loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 300 هزار تومان
پاتوق کتاب

صعود چهل ساله 2: در نزدیکی قله

5 / 5
like like
like like
پیشنهاد ما

کتاب صعود چهل ساله (در نزدیکی قله) نوشته استاد سیدمحمدحسین راجی، سیر پیشرفت و توسعه ابرقدرت‌های جهان را در طول تاریخ بررسی می‌کند و آن را با الگوی پیشرفت ایران در طی سده اخیر مقایسه می‌کند.

جلد اول این کتاب که در سال 1400 منتشر شد، به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف پرداخته است. محققان موسسه سعداء که این کتاب را نوشته‌اند، با استفاده از داده‌های آماری و پژوهشی نهادهای بین‌المللی، به نتایج جالب توجهی دست یافته‌اند.

بر اساس این نتایج، آمار و ارقام حکومت پهلوی در تمامی حوزه‌های نظامی، علمی، صنعتی و اجتماعی، با دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست. جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام دشمنی‌های داخلی و خارجی، توانسته است با سرعت بی‌نظیری به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کند.


کتاب در نزدیکی قله، نوشته سیدمحمدحسین راجی، بررسی روند پیشرفت و توسعه کشورهای توسعه یافته و تطبیق آن با الگوی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

جلد دوم این کتاب، به بررسی سیر پیشرفت و قدرت گرفتن کشورهای هلند، بریتانیا، آلمان و ایالات متحده می‌پردازد. این کشورها در ابتدا به دلیل وابستگی به دیگر قدرت‌ها، دچار رکود و انحطاط بودند. اما با کسب استقلال، توانستند به پیشرفت و شکوفایی دست یابند.

در بخش بعدی کتاب، سیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌شود. ایران در ابتدای انقلاب، وابسته به غرب بود و هیچگونه ترقی و ثباتی در کشور وجود نداشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به سمت استقلال و آزادی حرکت کرد. گرچه این روند با بحران‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی همراه بود، اما ایران توانست با مقاومت و تلاش، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد.

کتاب صعود چهل ساله جلد دوم (در نزدیکی قله)، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران توانسته بسیار سریع‌تر از دیگر کشورها به اهداف مدنظر دست یابد. این امر به دلیل عواملی مانند:
رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری
حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف
استفاده از ظرفیت‌های داخلی
توجه به علم و فناوری

بخش‌های مهم کتاب:
بررسی سیر پیشرفت و قدرت گرفتن کشورهای توسعه یافته
بررسی سیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران
مقایسه الگوی پیشرفت ایران با کشورهای غربی

مخاطبان کتاب:
علاقه‌مندان به تاریخ
علاقه‌مندان به سیاست
علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی
دانشجویان و پژوهشگران

امتیاز کتاب:
محتوای غنی و ارزشمند
تحلیل‌های دقیق و کارشناسانه
قلم روان و گیرا
جمع‌بندی:

کتاب در نزدیکی قله جلد دوم صعود چهل ساله، اثری ارزشمند و قابل تأمل است که به بررسی روند پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. این کتاب، برای علاقه‌مندان به تاریخ، سیاست و جامعه‌شناسی، بسیار مفید خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

خداقوت به اقای راجی
12 / 11 / 1402
اول یک خداقوت باید به آقای راجی گفت به خاطر این توانی مضاعف و کتاب صعود چهل ساله سفارش دادم و به بقیه دوستان هم پیشنهاد میدم تا خرید انجام بدن

من هر کتابی که از اقای راجی مطالعه کردم به شدت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خیلی خوب بوده
اکبر زینلی
12 / 11 / 1402
به شدت مشتاق مطالعه صعود چهل ساله 2 هستم

جلد اول که بسیار محتوای خوبی داشت و منتظرم این کتاب هم به دستم برسه

با تشکر از پاتوق کتاب
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک