loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
بهترین کتاب‌ها برای ورود به دنیای روان‌شناسی

بهترین کتاب‌ها برای ورود به دنیای روان‌شناسی

سقراط می‌گوید: خود را بشناس تا جهان در مقابل تو به سخن آید.

خودشناسی اولین قدم موفقیت و شروع سفر به درون خویشتن است. خودآگاهی ابزار قدرتمندی است که می‌تواند زندگی ما را عمیقاً متحول کند و به ما می‌گوید که چه کسی هستیم. افکار، احساسات، انگیزه‌ها و رفتارهای خود را می‌شناسیم. خودآگاهی همانند یک آینه درونی است که خود واقعی ما را برای ما منعکس می‌کند تا بفهمیم که هستیم و چه می‌کنیم.

تصور کنید در موقعیتی هستید که قبل از یک سخنرانی بزرگ احساس اضطراب می‌کنید. یک فرد خودآگاه نه‌تنها این اضطراب را تشخیص می‌دهد، بلکه برای درک علل اصلی آن نیز عمیق‌تر می‌شود. از قضاوت شدن می‌ترسیم؟ آیا به توانایی‌های خود شک داریم؟ با شناسایی این افکار زیربنایی و احساسات خود می‌توانیم به دلایل ایجاد این احساسات دست یابیم.

خودآگاهی، نشانه شجاعت رویارویی با خویشتن 

توسعه خودآگاهی را می‌توان به آغاز یک سفر درونی تشبیه کرد. این مسئله نیاز به صداقت، شجاعت و تمایل به نگاه کردن به نقاط قوت و معایب خود دارد. فواید خودآگاهی بسیار زیاد است. هوش هیجانی را تقویت می‌کند و به شما امکان می‌دهد احساسات خود را بهتر مدیریت کنید و به چالش‌های زندگی خود به طور مؤثرتری پاسخ دهید و همچنین بهترین راه برای ورود به دنیای روان‌شناسی و مطالعه خویشتن است.
مطالعه درونیات خود نه‌تنها به توسعه فردی کمک می‌کند؛ بلکه راهی برای فهم مشکلاتی همچون افسردگی و اضطراب و درمان آنها است.

ما در این بخش به معرفی چندین کتاب مهم برای شروع مسیر خودآگاهی و ورود به دنیای روان‌شناسی و علوم‌شناختی پیشنهاد می‌دهیم که کمک شایانی در جهت رشد شما و توسعه فردی می‌کند.

 

کتاب مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن

کتاب "مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن" اولین کتابی پیشنهادی من به شما، برای ورود به دنیای روان‌شناسی است.
شما در این کتاب با احساسات مختلف خود آشنا می‌شوید، آن‌ها را می‌شناسید و می‌توانید آن‌ها را در درون خود ارزیابی کنید.

این کتاب توسط انتشارات پندار تابان و با ترجمه کاوه میرعباسی به چاپ رسیده است؛ آخرین اثر دکتر مری لامیا (Mary Lamia) روانپزشک و روانکاو در کنفلید است که در سال 2013 منتشر شده است.
دکتر مری لامیا که در مؤسسه رایت در برکلی تدریس می‌کند، به مدت 30 سال کوشیده تا مخاطبان عام را با مفاهیم روان‌شناسی آشنا کند.

پیش از خواندن این کتاب از خودتان بپرسید "من چه کسی هستم و چه احساساتی دارم؟" 
این کتاب روش‌هایی برای رویارویی با این احساسات به شما می‌آموزد، شما به کمک این کتاب، احساسات خود را عمیقاً می‌پذیرید و خود را بیش‌ازپیش درک خواهید کرد. 

 

کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

دومین کتاب پیشنهادی، کتاب "هنر همه فن حریف شدن در احساسات" نوشته مارک براکت است.
این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه شناخت خود است. مارک براکت در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه احساسات و عواطف خود را شناسایی کنید و برای احساسات خود نام مناسب انتخاب کنید.
مارک براکت که استاد مرکز مطالعات کودکان و مؤسس مرکز هوش هیجانی دانشگاه ییل است، در 25 سال فعالیت خود در این حوزه توانسته به مسائل جذاب و کارآمدی دست یابد.
این کتاب توسط نشر میلکان با ترجمه نهال سهیلی‌فر به چاپ رسیده است. 

 

کتاب پنج نقطه قوت برتر خود را بشناسید

دونالد کلیفتون، روانشناس آمریکایی معتقد است که باید برای شناخت ویژگی و نقاط مثبت خود تلاش کرد و آن را تقویت نمود. وی معتقد است به جای تمرکز بر روی ضعف‌های خود و تلاش برای آنها، سعی کنید نقاط مثبت خود را بشناسید و توجه و تلاش خود را بر روی بهبود نقاط قوت خود بگذارید.

دونالد کلیفتون موسس شرکت SRI مخفف (Selection Research Inc) است و این شرکت که با نام گالوپ نیز شناخته می‌شود به انتشار دو کتاب در جهت کشف نقاط مثبت و توانمندی ها پرداخته است. کتاب 5 نقطه قوت برتر خود را بشناسید، نوشته تام راث است و توسط امیر کامکار و مهتاب بیات‌ریزی از انتشارات پارسیا به چاپ رسیده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نقاط برتر شخصیت خود را بشناسید و به آگاهی بیشتری از خود و توانایی‌های خود دست یابید.

 

کتاب کشف توانمندی ها

دومین کتاب به چاپ رسیده توسط شرکت گالوپ، کتاب کشف توانمندی‌ها نوشته‌ مارکوس باکینگهام و دونالد کلیفتون است. این کتاب که یکی از کتاب‌های خوب در حوزه رشد و توسعه فردی است؛ نتیجه سال‌ها پژوهش، بررسی و مصاحبه در جهت یافتن نقاط قوت افراد است.
برای نوشتن این کتاب به مصاحبه با بیش از 400 شرکت، مدیران و کارمندان موفق پرداخته‌اند.
در این کتاب به مسئله نحوه واکنش هیجانی و احساسی افراد نیز پرداخته است که می‌تواند به شناسایی توانمندی افراد مختلف کمک کند.
کتاب کشف توانمندی‌ها با ترجمه بهاره پژومند، توسط انتشارات شمشاد قابل تهیه است.

 

کتاب انسان در جست و جوی معنا

پس از آنکه به مطالعه کتاب‌های بالا و تحلیل احساسات و نقاط قوت خود پرداختید، می‌توانید به سراغ کتاب "انسان در جست و جوی معنا" بروید.
این کتاب که توسط دکتر ویکتور فرانکل به رشته تحریر درآمده است، داستان زندگی وی در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها است. او توصیف‌های زیبایی از احساسات و حالات بی‌تفاوتی ارائه می‌دهد.
شما در این کتاب به درک این مسئله دست می‌یابید که چطور فردی با وجود از دست دادن همه چیز و در حالی که دیگر چیزی جز تنی رنجور و برهنه و یک خواهر برای باقی نمانده است، معنای زندگی خود را می‌یابد.

یکی از ترجمه‌های خوب این کتاب از انتشارات جامی و توسط امیر لاهوتی صورت گرفته است. اگرچه این کتاب ترجمه‌های متفاوتی دارد، اما ترجمه لاهوتی یکی از ترجمه‌های خوب است. پس از شناخت احساسات خود، کتاب انسان در جست و جوی معنا می‌تواند بینش عمیق‌تری را برای درک درونیاتتان ارائه دهد.

 

به قلم "مهدیه فرجی"


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

لیلا
6 / 3 / 1403
مطلب جالبی بود. نمیدونستم انتشارات بد و خوب وجود داره. ممنون
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک