loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
 در لایه پنهان قدرت | 8 کتاب درباره حقیقت آمریکا و اسرائیل

 در لایه پنهان قدرت | 8 کتاب درباره حقیقت آمریکا و اسرائیل

تاریخ غالبا درس‌هایی پنهانی و آشکار دارد. اما این میان چگونگی بازنقل آن نیز موثر و مهم است.

اغلب کشورهای مهم جهان که تاثیر به‌سزایی در تشکیل جهان امروزی دارند، تاریخ پرکشش و پرتنشی را تجربه کرده‌اند. درمیان آنها دو کشور آمریکا و کشور جعلی اسراییل بیشترین کشش و تنش را برای سایر کشورها ایجاد کرده‌اند.
از استعمار کشورهای کوچک فرودست گرفته تا داستان‌های خیالی سرزمین‌های موعود و کشتار و خون‌ریزی و نسل‌کشی برای رسیدن به موهومات بازسازی شده توسط خود.

مطالعه گسترده و مفید در مورد امریکا و اسراییل در بعد تاریخی می‌توانند در کنار درس‌هایی که به مخاطب می‌دهد، واقعیاتی از نگفته‌ها و ابعاد پنهانی آنها رو کند و ما را در تصمیم‌گیری‌های صحیح، جهت‌گیری‌های به‌جا و مناسب در موقعیت‌های سخت کمک کند.
مانند همین دفاع اخیر ایران از مواضع و خاک خود در برابر اسراییل و به تبع آن دروغ‌هایی که طرف اسراییلی و آمریکایی با شانتاژهای رسانه‌ای و پنهان‌کاری‌های خود در جهان مطرح کردند.
در بعد تاریخی برملا شدن پنجه‌اندازی قدرت موشکی ایران در برابر پدافند هوایی مشهور گنبد آهنین اسراییل می‌تواند برای آیندگان روایتی صحیح را به‌جا بگذارد.

در این نوشتار، طی معرفی 8 کتاب، با حقیقت و ماهیت وجودی آمریکا و اسراییل از زبان مورخان و پژوهشگران داخلی و خارجی آشنا می شویم.

تاریخ مستطاب آمریکا

 آمریکا همیشه خود را در سطح جهان جدی مطرح کرده است و هرکجا که تاریخ یا ملت‌هایی که قبل از تاریخ ایجاد آمریکا تاریخ‌ساز بوده‌اند، نخواسته‌اند جدی بگیرندش؛ با شلاق و خشم و توپ و تانک یادآور شده که موجودیتش بسیار جدی است و اتفاقا عبوث و بزرگ‌خاندان‌معاب است.
اما به نظر آقای محمدصادق کوشکی در کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا" که توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است حتی در جدی‌ترین برهه‌های تاریخی باز شوخی بزرگی‌ست که می‌شود از آن طنز نغزی بیرون کشید.

کوشکی در کتابش دست به نقد ابرقدرت تاریخ به زبان طنز زده است و با آمریکا در سه محور مورد ادعایش دموکراسی، حقوق بشر و آزادی شوخی کرده است.

محمدصادق کوشکی تاریخ مستطاب امریکا را از منابعی جمع‌آوری کرده که خارج از ایران تولید شده‌اند، بنابراین نگاه ویژه این کتاب نگاه کلیشه‌ای و دعوای موش و گربه‌ ایران و آمریکایی نیست.
سه فصل تاریخ تشکیل آمریکا، آمریکا در جهان و آمریکا و ایران کتاب تاریخی با رویکرد طنز تاریخ مستطاب امریکا را تشکیل داده‌اند که نویسنده در آن با جدی‌ترین حوزه تاریخی آمریکا شوخی می‌کند.

 

سرگذشت استعمار

اما اتفاقات تاریخی و پنجه‌های قدرتمند استعمار و کشورهای استعمارگر، بدون شوخی و بسیار جدی حلقوم کشورهای تحت سلطه را فشار داده است و از رهگذر سال‌ها و قرن‌ها نیز خاموش نشده.
با اینکه شعارها و تبلیغات کشورهایی مثل امریکا و انگلیس در سطح جهان تزیین شده اما کماکان رویه همان رویه زورگویی و قدرت‌طلبی است.

نسل نوجوان و کودکانی که بعد از این قرار است وارد دانسته‌های جهانی شوند، باید با نگاهی روشن و آگاهی عمیق‌تر با این برهه‌های تاریخی آشنا شوند و بتوانند دوست و دشمن را با خواندن صحیح تاریخ خود تشخیص دهند.

از همین رو انتشارات سوره مهر سری 15 جلدی سرگذشت استعمار را به قلم مهدی میرکیایی وارد بازار نشر کرده است.
این مجموعه با اینکه با محتوای یکسان در مورد استعمار و واقعیت‌های پنهان پشت قدرتمندی کشورهای بزرگ جهان و ظلم و ستمی که به کشورهای تحت سلطه روا داشته شده می‌پردازد، هر جلد داستان ویژه و منحصر به خود را دارد و میتواند به عنوان یک کتاب مستقل اطلاعات تاریخی بسیار خوبی را به نسل نوجوان منتقل کند.

اگر داستان کشف قاره امریکا را از زبان خود آمریکایی‌ها شنیده‌اید، مجموعه سرگذشت استعمار، این داستان را از زبان تاریخ و بومی‌های آمریکا نیز به صورت مستند داستانی روایت می‌کند.
پرتغال، انگلیس، آمریکا و غرب در برابر بومیان آمریکا، آفریقایی‌ها، هند، ایران و افغانستان.

 

مبانی نظری غرب مدرن

درست است که مدت‌ها از جنگ و خون‌ریزی علنی برای کشورگشایی و تصاحب منابع کشور‌های فرودست توسط ابرقدرت‌ها گذشته‌است، اما فرهنگ و رویه کشورهای غربی مثل آمریکا و انگلیس کماکان همان رویه استعماری است. این بار به جان فرهنگ و مذهب و نگرش کشورهایی افتاده‌اند که با قدرت ایمان و دین و باورهای اصیل جلوی استبداد ایستاده‌اند.

دکتر شهریار زرشناس در کتاب مبانی نظری غرب مدرن این جریان‌شناسی و پاتک غرب به فرهنگ را به صورت درسواره عنوان کرده است.

واقعیت این است که یک بحران و کمبود عمیق نظری در خصوص تبیین دقیق منظومه فکری اصیل اسلامی و همچنین روشنگری دینی، نسبت به ماهیت تاریخی فرهنگی غرب مدرن و زیربناهای فلسفی آن و مدل حکومتی مبتنی بر دموکراسی، در کشور ما به طور جدی دیده می‌شود.

دکتر شهریار زرشناس در این کتاب که توسط دفتر نشر معارف به چاپ رسیده مفهوم شرق و غرب و تعبیر  تاریخی و فرهنگی آن، غرب مدرن و ماهیت مدرنیته، ادوار تاریخی مدرنیته و ایدئولوژی‌های آن و همچنین طبقات در جامعه مدرن به صورت جامع اما مختصر صحبت کرده است.

 

اتاقی که در آن اتفاق افتاد

در میان تمام روایت‌هایی که از کشورهای تحت سلطه استبداد و استکبار جهانی وجود دارد، هیچ روایتی دقیق‌تر، ملموس‌تر و واقعی‌تر از روایت های شخصی کسانی که خود در این ماجراها جایگاه مقابل مهمی دارند، نیست.

جان بولتون، مشاور امنیتی جنگ طلب 453 روزه دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.
او پس از اینکه توسط ترامپ اخراج شد، تصمیم گرفت تا خاطراتش را در مدت خدمتش به صورت کتاب چاپ کند.
انتشارات امیرکبیر  و چند ناشر دیگر نیز این خاطرات را ترجمه و چاپ کرده‌اند.

کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد، بررسی رخدادهای سیاسی دوره ترامپ و به نوعی افشاگری بولتون از فاجعه‌ای به نام ترامپ برای کشور امریکا است.
این کتاب از این جهت حائز اهمیت است که توسط شخصی نوشته شده که بیشترین و نزدیک‌ترین ارتباط را با ترامپ داشته و می‌توان آن را یک گزارش جامع و کامل و مهم‌ترین آن از دولت دونالد ترامپ و سیاست‌ورزی‌های آن دوره آمریکا در جهان دانست.

نویسنده این کتاب نیز با اینکه از جدی‌ترین و به قول خودش که در دستگاه سه دولت ریگان، بوش پدر و بوش پسر خدمت کرده عنوان می‌کند: «تفاوت بین این ریاست‌جمهوری و دوره‌های قبلی خدمت من خیره‌کننده بود». او با رئیس‌جمهوری آشنا شد که فکر می‌کرد سیاست خارجی مانند بستن یک معامله املاک است. در نتیجه، ایالات متحده فرصت مقابله با تهدیدات عمیق خود را از دست داد و در مواردی مانند چین، روسیه، ایران و کره شمالی در موقعیت آسیب‌پذیرتری قرار گرفت.

رویای امریکایی

در دیگر سو توهم و باغ سبز و سرخی که آمریکایی‌ها براثر تبلیغات و برای پوشاندن عمق جنایت‌هایشان علیه بشریت برای ریشه دادن به تمدن ساختگی‌شان از خود و کشورشان نشان داده‌اند، سودای حضور در چنین جامعه پیشرفته و آزاد و پر از دموکراسی را در ذهن بسیاری از جوانان مخصوصا جوانان جهان سومی پرورانده است.

هاروارد زین مورخ امریکایی، تاریخ کشورش را از زبان کارگران، مردم‌گرایان، سیاه‌پوستان، زنان، بردگان و سرخ‌پوستان این کشور علیه سفیدپوستان و برده‌داری و نظام سرمایه‌داری نوشته است تا این رویا‌پردازی را به واقعیت‌های تلخ پنهان نزدیک کند.

کتاب رویای امریکایی خلاصه شده کتاب تاریخ مردم ایالات متحده از همین نویسنده است که این خلاصه را به قلمی سلیس و دور از تکلف‌های کتاب‌های پژوهشی برای عموم مردم نوشته است.

او در این کتاب جنگ داخلی امریکا، تاثیر جدایی از بریتانیا، انقلاب بلشویکی، تأثیرهای جنگ جهانی اول و دوم بر آمریکا و نقش یهود و خاندان‌های زرسالار همچون: «روچیلدها»؛ «راکفلرها» و... در تحولات تاریخی غرب را مورد توجه قرار داده‌است. 

این کتاب پس از انتشار به کتاب رسمی درسی در دبیرستان‌های امریکا تبدیل شد و نام پروفسور زین در بین صد اساتید خطرناک برای امریکا نیز آورده شده است.

ویژگی مهم این کتاب پرداختن به خاندان‌های بزرگ یهود دارد که با ابزار ثروت در تشکیل ایالات متحده دست به کنترل جهان زدند و بعد از آن نیز با برپایی و علم کردن سرزمین موعود رژیم سفاک صهیونیستی را در قلمرو جهان گستردند.

دشمن شدید

 جریان‌شناسی دشمنی به نام یهود در زمره و صدر مهم‌ترین بررسی‌های تاریخی و اسلامی قرار گرفته‌است. به طوری که هر کنش و واکنش سیاسی نهایتا منجر به شناخت این قوم از ابتدای تاریخ و نحوه گسیل تفکر قدرت و نفوذ آن در تشکیل و گرداندن کشورهای زیردست توسط کشورهای بالادستی شده. با همین انگیزه، حجت الاسلام مهدی طائب، به نگارش کتاب دشمن شدید پرداخته‌است. 

کتاب دشمن شدید، کتابی‌ست با محوریت یهود و جریان شناسی آن از ابتدای تاریخ تا اکنون که توسط انتشارات شهید کاظمی راهی بازار کتاب شده است.

گروهی از محققان این کتاب پژوهشی را بر اساس کلاس‌های درسی تاریخ حجت الاسلام مهدی طائب و تحقیقاتی که در زمینه جریان یهود و دشمن‌شناسی انجام داده به‌جهت بصیرت‌افزایی و شناخت هرچه بهتر ریشه جریانات جاری در سطح کشور، منطقه و بین‌الملل به شکل کنونی به رشته تقریر درآورده‌اند. فصل اول این کتاب با انبیاء پیش از بنی‌اسرائیل آغاز می‌شود و بعد از آن به ترتیب تاریخ انبیا اولوالعزم تا پیامبر اسلام با رویکرد ذکر شده بررسی و بیان می‌شود.

تاریخ فرهنگی قبیله لعنت

مجموعه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی، در هشت جلد از ابتدای آفرینش و عدم پیروی ابلیس از فرمان خدا و به دنبال آن تشکیل گروه‌های مخفی مبارزه با خدا توسط ابلیس و اولین پیرو او قابیل شروع به جریان شناسی بنیانی قوم یهود و علل و بروز نافرمانی‌ها و سرکشی‌های آنها در طول تاریخ می‌کند.

نحوه ارتباط شیطان با کارگزارانش در اساطیر، دو محور اصلی شیطان‌‌شناسی و ارتباط با شیاطین و تأسیس مملکت اسرائیلی، به عنوان مملکت مسیح وعده داده شده، تاریخ گره خورده پیامبران با قوم بنی‌اسراییل و بسیاری از رازها و رمزهای نهفته در روند فرهنگی و سیاسی قوم یهود در این کتاب عنوان شده است.

این مجموعه هشت جلدی اولین تجربه علمی و پژوهشی در این موضوع است که تاکنون در جهان اسلام ارائه شده و توسط نشر هلال منتشر شده است. هر جلد به تفصیل سیر بروز و ظهور و شکل گیری قوم یهود در ادوار تاریخی مختلف را مورد بررسی قرار می دهد.

10 غلط مشهور درباره اسراییل

در تمام روایت‌های تاریخی و سیاسی همیشه رسانه‌های قدرتمند یهود که بی‌شک وزنه ثروت عظیمی از جهان به سمت آنها سنگینی می‌کند و از این رهاورد توانسته‌اند بسیاری از چیزهای نادرست را درست جلوه دهند.

این‌گونه وارونه‌سازی‌ها را نیز کسی جز افرادی که خود در مرکز همه این تبلیغات وجود دارد نمی‌تواند به درستی روایت کند.

ایلان پاپه مورخی بزرگ در سطح جهان است. شهرت زیاد او به علت تبار یهودی با تابعیت اسراییلی‌اش است که در خصوص روشنگری تاریخ فلسطین نویسنده  و مورخی پر کار است.

او در بخش عمده آثار خود، وقایع را با دیدی منصفانه و محققانه نگاه می‌کند. به این ترتیب، حتی فارغ از مذهب و تابعیت او، می‌توان آثارش را جزو بهترین آثار تاریخ‌پژوهانه در این عرصه به شمار آورد.

انتشارات کتابستان معرفت، کتاب 10 غلط مشهور درباره اسراییل او را به فارسی ترجمه و وارد دنیای نشر کرده است.

نحوه کوچاندن یهودی‌ها از سرتاسر جهان به فلسطین، ساختن داستان‌های جعلی از سرزمین موعود در کتاب مقدس نحوه برخورد با فلسطینیان، تاریخ و قدمت فلسطین و بسیاری از مسایل تاریخی و سیاسی مربوط یه فلسطین و اسراییل که توسط دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیزم در جهان به غلط و به نفع قوم یهود بازگوشده است را پاپه در کتاب خود به شکل مستند وتاریخی و با ارایه ادله  محکم رد می‌کند و داستان واقعی آن را بیان می‌کند.

درست است که پاپه نیز مانند سایر ساکنین اسراییل خود را محق داشتن کشوری جدا می‌داند و تنها در سیاست‌ورزی‌های صهیونیست اختلاف نظر دارد اما این کتاب می‌تواند مرجع مناسبی برای شناخت اسراییل و رو کردن هویت جعلی آن از زبان یکی از خود آنها باشد.

 به قلم "مهدیه جاهد"


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف ارسال رایگان: blog1 از پاتوق کتاب خریداری کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای " در لایه پنهان قدرت | 8 کتاب درباره حقیقت آمریکا و اسرائیل" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک