loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب
معرفی 6 کتاب درباره پیشرفت های ایران

معرفی 6 کتاب درباره پیشرفت های ایران

طلوع خورشید جهان تاب انقلاب اسلامی در سال1357 شمسـی، نـه تنها ایران زمین که سراسر جهان را دچار تحولی شـگرف کرد؛ انقلابی که هیمنه ابر قدرت های زمان را در هم شکسـت و نویدبخش وعده حق تعالی مبنی بر پیـروزی مستعـعفان بـر مسـتکبران بود. انقلاب شکوهمند اسلامی ایـران، آوای اسلام نـاب محمـدی را در جای جای دنیای معاصر طنین افکن سـاخت و عصـرنـوینی را فـراروی بشریت گشود و اینک که چهل و چهار سال از پیـروزی افتخـار آفرین انقـلاب اسلامی می گذرد، شاهد به بار نشستن شجره طیبه ای هستیم که با خـون هزاران شهید آبیاری شده و دستاوردهای ارزنده و نتایج ارزشمندی را عاید مردم ایران، مسلمانان و آزادی خواهان جهان نموده و به عنوان الگویی زنده در منظر جهانیان قرار گرفته است.

نوشتار حاضر نگاهی است به آثار منتشر شده در رابطه با مهم ترین دستاوردها و پیشرفت های چهل و چند ساله ی انقلاب اسلامی ایران که به ارزیابی پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه های مختلفی همچـون: دینـی، اخلاقی، علمـی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و بهداشتی و ... پرداخته اند با ما همراه باشد تا در ادامه 6 کتاب از آثار منتشر شده در موضوع دستاورد های انقلاب اسلامی را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

کتاب در نزدیکی قله (جلد دوم صعود چهل ساله)

کتاب صعود چهل ساله 2 (در نزدیکی قله) نوشته استاد سیدمحمدحسین راجی، سیر پیشرفت و توسعه ابرقدرت‌های جهان را در طول تاریخ بررسی می‌کند و آن را با الگوی پیشرفت ایران در طی سده اخیر مقایسه می‌کند.

کتاب صعود چهل ساله

به عنوان اولین کتاب این فهرست به سراغ کتاب فوق العاده صعود چهل ساله رفته ایم، کتابی که نیاز به آن در حوزه انقلاب اسلامی حس می شد، کتابی شاخص که با استقبالی کم سابقه رو برو شد و در مدت زمان کوتاهی از انتشار آن بارها  تجدید چاپ شد.

کتاب صعود چهل ساله نوشته آقای محمد حسین راجی یکی از پژوهشگران و فعالان شناخته شده حوزه انقلاب اسلامی است که حاصل تلاش نزدیک به 70 نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مطالعه بیش از 17 هزار ساعت است؛ این کتاب میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌هایی از قبیل: عدالت، استقلال، معنویت، آزادی، کرامت زن، مردم سالاری دینی وگسترش رفاه عمومی را از منظر  شاخص‌های بین‌المللی مورد ارزیابی قرار داده است.

یکی از نقاط قوت این کتاب ارجاعات آن به معتبرترین منابع بین‌المللی نظیر داده‌های اطلاعاتی سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، سازمان جهانی سلامت، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و دیگر مراجع آماری جهانی است و همین مسئله منتقدین دستاوردهای انقلاب اسلامی را با چالشی بزرگ روبرو کرده است.

کتاب صعود چهل ساله در کنار  بیان دستاوردهای انقلاب سلامی به کاستی‌ها نیز توجه داشته و در فصلی از کتاب به اختصار به برخی از دلایل کند شدن سرعت حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرده است که یکی دیگر از امتیازات این کتاب فوق العاده می باشد.

صعود چهل ساله با همت نشر معارف وارد بازار کتاب شده است و در 9  فصل و 320  صفحه به روایت دستاورد ها و پیشرفت های انقلاب اسلامی پرداخته است؛ ما مطالعه این کتاب به عموم علاقه مندان میهن اسلامی به خصوص جامعه جوان و نخبگانی کشور پیشنهاد می دهیم.

مجموعه دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان

دومین کتاب این فهرست مجموعه کتاب دستاورد های انقلاب اسلامی است، این مجموعه در جهت حفظ و انتقال پیام انقلاب در تلاطم سیاه‌نمایی‌ها و دروغ‌پردازی‌های معاندان میهن اسلامی، به ویژه برای نسل‌های نوجوان و جوان جامعه به تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردهایی که در سایه‌ انقلاب اسلامی در حوزه‌ های مختلف برای کشور به ارمغان آمده پرداخته است.

این مجموعه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و بین‌المللی برسی می کند و در اولین جلد آن دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی از دو حیطه‌ داخلی و خارجی مورد بررسی قرار داده شده و به زوایای مختلف آن اشاره می‌شود در جلد دوم نیز دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی در هشت فصل با عناوین نظیر  «استقلال سیاسی»، «اقتصاد مقاومتی»، «اوضاع اقتصادی ایران قبل از انقلاب»، «وضعیت اقتصادی ایران از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا شروع جنگ »، «مروری بر برنامه‌های توسعه‌ اقتصادی بعد از انقلاب»، و..  بررسی شده است و در جلد های دیگر نیز به دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی، دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی، دستاوردهای بین‌المللی انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

این مجموعه که با همت جمعی از نویسندگان نگارش یافته و مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز نشر آن در بازار کتاب را عهده دار بوده به شیوه‌ تحلیلی به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌ های مختلف می پردازد.

کتاب امواج اراده ها

کتاب بعدی این فهرست کتاب امواج ارده ها، خاطراتی از توان و اراده ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت است این کتاب خاطرات دست‌چینی است که به گوشه‌ای از دستاوردها و پیشرفت‌های درخشان انقلاب اسلامی پرداخته و می‌خواهد به ما بگوید از چه راهی آمده‌ایم و کجا ایستاده‌ایم و به کدام سو باید برویم.

کتاب «امواج اراده‌ها» که توسط «راضیه عزیزی» گردآوری شده،گلچینی مستند از خاطراتی است که توان و اراده ایرانیان به سمت خودکفایی و پیشرفت کشور را در موضوعات مختلف به تصویر کشیده است؛ این کتاب خاطراتی از پیشرفت و خودکفایی در زمینه «صنعت نظامی»، «صنعت هسته‌ای»، «علوم پزشکی»، «دیپلماسی و مدیریت» و «فناوری و صنعت» را در 280 صفحه روایت می‌کند.

در لابه‌لا خاطرات کتاب، قسمت‌هایی نیز وجود دارد که به شخصیت‌ فرد مرتبط به آن حوزه پیشرفت پیوند خورده است به‌طوری‌که ابعاد شخصیتی این عزیزان هم برای مخاطب معرفی می‌شود. «کتاب امواج اراده‌ها» توسط نشر راه‌یار منتشر شده و به‌خوبی نشان می‌دهد که رویدادهایی مثل غلبه بر «استاکس‌نت» یا «پهپاد امریکایی» کاری اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی نبوده است.

کتاب ایران؛ دیروز، امروز، فردا

چهارمین کتاب این فهرست کتاب ایران؛ دیروز، امروز، فردا؛ تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران نوشته محسن نصری است این کتاب که در دفتر نشر معارف منتشر شده نگاهی به ایران و تحولات آن پیش از انقلاب و پس آن دارد و به تبیین دستاوردهای آن می پردازد.

کتاب ایران دیروز، امروز، فردا، تحلیلی بر فرآیند 100 ساله تحولات سیاسی - اجتماعی ایران است و نویسنده محترم کوشیده است رخدادهای مهم و اثر گذار در شکل گیری انقلاب اسلامی را با رویکردی حادثه نگارانه تحلیل کرده و صبغه ای تاریخی به کتاب ببخشد علاوه بر اینکه همواره از چشم انداز، اندیشه سیاسی به وقایع نگریسته و با مورد تأکید قرار دادن شاخصه های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب رویکردی اندیشه شناختی را بر نوشتار حاکم نموده است.

نویسنده با  سه فصل  در این کتاب با عناوین ایران دیروز، در رژیم پهلوی؛ ایران امروز، در جمهوری اسلامی و تحولات و تغییرات و دستاوردهای عظیم آن؛ ایران فردا، افق پیش رو؛ دانشجویان و جوانان را با انقلاب اسلامی ایران آشنا می کند.

کتاب انقلاب چهل ساله

آخرین کتاب این فهرست کتاب انقلاب چهل ساله است که با همکاری گروهی از مولفان نگارش یافته و توسط انتشارات بوستان کتاب چاپ و نشر شده و دارای 14 عنوان است که هر عنوان در برگیرنده مقاله ای جامع  پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد.

اولین فراز از این کتاب مقاله ای پیرامون دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی است و در فراز بعد،، دستاوردهای اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی، دستاوردهای اقتصادی، دستاورد های علمی و فناورانه ، ارتقای سلامت عمومی جامعه در قالب دستاوردهای بهداشتی و پزشکی، دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه ی بین الملل و دستاوردهای امنیتی و نظامی از دیگر موضوعاتی که نویسندگان کتاب حاضر در ذیل عناوینی همچون «نقش انقلاب اسلامی در دین گرایی جهانی»، «نقش انقلاب اسلامی در هویت یابی زن»، «مقایسه ی انقلای اسلامی با انقلاب های فرانسه و روسیه »، «موانع پیشرفت انقلاب اسلامی»، «صبر و استقامت در برابر فشارهای اقتصادی» و «پرسمان اقتصادی انقلاب اسلامی»  و... به صورت مفصل و با ارائه ی آمارهای دقیق و موثق به بررسی دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه های یاد شده پرداخته اند.

کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف ارسال رایگان: blog1 از پاتوق کتاب خریداری کنید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "معرفی 6 کتاب درباره پیشرفت های ایران" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک