گیریم، سرنوشت ما را می‌سازد و موفقیت، نتیجه دنبال کردن عملکردهای با ثبات و پیوسته است. حتی وقتی به اهدافتان می‌رسید، باید نظمتان را حفظ کنید تا از آن هدف جلوتر بروید؛ آرام و پیوسته.
 

17. فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن با ترجمه شادی نیک رفعت از نشر گمان

 لارس اسوندسن به طور کلی در فلسفه تنهایی به بررسی جنبه‌های مختلف تنهایی از دیدگاه جامعه‌شناسی، روانشناسی و فلسفی می‌پردازد. اسوندسن در نوشتار اثر مرکب از مقاله‌ها و نوشته‌های دیگر نویسندگان، روان‌شناسان و فیلسوفان بسیار وام گرفته است و می‌توان گفت بیشتر از اینکه نظر و عقیده‌ی خودش را در این کتاب بیان کند، به بیان و جمع‌آوری عقایده و نظر بزرگان دیگر پرداخته است.
 

18. شازده کوچولو اثر سنت اگزوپری با ترجمه احمد شاملو از نشر نگاه

کتاب شازده کوچولو داستانی فلسفی با ارزش‌های انسان‌گرایانه است که بیش از 75 سال از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. شازده کوچولو با ایجاد پیوند میان نسل‌ها، انسان‌ها و قاره‌ها، نمادی از توسعه‌ی پایدار، صلح جهانی و حقوق کودکان محسوب می‌شود.
کتاب شازده کوچولو تصاویر ناخوشایند بزرگ‌سالان را به‌ عنوان افرادی که به شکل ناامیدکننده‌ای تنگ‌نظر هستند، نشان می‌دهد و در مقابل، نشان می‌دهد که کودکان با نگرش باز و تمایل به کشف دنیای اطراف و درونشان به خرد می‌رسند. موضوع اصلی این افسانه در رازی بیان می‌شود که روباه به شازده کوچولو می‌گوید: تنها با قلب است که می‌توان درست دید؛ آنچه ضروری است، با چشم قابل دیدن نیست.
 

بهترین‌های جنایی

هستند آدم‌هایی که عاشق دنبال کردن داستان‌های جنایی و پلیسی‌اند؛ داستان‌هایی که ترشح آدرنالین را در خونشان بالا‌ ببرد و هیجانی از جنس کلمات را تجربه کنند.
 

19. داستان های شرلوک هولمز اثر کانن دویل از نشر هرمس

شرلوک هولمز، یک شخصیت خیالی داستانی است که توسط سر آرتور کانن دویل نویسنده انگلیسی خلق شد. شرلوک هولمز، کارآگاه خیالی داستان‌های آرتور کانن دویل، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های ادبیات جهان است. او با هوش و ذکاوت خارق‌العاده خود، مهارت‌های مشاهده و استدلال منطقی، و شخصیت کاریزماتیک خود، به یکی از نمادهای ادبیات پلیسی تبدیل شد.
 

20. دختری در قطار اثر پائولا هاوکینز با ترجمه علی قانع از نشر کتاب کوله‌پشتی

دختری در قطار یک داستان صرفا جنایی نیست. برخی او را در دسته داستان‌های دلهره‌آور قرار می‌دهند و البته، نمی‌توان از ابعاد روان‌شناختی آن هم غافل شد.
ما در این داستان همراه زنی می‌شویم که سختی‌های زندگی آن‌قدر او را از پا درآورده‌اند که بی‌خیال خیلی چیزها شده و برای غرق کردن مشکلاتش، به الکل روی آورده است.
 

21. سکوت بره‌ها اثر توماس هریس با ترجمه فرزانه پورفرزین از انتشارات اختر

سکوت بره‌ها که یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ها در سراسر اروپا و آمریکا محسوب می‌شود، ماجرای روانپزشک آدم‌خوار و باهوشی به نام هانیبال لکتر را به تصویر می‌کشد. این مرد دیوانه و خطرناک از پشت میله‌های تیمارستان به مأمور جوان اف.بی.آی برای یافتن قاتلی سریالی کمک می‌کند و نقشه‌های شومی برای فرار می‌کشد.
 

 22. پدرخوانده اثر ماریو پوزو با ترجمه حبیب‌الله شهبازی از نشر افق

پدرخوانده، این رمان فوق‌العاده جذاب و محبوب با ارائه تصویری درخشان و خشونت‌آمیز از خانواده کورلئونه، راه خود را به قلب و ذهن طرفداران داستان‌ها و همین‌طور فیلم‌های معمایی و جنایی باز کرد. این داستان فراموش‌نشدنی درباره جنایت، فساد، احساس و وفاداری، همچنان به عنوان نمونه‌ای کامل از داستان‌های مربوط به دنیای مخوف و زیرزمینیِ گروه‌های مافیایی، از گزند زمان در امان مانده است.
 
 

بهترین سفرنامه‌ها

خواندن سفرنامه‌ها برای کسانی که دل‌باخته سفرند اما شرایط اجتماعی و اقتصادی‌شان اجازه سفر به آنها نمی‌دهد، می‌تواند تجربه‌های یگانه‌ای را برایشان از طریق خواندن کلمات به وجود بیاورد.
 

23. بازگشت از شوروی اثر آندره ژید با جلال آل‌احمد از نشر روزبهان

آندره ژید در پی سفری که به این کشور داشت مشاهدات و تجربیات خود را در قالب کتاب بازگشت از شوروی منتشر کرد و به‌نوعی به نقد و توصیف شوروی پرداخت. پس از انقلاب اکتبر روسیه تصویری دروغین از این کشور به جهانیان ارائه‌شده بود اما ژید با سفر به آنجا حقایقی را که به چشم خویش دیده و واقعیاتی را که خود لمس کرده بود نگاشته و به دست جهانیان رسانید.
 

24. پاریس از دور نمایان شد اثر علی‌اکبر شیروانی از نشر اطراف

پاریس از دور نمایان شد، تصویری از شهر پاریس در زمان قاجار به ما ارائه می‌دهد. با خواندن این کتاب در بعد زمان و مکان به شهر پاریس سفر می‌کنیم و این شهر را از نگاه سفرنامه‌نویسان آن دوران می‌شناسیم.
این شناخت از خلال 12 سفرنامه و 9 روایت از مواجهه ایرانیان با پاریس برمی‌آید و از آنجا که تصاویر و توصیف ارائه‌شده از دید افرادی از رده‌های مختلف اجتماعی آن دوران هستند، هریک بخشی و گوشه‌ای از این شهر را برای ما روشن می‌کنند و با اتمام کتاب تصویر نهایی در ذهن ما نقش می‌بندد.
 

25. خسی در میقات اثر جلال آل‌احمد

خسی در میقات، سفرنامه‌ای متفاوت است که هرچند در نگاه نخست چنین به نظر می‌رسد که باید رنگ و بوی مذهبی داشته باشد؛ اما رد عقاید روشن‌فکرانه‌ جلال به‌وضوح در آن قابل‌تشخیص است. جلال آل احمد در خسی در میقات در این کتاب سفر خود را نه‌تنها از جنبه‌ی زیارتی آن، بلکه از زوایای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاحتی و… مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با نگاه تیزبین و نقادانه خود به مسائلی چون عبادت کورکورانه و تشریفاتی برخی زائران و ناکارآمدی در برگزاری مراسم حج اشاره کرده است.
 

26. از پاریز تا پاریس؛ ابراهیم باستانی پاریزی

دکتر باستانی در سفرنامه از پاریز تا پاریس به اولین سفرهای خود از کوهستان‌های پاریز اشاره می‌کند، سفری دوازده‌ساعته به سیرجان با هدف تحصیل در مقطع ششم ابتدایی که نقطه‌ی آغازی بر درهم‌تنیدگی سفر با زندگی او است.
 وی در این سفرنامه جزئیات دلنشینی را با همان زبان گرم و ساده‌ همیشگی خود بیان کرده و بارها به نقش سفر در شکل‌گیری جهان‌بینی‌اش اشاره دارد.
 

بهترین‌های کتاب نوجوان

اگر نوجوانید و یا با نوجوانان سروکار دارید و گذرتان به این مطلب خورده است، این 4 کتاب را از دست ندهید.
 

27. سفر پاندای بزرگ و اژدهای کوچک اثر جیمز نوربری با ترجمه نازنین فیروزی از نشر میلکان

سفر پاندای بزرگ و اژدهای کوچک، روایت سفری معنوی برای رسیدن به تعالی روح است. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که اژدهای کوچک حس آشفتگی و نقصان می‌کند. این حسِ پریشانی، او را به تغییر و ماجراجویی وامی‌دارد. پاندای بزرگ که دوست و راهنمای اژدهای کوچک در این سفر معنوی، با پندهای عالمانه و خردمندانه‌اش او را یاری می‌دهد.
مخاطب همراه این دو شخصیت مرحله به مرحله سفر روحانی را تجربه می‌کند؛ از دشواری آن آگاه می‌شود؛ از کشمکش‌هایش به هیجان می‌آید و از کشف و کسب تجارب نو مشعوف می‌شود.
 

28. عمارت مرموز اثر گرگوری فرنارو با ترجمه محمد ورزی از نشر پرتقال

داستان عمارت مرموز درباره‌ خواهر و برادری است که مادر خود را از دست داده‌اند و وقتی غریبه‌ای اسرارآمیز به پدر آن‌ها پیشنهاد می‌دهد برای تعمیر ساعتش به عمارت او بروند، وارد جنگلی مرموز و عجیب‌وغریب می‌شوند. طولی نمی‌کشد که لوسی و اولیور درگیر ماجراهایی عجیب و رازآلود می‌شوند…
این کتاب داستان تقابل خوبی با نیروهای شر و بدی است.
 

29. اقیانوسی در ذهن اثر کلر وندرپول با عطیه الحسینی از نشر پرتقال

اقیانوسی در ذهن ماجرای پسری را روایت می‌کند که با سفری بیرونی به تحولی درونی می‌رسد و نگاهش به زندگی متحول می‌شود.  اقیانوسی در ذهن ماجرای جک را روایت می‌کند. پسری که مادرش را به تازگی از دست داده  و پدرش هم تازه از جنگ برگشته است. او نمی‌تواند خیلی با پدرش صمیمی شود. پدر، اسم جک را در یک مدرسه شبانه‌روزی در یک شهر ساحلی می‌نویسد؛ اما جک در مدرسه هم بدبیاری‌های زیادی می‌آورد و حتی یک بار نزدیک است غرق شود چون قایقرانی‌اش اصلا خوب نیست. این ماجراها جک را بیش از پیش حساس می‌کند تا این که با پسری به اسم ارلی آشنا می‌شود که از نظرش عجیب‌ترین دانش‌آموز مدرسه است. به ارلی گفته شده برادرش در جنگ کشته شده است اما ارلی این خبر را باور ندارد. او قصد دارد به جستجوی برادرش برود. جک در این سفر با ارلی همراه می‌شود تا ماجراهای زیاد دیگری را در راه تحول درونی از سر بگذراند. این سفر جک را به فرد دیگری تبدیل می‌کند.
 

30. پسری که دور دنیا را رکاب زد اثر الستر هامفریز با ترجمه لیدا هادی از نشر اطراف

در مجموعه داستان سه‌جلدی پسری که دور دنیا را رکاب زد، مخاطبان با تام همراه می‌شوند؛ پسری ماجراجو که احساس می‌کند دنیای واقعی باید بزرگ‌تر از دنیای اطراف خودش باشد و تصمیم می‌گیرد با دوچرخه سفر باورنکردنی‌اش را برای کشف این دنیای بزرگ آغاز کند. الستر هامفریز نویسنده، مستندساز و ماجراجوی اهل انگلستان، این کتاب را بر اساس ماجراهای واقعی سفر به دور دنیای خودش برای نوجوانان نوشته است. سه کتاب این مجموعه عبارت‌اند از:
جلد اول: سفر به اروپا و آفریقا / جلد دوم: سفر به آمریکا / جلد سوم: سفر به آسیا
 

 سخن آخر در مورد بهترین‌ کتاب‌ها

اینها تنها جزیی از کل کتاب‌هایی بود که به عنوان بهترین‌های کتاب در دنیای کتاب‌ها به مخاطبین معرفی می‌شود.
هر چند که بعضی معتقدند آثار کلاسیک دیگر دوره‌شان گذشته است و کتاب‌خوان‌ها به قلم‌های امروزی و معاصر علاقه‌مندند اما چیزی که در بازار فروش و نشر شاهد هستیم گواه بر این است که آثار کلاسیک تاکنون شاید در سال‌هایی کمتر مورد اقبال قرار گرفته‌اند اما در جزر و مد خواندنی‌ها باز هم همچون مرواریدهایی در صدف از اعماق روزگار بالا افتاده‌اند و به دست خواننده‌های خود رسیده‌اند.
کوتاه سخن آنکه: بهترین کتاب همان است که شما می‌خوانید. خوشبخت آن کتابی است که در کتابخانه شما قرار می‌گیرد.

به قلم "نجمه نیلی پور"


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بهترین کتاب ها برای مطالعه" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک