loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
بهترین کتاب ها در مورد موفقیت

بهترین کتاب ها در مورد موفقیت

"برای همه کسانی که به دنبال به ثمر نشستن اهدافشان هستند."

موفقیت چیست؟

همه ما به دنبال کسب موفقیت در زندگی خود هستیم، اما تابه‌حال عمیقاً به مفهوم موفقیت فکر کرده‌ایم؟ چه چیزی را موفقیت می‌پنداریم؟ آیا موفقیت برای ما در شغل و درآمد عالی خلاصه می‌شود یا به معنای آن است که در بین دوستان و خانواده محبوب باشیم؟ شاید هم هر دو. آیا موفقیت را در مفهوم نیکوکاری و خیر رساندن به دیگران معنا می‌کنیم یا در شهرت و معروفیت؟
موفقیت برای هر فرد مفهوم متفاوتی دارد و این مفهوم با معنای زندگی هر فرد ارتباط تنگاتنگی دارد. گاهی دستیابی به چند هدف به معنای موفق بودن است و گاهی داشتن یک زندگی شاد و روابط سالم احساس موفق بودن را به ما القا می‌کند.

آیا انسان هیچگاه احساس می‌کند که به نقطه اوج موفقیت دست یافته است؟

به نظر می‌رسد انسان هرچه بیشتر پیشرفت می‌کند باز هم آرزو و اهدافی دارد که دوست دارد بدان دست یابد. اگرچه پس از رسیدن به یک هدف ممکن است مدتی احساس موفقیت کنیم؛ اما طولی نخواهد کشید که پله‌های دیگری را به‌عنوان هدف خود قرار خواهیم داد و موفقیت را در پله‌های بعدی جست‌وجو می‌کنیم و همین مسئله به‌خودی‌خود، امید و منشأ حرکت و پویایی انسان را ایجاد می‌کند.
برای رشد و حرکت در مسیر موفقیت لازم است که انسان راه‌ورسم موفقیت را بداند چرا که اگر راه‌ورسم آن را نداند و نتواند معنای موفقیت را بیابد ممکن است برای به‌دست‌آوردن آن، در مسیر اشتباه قدم بگذارد و به روش اشتباه نیز بیندیشد به‌عنوان مثال اگر درگیر کمال‌گرایی هستید موفقیت را در بدون نقص بودن چیزها معنا خواهید کرد؛ اما هیچ‌چیز در این جهان بدون نقص نخواهد بود

13 مورد از بهترین کتاب های موفقیت

 در مطلب زیر به معرفی 13 کتاب عالی در حوزه موفقیت پرداخته‌ایم که هرکدام از آنها یکی از ارکان موفقیت را توضیح داده است. خواندن این کتاب‌ها نه‌تنها می‌تواند نگاه شما به موفقیت را تغییر دهد؛ بلکه در جهت رشد و توسعه فردی نیز کارآمد است. برای آشنا شدن با بهترین کتاب‌ها در حوزه موفقیت با ما همراه باشید.

1- کتاب قدرت عادت: دلیل کارهای ما در امور زندگی و کاری چیست؟

"عادت‌ها موفقیت را می‌سازند."

آیا تابه‌حال به این موضوع دقت کرده‌اید که زندگی شما از عادت‌های کوچک و روزمره تشکیل شده است؟ بسیاری از اعمال شما در شبانه‌روز از عادت‌هایتان سرچشمه می‌گیرد. عادت‌ها سرمنشأ اصلی موفقیت در زندگی ما هستند.

کتاب قدرت عادت مسئله عادت‌ها و تأثیر آن در زندگی روزمره را با نثری شیوا و روان در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. اگر انسان عادت‌های خوب و سازنده برای خودت بسازد، می‌تواند اجزای زندگی خود را قدم به قدم و به طور پیوسته در کنار یکدیگر بچیند و آن اجزا همان عادت‌های ما هستند، اما اگر انسان درگیر عادت‌های بد و مضر شود، به‌مرور زمان و در طولانی مدت روند زندگی‌اش در مسیر ناخوشایندی قرار می‌گیرد.
 
کتاب قدرت عادت نوشته چارلز دوهیگ به موضوع عادت‌سازی فردی و سازمانی می‌پردازد. کسانی که به دنبال موفقیت در زندگی فردی و جمعی خود هستند، ضروری است که عادت‌های زندگی خود را مجدد بازنگری کنند و به‌گونه‌ای دیگری به آنها بنگرند.
کتاب قدرت عادت: دلیل کارهای ما در امور زندگی و کاری چیست؟ با ترجمه افسون صانعی در انتشارات آموخته به چاپ رسیده است.
 

در بخشی از کتاب قدرت عادت می‌خوانیم: 


«دانشمندان می‌گویند دلیل پیدایش عادت این است که مغز ما پیوسته به دنبال راه‌هایی است که دست از تماس بردارد. مغز تلاش می‌کند تا هر عمل روزمره‌ای را به عادت تبدیل کند؛ زیرا عادات باعث می‌شوند مغز ما بیشتر استراحت کند. همین استعداد ذخیره کردن فعالیت، خود امتیازی مهم محسوب می‌شود.»


 

2- کتاب تفکر، سریع و کند

"به دنبال موفقیت هستی؟ تصمیم‌گیری را یاد بگیر."

قضاوت و تصمیم‌گیری در تمام جوانب زندگی از ارکان مهم موفقیت انسان است. همه ما بی‌شک در طول زندگی و در مواقع مختلف مجبور به تصمیم‌گیری شده‌ایم. این تصمیم‌گیری می‌تواند در مورد کار و مسیر شغلی باشد و یا در مورد مسائل کوچک‌تری مثل انتخاب میان نوع صبحانه و یا تصمیم‌گیری‌های مهم‌تری مثل انتخاب فردی که می‌خواهیم با او ازدواج کنیم.
 
دکتر دنیل کانمن که یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان در حوزه علوم‌شناختی است، در کتاب تفکر، سریع و کند به بررسی این مسئله پرداخته است. یکی از مباحث مهم در کتاب تفکر، سریع و کند بررسی خطاهای شناختی ما و تأثیر آن در زندگی، موفقیت، تصمیم‌گیری و انتخاب است.
 اگر احساس می‌کنید که بهبود قدرت تصمیم‌گیری در مسیر موفقیت شما نقش دارد از کتاب تفکر، سریع و کند غافل نشوید.
 کتاب تفکر، سریع و کند توسط فاطمه امیدی در انتشارات نشر نوین به چاپ رسیده است. اگر دوست دارید در زندگی بهتر بتوانید گزینه‌های پیش رو را انتخاب کنید و به موفقیت دست یابید کتاب تفکر تند و سریع را به فهرست کتاب‌های خواندنی خود اضافه نمایید.

 

 در بخشی از کتاب تفکر، سریع و کند می‌خوانیم:


 «عبارت رایج "توجه کنید" مناسب چنین شرایطی است: شما به میزان محدودی می‌توانید توجه خود را به فعالیت‌های مختلف اختصاص دهید، و اگر سعی کنید از این میزان فراتر بروید با مشکل مواجه خواهید شد. این نشانه‌ای برای فعالیت‌های تلاش‌گرانه‌ای است که با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند. به همین خاطر است که انجام هم زمان چندین کار دشوار یا غیرممکن است.»


 

3- کتاب اثر مرکب: ایجاد تحولی شگفت انگیز در زندگی، درآمد و موفقیت شما

"موفقیت آهسته و پیوسته به دست می‌آید"

کتاب اثر مرکب کتابی است که در مفهوم زیبای آهسته و پیوسته رفتن به رشته تحریر درآمده است.
اگر به دنبال موفقیت هستید، آن را در یک شب رسیدن جست‌وجو نکنید. کمتر فرد موفقی را می‌توان یافت که برای دستیابی به موفقیت صبورانه و پیوسته و قدم به قدم در مسیر اهداف و آرزوهایش حرکت نکرده باشد. فریب تبلیغات دروغین را نخورید؛ زیرا موفقیت نیز دانشی دارد که انسان باید آن را بیاموزد.

کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی به بررسی عوامل مختلف در موفقیت، مثل عادات، اثر مرکب، تصمیم‌گیری و انتخاب و دیگر مواردی که از نظر وی می‌تواند مسیر موفقیت را هموار کند پرداخته است.
کتاب اثر مرکب: ایجاد تحولی شگفت‌انگیز در زندگی درآمد و موفقیت شما با ترجمه شاهین بیات در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از کتاب اثر مرکب می‌خوانیم:


«اثر مرکب اصل برداشت پاداش‌های بزرگ از مجموعه‌ای از انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه است. به نظرم جالب‌توجه‌ترین نکته در مورد این روند این است که حتی با نتایج بسیار بزرگی که به بار می‌آیند، گام‌هایی که در هر لحظه در این مسیر برمی‌داریم آن‌چنان مهم به نظر نمی‌رسند. از این استراتژی چه برای بهبود سلامتی چه برای بهبود ارتباطات چه برای بهبود وضعیت مالیتان یا هر چیز دیگری استفاده کنید. تغییرات آن‌چنان نامحسوس‌اند که تقریباً متوجهشان نمی‌شوید. این تغییرات کوچک نتایج کوچک یا غیر آنی را به بار می‌آورند.»


 

4- هفت عادت مردمان موثر

"ارتباط اجتماعی خود را قوی کن، سپس موفقیت در چنگ تو است"

استفن کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر به مسئله ارتباط اجتماعی و نحوه ارتباط افراد با یکدیگر پرداخته است. ارتباطات اجتماعی و نحوه برخورد ما با همنوعانمان یکی از راه‌های موفقیت انسان است. انسان در جامعه و در ارتباط با دیگران معنا می‌یابد. انسان از طریق ارتباطات اجتماعی خود می‌تواند توانایی خود را به نمایش بگذارد و دستاوردهای بزرگی کسب نماید. اگر ما نتوانیم روابط خود را در جامعه شکل دهیم، مسیر دستیابی به موفقیت نیز سخت و یا حتی غیر ممکن خواهد شد.

کتاب هفت عادت مردمان مؤثر نیز به بررسی این موضوع پرداخته سعی دارد تا به ما بیاموزد که چگونه می‌توان مؤثر بود. مهم‌ترین نقطه قوت این کتاب آن است که از طریق تمرین این مسئله را به شما می‌آموزد. در کتاب هفت عادت مردمان مؤثر می‌توانید به حل بهتر چالش‌های خود بپردازید. 

کتاب هفت عادت مردمان مؤثر توسط گیتی خوشدل ترجمه شده و در انتشارات پیکان به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از کتاب هفت عادت مردمان مؤثر می‌خوانیم: 


«افراد مؤثر با رسالت خود هدایت می‌شوند و زندگی خود را برحسب اصول برنامه‌ریزی می‌کنند، افراد غیر مؤثر دنباله‌رو دیگران بوده زندگی خود را تحت فشار و اجبار مدیریت می‌کنند. یکی از بهترین راه‌های آموختن هفت عادت مردمان مؤثر این است که عادت‌های که خلاف آنها است را بشناسیم.»


 

5- کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم: دوره‌ای فشرده برای یافتن جای خود در دنیا

"موفقیت درست از لحظه‌ای به دست می‌آید که از مقایسه خود با دیگران دست می‌کشیم"

 به‌جای آنکه به دنبال پیشرفت یا پسرفت دیگران باشید بر روی خودتان متمرکز شوید. کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم، بر خلاف نامش که این تصور را در ذهن افراد برمی‌انگیزد که کتاب برای رده سنی خاصی نوشته شده است، برای تمامی افراد می‌تواند مفید و کارآمد باشد. این کتاب از می‌خواهد که پا را از نقاط امن خود فرارتر بگذاریم و به روشی نو جهان را بنگریم.
نویسنده در کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم، داستان‌ها و روایت‌هایی از دانشگاه استنفورد را بیان می‌کند.
این کتاب با ترجمه مینا صفر در انتشارات میلکان به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم: دوره‌ای فشرده برای یافتن جای خود در دنیا می‌خوانیم:


 «تلاش ما این است که افراد تی شکل بسازیم، یعنی کسانی که حداقل در یک رشته علمی دانش عمیقی دارند و وسعت دانش آنها درباره نوآوری و کارآفرینی به آنها اجازه می‌دهد تا به طور مؤثر با متخصصان و حرفه‌ای‌های سایر رشته‌های علمی کار کنند تا بتوانند ایده‌های خود را محقق سازند. اهمیتی ندارد که نقش آنها چیست، داشتن ذهنیتی کارآفرین کلید حل مشکلات است.»


 

6- کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها: روشی نو برای خوب زندگی کردن

"افسار افکارت را در دست بگیر، موفقیت در کمین تو است"

 کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، دومین کتاب مارک منسون است. منسون در واقع یک وبلاگ نویس قهار است که مطالب کتاب‌هایش، جمع‌بندی مطالبی است که در وبلاگش منتشر کرده است. کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه به این موضوع می‌پردازد که ما آن‌قدر توان، ظرفیت و انرژی نداریم که بتوانیم به همه چیز بپردازیم و باید برای رشد و توسعه خود، از مسائل بی‌ارزش چشم‌پوشی کنیم و بر روی مسائلی که ما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند، تمرکز کنیم.
اگر احساس می‌کنید چیزهای زیادی در اطراف شما است که ذهن شما را به خود مشغول کرده و کمی زودرنج شده‌اید، کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها: روشی نو برای خوب زندگی کردن می‌تواند به شما کمک کند تا از بعضی از مسائل چشم‌پوشی کنید.
 
این کتاب با ترجمه میلاد بشیری در انتشارات میلکان به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها: روشی نو برای خوب زندگی کردن می‌خوانیم:


«پرسش جالب‌توجه‌تر که مردم هیچ‌وقت از خود نمی‌پرسند، این است که چه دردهایی در زندگی خود می‌خواهید؟ و حاضرید برای چه چیزی زحمت بکشید؟  برای مثال، بیشتر افراد می‌خواهند که ارتقای شغلی پیدا کنند و درآمد زیادی داشته باشند؛ اما هیچ‌کس نمی‌خواهد شصت ساعت کار در هفته، رفت‌وآمد در فاصله‌ی زیاد بین خانه و اداره، کاغذبازی‌های بیهوده و ساختار طبقاتی استبدادی شرکت را تحمل کند.  همه می‌خواهند روابط عالی داشته باشند؛ اما همه حاضر نیستند مکالمات دشوار، سکوت ناخوشایند، احساسات جریحه‌دار شده و نقش بازی‌کردن‌های احساسی را تحمل کنند»


 

7- کتاب آهنگ زمان

"بر زمان چیره شو تا موفق شوی"

آیا همیشه کمبود زمان دارید و یا تفکر در مورد زمان شما را اذیت می‌کند؟ وقت آن است که کتاب آهنگ زمان را بخوانید.
این کتاب که با نام نظم زمان نیز در بازار کتاب موجود است، مفهوم زمان را در ذهن شما تغییر می‌دهد. زمان یک عنصر ثابت و خطی و یک‌سویه نیست؛ بلکه زمان در ذهن افراد و زندگی انسان‌ها مفهوم و وجود متفاوتی دارد و زمان آن باور قدیمی سنتی نیست.
 
کتاب آهنگ زمان نوشته کارلو روولی هرچند که محتوایی فلسفه - روان‌شناسانه دارد؛ اما تقریباً در مقایسه با دیگر کتاب‌های فلسفی، نثری روان و قابل فهم را برای تمام افراد به کار برده است. خواندن این کتاب می‌تواند برای تمام افرادی که تفکرشان در مورد زمان، مانع موفقیتشان است، مفید باشد.
آهنگ زمان با ترجمه محمدابراهیم محجوب در انتشارات گمان به چاپ رسیده است.
 

در بخشی از کتاب آهنگ زمان می‌خوانیم:


«چرا گذشته را به یاد می‌آوریم؛ اما آینده را نه؟ آیا ما در زمان هستیم یا زمان در ما؟ وقتی از گذر زمان سخن می‌گوییم، واقعاً منظور ما چیست؟ چیست که زمان را به سرشت و ذهنیت و ضمیر آدمی پیوند می‌دهد؟ وقتی به صدای پای زمان گوش فرامی‌دهیم، در واقع به چه چیزی گوش داده‌ایم؟»


 

8- کتاب برتری خفیف: رسیدن به موفقیت و شادی بیکران با انجام کارهای ساده و منظم

"صبور باش، هر روز از روز قبل بهتر باش، موفقیت را کسب کن"

کتاب برتری خفیف کتابی دیگر در مورد عادت‌های ماست. مسئله عادت چنان با زندگی همه ما عجین شده است و در مسیر موفقیت ما نقش دارد که اکثر پژوهشگران و نویسندگان حوزه موفقیت، حتماً به تألیف کتابی در این مورد پرداخته‌اند.
کتاب برتری خفیف کتابی از جف اولسون است. او یکی از 5 مدیر برتر در آمریکا است که در کتاب برتری خفیف به راهکارهایی برای تقویت عادت‌های خوب و جایگزین نمودن عادت‌های بد، با عادت‌های خوب می‌پردازد. این کتاب توسط یک مدیر موفق به رشته تحریر درآمده است و خواندن توصیه‌های او برای هر فردی که می‌خواهد در مسیر موفقیت قدم بردارد، ضروری است.

کتاب برتری خفیف با ترجمه حمید کلایی راد در انتشارات میلکان به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از کتاب برتری خفیف: رسیدن به موفقیت و شادی بیکران با انجام کارهای ساده و منظم
می‌خوانیم:


«موفقیت از هیچ به دست نمی‌آید. با چشم‌بندی و سحر و جادو یا با دست‌کشیدن روی چراغ جادوی علاءالدین و فکرکردن به چیزهای مثبت، دست‌یافتنی نیست. موفقیت حاصل شروعی کوچک است، آن‌قدر کوچک که دیده نمی‌شود و بیشتر افراد آن را نادیده می‌گیرند، اما باید شروعی برای آن وجود داشته باشد.»


 

9- زندگی خود را دوباره بیافرینید

"آسیب‌ها و تروماهای خود را بشناسید، سپس درهای بسته موفقیت به آرامی باز خواهد شد"

الگوهای رفتاری ما، ناخودآگاه ما و چیزی که درون ذهن از کودکی تا بزرگسالی شکل گرفته است، موتور و یا مانع حرکت ما خواهند بود.
کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید کتابی فوق‌العاده از جفری یانگ و جنت کلوسکو است که به انواع اختلالات شخصیتی ما، طرح‌واره‌ها و الگوهایی که به طور ناخودآگاه از کودکی تا بزرگسالی ما شکل گرفته است می‌پردازد.
ریشه اضطراب‌ها، افسردگی و تمام موانعی که جلوی حرکت ما را می‌گیرد را پیدا می‌کند و به ارائه راهکار برای حل مشکلات می‌پردازد.
کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید کتابی است که خواندن آن برای هر فردی در هر جایگاهی توصیه می‌شود.
 
کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید با ترجمه ستاره حسینی عطار در نشر شمشاد به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید می‌خوانیم: 


«تله زندگی الگویی است که از دوران کودکی آغاز می‌شود و در سراسر زندگی منشأ اثر می‌شود. این الگو با برخوردی که خانواده یا بچه‌های دیگر با ما داشته‌اند، آغاز شده است. ما رها شده‌ایم، در معرض انتقاد دیگران قرار گرفته‌ایم، زیادی مراقبت شده‌ایم، سو رفتار دیده‌ایم، کنار گذاشته شده‌ایم یا محرومیت کشیده‌ایم؛ به‌نوعی صدمه دیده‌ایم. در نهایت تله‌ی زندگی بخشی از ما می‌گردد.»


 

10- انسان در جست‌وجوی معنا  

"احساس موفقیت در نگاه تو به معنای زندگی نهفته است"

کتاب انسان در جست‌وجوی معنا توسط دکتر ویکتور فرانکل به رشته تحریر درآمده است. فرانکل در این کتاب داستان زندگی خود در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها را به تصویر کشیده است.
او در این کتاب به توصیف انسان در شرایط سختی که مرگ در یک‌قدمی او قرار دارد می‌پردازد.
شما در کتاب  انسان در جستجوی معنا به درک این مسئله دست می‌یابید که چطور فردی با وجود ازدست‌دادن همه چیز و درحالی‌که دیگر چیزی جز تنی رنجور و برهنه ندارد، معنای زندگی خود را می‌یابد. دکتر ویکتور فرانکل معتقد است زندگی و امید، خود معنای ادامه زندگی است.
یکی از ترجمه‌های خوب این کتاب از انتشارات جامی و توسط امیر لاهوتی صورت‌گرفته است.
 

در بخشی از کتاب انسان در جست‌وجوی معنا می‌خوانیم:


«بشر سرنوشت خود را با تمام درد و رنجش می‌پذیرد، حتی در بدترین شرایط فرصتی دوچندان به خود می‌دهد تا معنای عمیق‌تری به زندگی‌اش ببخشد. او می‌تواند شجاع باوقار و متواضع باقی بماند یا می‌تواند برای حفظ عزت‌نفس خود، تمام صفات خوب خود را کنار گذاشته و به پست‌ترین موجود تبدیل شود.»


 

11- کتاب چگونه کمالگرا نباشیم 

"کمالگرایی خود را کاهش دهید تا بتوانید در مسیر موفقیت حرکت کنید"

کمال‌گرایی یکی از سدهای محکم در برابر موفقیت است؛ زیرا فردی که اشتباه نکند و از همه چیز آگاه باشد وجود ندارد. کمال‌گرایی باعث می‌شود که انسان نتواند ابتدایی‌ترین قدم‌های موفقیت را بردارد و یا اگر قدمی هم بردارد با کوچک‌ترین اشتباه ممکن است دچار خودسرزنشگری شود. اما اشتباه جزء مهمی از فرایند موفقیت است و موفقیت‌های ما بر روی شکست‌هایمان استوار است.

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم، نوشته استفان گایز است که به تمام افرادی که منتظرند تا در ابتدا شرایط عالی شود و سپس اقدام نمایند توصیه می‌شود.
 
کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم توسط نرگس محمدی و در انتشارات شمشاد ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم اینگونه می‌خوانیم:


«چند نفر را به یاد می‌آورید که از آنکه می‌توانند سه حرکت شنا در روز انجام دهند، به خود می‌بالند؟ چرا جایی برای مردمی که می‌خواهند 30% کمتر بدهی داشته باشند، وجود ندارد؟ چه برنامه ورزشی معروفی تضمین می‌کند که وضعیت ضعیف بدنتان را تا کمی مانده به متوسط برساند؟ تمام اینها پیشرفت‌های چشمگیری هستند؛ اما تمایلی به انجام هیچ‌کدام از آنها در زندگی نشان نمی‌دهیم. اشتباه فاحشی می‌کنیم که پیشروی جزئی را نوعی شکست تلقی می‌کنیم، اگر تمام‌وکمال نباشد، در بهترین حالت آن را باعث خجالت زندگی و در بدترین حالت مایه شرم خود می‌دانیم که ویرانگر پیشرفت و ثروتمندی شما است.»


 

12- کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها 

شاید شما هم کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها را نوعی کتاب زرد تلقی می‌کنید. اگرچه به نظر می‌آید این کتاب تا حدودی در دسته کتاب‌های زرد قرار دارد؛ اما در میان سطرها و بخش‌های مختلف کتاب مطالبی وجود دارد که می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. قطعاً موفقیت تنها وابسته به یک عنصر، مثل سحرخیزی نیست؛ اما اگر سحرخیزی نیز به عناصر دیگر موفقیت اضافه شود، آن‌وقت چه؟

به‌طورکلی سحرخیزی نه‌تنها از نظر جنبه عادت‌بخشی و روتین دادن به زندگی می‌تواند مفید باشد؛ بلکه انسان سحرخیز عموماً شب‌ها خواب مفیدتری را تجربه می‌کند. خواب مفید و منظم به همراه عادتی مثل سحرخیز بودن، می‌تواند انرژی روز را برای شما چندین برابر بالا ببرد. از نظر زیستی و علمی نیز ترشح هورمون‌ها، جذب مواد مغذی و عملکرد مغز در انسان سحرخیز بهتر است.
 
کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها را به تمام کسانی که می‌خواهند سحرخیزی را در روتین زندگی خود قرار دهند توصیه می‌کنم.
باشگاه پنج صبحی‌ها توسط رابین شارما به رشته تحریر درآمده و با ترجمه مهدی قراچه داغی در نسل نواندیش به چاپ رسیده است.
 
در بخشی از کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها می‌خوانیم:


«افسونگر ادامه داد: از دوران کودکی ما را به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی کرده‌اند که زندگی کردن با رعایت ارزش‌ها به کمی تلاش احتیاج دارد و با این حساب اگر راه سخت شود و به صبر شکیبایی احتیاج داشته باشد ما فکر می‌کنیم که در مسیر اشتباه در حرکت هستیم. افسونگر دوباره روی صندلی‌اش نشست. ما فرهنگی را تشویق کرده‌ایم که مردم را منعطف، ضعیف و ظریف تربیت می‌کند که نتوانند به عهد و قول خود وفا کنند و اگر کوچک‌ترین مانعی بر سر راهشان سبز شود، دست از تلاش بکشند.»


 

13- کتاب چک‌لیست

"برای موفقیت ذهنت را شلوغ نکن، بلکه چک لیست تهیه کن"

کتاب چک‌لیست کتابی است که از ما می‌خواهد همه چیز را به خاطر نسپاریم. چک‌لیست، فهرستی از تمام کارهایی است که لازم است انجام دهیم، این چک‌لیست می‌تواند چک‌لیست یک سفر ساده باشد و یا چک‌لیست مسئله‌ای پیچیده مثل پرواز با هواپیما. خلبانان قبل از هر پرواز موظف هستند تا چک‌لیست سازمان هواپیمایی را چک کنند و تا زمانی که کلیه موارد آن را تیک نزده باشند، پرواز نخواهند کرد.

چک‌لیست در زندگی شغلی و در مسیر موفقیت شغلی ما نیز می‌تواند نقشی مهم ایفا کند، به‌گونه‌ای که از ایجاد خطا و اشتباهات بزرگ جلوگیری خواهد کرد.
اگر با مشاغلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید که باید در آن مسائل زیادی را چک کنید، حتماً کتاب چک‌لیست نوشته آتول گاواندی را بخوانید.

این کتاب با ترجمه مریم شبیری در نشر نوین به چاپ رسیده است.
 

در بخشی از کتاب چک‌لیست می‌خوانیم: 


«فرایند نجات تعداد زیادی از کودکانی که غرق می‌شوند، به نتیجه نمی‌رسد نه به این دلیل که در همان موقع کاملاً جان از بدنشان خارج شده است. دستگاه‌ها خراب می‌شود تیم پزشکی سرعت عمل کافی ندارد یکی از اعضای تیم دستانش را نمی‌شوید و از این طریق عفونت وارد بدن بیمار می‌شود. این موارد بارها اتفاق می‌افتد گرچه شاید مردم به آن پی نبرند.»


 به قلم "مهدیه فرجی"


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بهترین کتاب ها در مورد موفقیت" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک