loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
اهمال کاری چیست؟ انواع و دلایل آن

اهمال کاری چیست؟ انواع و دلایل آن

هربار که کاری را به تعویق می‌اندازید، سطح انگیزه و اعتمادبه‌نفس شما کاهش می‌یابد. هرچه بیشتر اهمال کاری کنید، احساس ناتوانی بیشتری به شما دست خواهد داد. به‌تعویق‌انداختن کارها یک اختلال مربوط به سلامت روان نیست، اما ممکن است موجب ناراحتی روحی و روانی شود. همچنین می‌تواند بر زندگی شخصی، تحصیلی یا کاری شما نیز تاثیر منفی بگذارد. انسان‌ها عمدا تعلل نمی‌کنند، اما به آن عادت می‌کنند و برای ترک این عادت غلط نیاز به اراده و انگیزه قوی دارند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم اهمال کاری چیست و چه کارهایی می‌توانید برای ترک آن انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از اهمال کاری چیست؟

اهمال کاری، به تعویق انداختن داوطلبانه یک اقدام است، در حالی‌که انتظار عواقب منفی آن می‌رود. به‌عبارت دیگر وقتی در کاری تعلل می‌کنید، در واقع کارهای لذت‌بخش‌تر را به‌جای کارهایی که برایتان جذابیت کمتری دارند، انجام می‌دهید. مثلا اگر برای انجام کاری، یک هفته فرصت دارید، آن را تا آخرین لحظه به تعویق می‌اندازید و به کارهای سرگرم‌کننده مشغول می‌شوید.

اما منشا اهمال کاری چیست؟ تعلل از جایی سرچشمه می‌گیرد که رضایت فوری بر رضایت در بلندمدت اولویت پیدا می‌کند. به بیان دیگر افراد اهمال‌کار، تمایلی به انجام یک وظیفه ندارند، زیرا مضطرب هستند یا آن را خسته‌کننده می‌دانند، برای همین در انجام آن اهمال می‌کنند تا از تجربه احساسات منفی خود در زمان حال جلوگیری کنند.

انواع اهمال کاری چیست؟

پس از این‌که متوجه شدید اهمال کاری چیست و چه عواقبی دارد، باید با این خصیصه مبارزه کنید. یکی از راه‌های ترک آن این است که آگاهی بیشتری در مورد آن داشته‌باشید. تنها در این‌صورت است که می‌توانید به اهداف مورد نظر خود دست یابید. در اینجا می‌خواهیم شما را با انواع اهمال کاری آشنا کنیم. افراد اهمال‌کار، پنج دسته هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

کمال‌گرا

افراد کمال‌گرا، کسانی هستند که بیش از حد به جزئیات توجه می‌کنند. آن‌ها از شروع کار می‌ترسند، زیرا در مورد درست انجام‌دادن تمام جزئیات استرس دارند. افراد کمال‌گرا همچنین ممکن است در حین انجام کار متوقف شوند، زیرا از ادامه آن ترس زیادی دارند.

بهترین توصیه برای این افراد جهت غلبه بر اهمال کاری‌شان این است که به‌جای این‌که وقت خود را بیش از حد صرف تمرکز برروی جزئیات کنند، در مورد هدف وظایف خود شفاف باشند و برای هریک از آن‌ها محدودیت‌های زمانی در نظر بگیرند. این کار باعث می‌شود که متمرکز باقی بمانند و کار خود را در چارچوب زمانی مشخص‌شده به پایان برسانند.

رویاپرداز

افرادی که رویاپردازی می‌کنند، از ایجاد یک برنامه ایده‌آل، بیشتر از اقدام‌کردن در مورد آن لذت می‌برند. آن‌ها بسیار خلاق هستند، اما به‌سختی می‌توانند یک کار را به پایان برسانند.

راه مقابله با این نوع اهمال کاری چیست؟ برای این‌که از تخیل بی‌پایان خود غافل نشوید، با تعیین اهداف مشخص و دست‌یافتنی بر اساس چارچوبی مشخص. برای هر روز یک هدف تعیین کنید و برنامه خود را به کارهای کوچک تقسیم کنید، به‌صورتی‌که بتوانید آن‌ها را به‌‌راحتی انجام دهید.

همچنین، در حین کار پیشرفت‌تان را در نظر بگیرید. ورودی و خروجی خود را برای هر کار ردیابی کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید تشخیص دهید که کدام کارها فقط اتلاف وقت هستند و اهمیت کمی دارند. این اقدام می‌تواند به شما کمک کند تا روی انجام کارهایی تمرکز کنید که نتایج مثبتی به همراه دارند و بهره‌وری را بهبود می‌بخشند.

اجتناب‌‌گر

این افراد، از انجام وظایفی که فکر می‌کنند نمی‌توانند از عهده مدیریت آن‌ها بربیایند، می‌ترسند. آن‌ها ترجیح می‌دهند کارها را به تعویق بیندازند تا این‌که وقتی اشتباه می‌کنند، توسط دیگران قضاوت نشوند.

برای غلبه بر این نوع اهمال کاری، ابتدا روی بدترین‌ها تمرکز کنید. صبح خود را صرف کارهایی کنید که برایتان چالش‌برانگیز است. این اقدام به شما احساس موفقیت می‌دهد و کمک می‌کند تا برای یک روز پربار رو به جلو حرکت کنید. سعی کنید وظایف خود را به وظایف فرعی کوچک‌تر تقسیم کنید. ببینید برای انجام یک کار معین چقدر زمان و انرژی لازم است و محاسبات واقع‌بینانه برای آن انجام دهید.

بحران‌ساز

این افراد معمولا کار را تا آخرین لحظه عقب می‌اندازد. آن‌ها ضرب‌الاجل‌ها (بحران‌ها) را هیجان‌انگیز می‌دانند و معتقدند زمانی‌که تحت فشار قرار می‌گیرند، بهترین عملکرد را دارند. این امر باعث می‌شود نتوانند زمان خود را مدیریت کنند. این‌که مجبور شوید کار را تحت فشار انجام دهید، به دلیل این‌که عملکرد بهتری دارید، فقط یک توهم است. زیرا زمانی برای بررسی کار و بهبود آن باقی نمی‌ماند.

اگر همیشه کارها را تا آخرین لحظه به تعویق می‌اندازید، از تکنیک پومودورو که توسط کارآفرین ایتالیایی فرانچسکو سیریلو توسعه یافته است، استفاده کنید. تمرکز بر روی کار در فواصل زمانی کوتاه و سپس استراحتی چند دقیقه‌ای برای ریکاوری و سپس شروع دوباره.

دادن یک استراحت منظم به مغز، می‌تواند باعث شارژ مجدد انرژی آن شود و عملکرد شما را بهبود بخشد. بنابراین می‌توانید وظایف خود را خیلی زود انجام دهید و زمان زیادی را برای بررسی و بهبود آن‌ها داشته‌باشید.

پرمشغله

این افراد دم‌دمی مزاج هستند و در اولویت‌بندی وظایف مشکل دارند. زیرا آن‌ها یا وظایف متعددی دارند یا از کارکردن روی چیزی که به‌نظرشان ارزش تلاش‌ ندارد، سر باز می‌زنند. این افراد نمی‌دانند چگونه بهترین کار را برای خود انتخاب کنند و خیلی ساده آن‌ها را به تعویق می‌اندازند.

راه‌حل این نوع اهمال کاری چیست؟ وقتی با این نوع تعلل مواجه می‌شوید، باید اولویت‌های خود را مشخص کنید. کارهای مهم باید بر کارهای فوری اولویت داشته‌باشند، زیرا فوری، همیشه به معنای مهم نیست. شما نباید زمان و انرژی خود را برای چیزهایی که مهم نیستند تلف کنید.

هدف کار و نتیجه مورد انتظار خود را مشخص کنید. وظایف مهم آن‌هایی هستند که در درازمدت ارزش افزوده با خود به ارمغان می‌آورند.

دلایل اهمال کاری چیست؟

به تعویق‌انداختن کارها، اهداف و رویاهای شما را نابود می‌کند و می‌تواند موجب ایجاد استرس و احساس ناامیدی شود. همچنین مدیریت زمان را نیز بی‌فایده می‌کند. خوشبختانه، زمانی‌که بدانید چرا افراد در انجام کارهای خود تعلل می‌کنند، خواهید فهمید که راه غلبه بر اهمال کاری چیست. در این قسمت با دلایل به‌تعویق‌انداختن کارها آشنا خواهید شد.

تمایل به کنترل همه‌چیز

اگر کارها را به تعویق بیندازید، هیچ‌وقت اشتباهی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. درست است؟ اما متاسفانه، شما نمی‌توانید همه‌چیز را برای همیشه به تعویق بیندازید. با اهمال کاری بیشترین کنترل را روی وظیفه‌ای که باید انجام دهید دارید. اما این بدان معنی است که آن وظیفه خاص هیچ‌گاه انجام نمی‌شود.

شاید در ابتدا فکر کنید که از طریق به‌تعویق‌انداختن وظایف خود، قدرت بیشتری دارید، اما این اقدام معمولا به احساس عدم کنترل تبدیل می‌شود. زیرا محدودیت‌های زمانی باعث محدودشدن توانایی شما برای تصمیم‌گیری مناسب می‌شود.

اگر احساس می‌کنید باید همه‌چیز را کنترل کنید، وقت آن است که یک قدم به عقب برگردید و دلیل آن را بررسی کنید. چه‌چیزی باعث می‌شود این احساس را داشته‌باشید؟

سعی کنید یاد بگیرید که به خود و دیگران اعتماد کنید. همچنین مدیتیشن می‌تواند یک ابزار عالی برای رهایی از کنترل و ایجاد تمرکز باشد. با پنج دقیقه در صبح شروع کنید و کم‌کم زمان آن را افزایش دهید.

تصور یک وظیفه به‌عنوان یک پروژه بزرگ

فرض کنید مدیر شرکت، وظیفه آماده‌سازی یک ارائه دو ساعته برای یک مشتری جدید را به شما محول کرده است. اگر به این کار به‌عنوان یک کار بزرگ نگاه کنید، بلافاصله دست‌پاچه می‌شوید که احتمالاً باعث می‌شود از انجام این وظیفه به‌طور کلی اجتناب کنید.

برای حل این مشکل می‌توانید پروژه خود را به وظایف کوچک‌تر تقسیم کنید. با تقسیم‌کردن وظایف به قطعات کوچک‌تر، کار راحت‌تر به نظر می‌رسد. همچنین استرس کمتری خواهید داشت.

کمال‌گرا بودن

گاهی اوقات کمال‌گرایی خوب است و به نفع شماست. اما تعلل در انجام کارها به این دلیل که نگران کامل‌نبودن آن هستید، می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند.

اگر پیوسته به‌دنبال کمال باشید، دائماً ناامید خواهید شد. پس درک کنید که همه ممکن است اشتباه کنند و هیچ‌کس از شما انتظار کمال ندارد. پس بهترین کاری را که می‌توانید، انجام دهید.

سعی کنید تکمیل کار خود را به روشی مثبت تجسم کنید. تمام تلاش خود را به کار بگیرید و متوجه باشید که این تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید. به یاد داشته‌باشید که یک کار تکمیل‌شده، هرچند ناقص، بهتر از یک کار ناتمام است.


بیشتر بخوانید: راه‌های درمان و غلبه بر اهمال کاری


 

ترس از شکست

اگر می‌پرسید دلیل اهمال کاری چیست باید گفت گاهی ترس ناخودآگاه از شکست، می‌تواند باعث این مسئله شود. البته، وقتی اصلاً کاری را انجام نمی‌دهید، نمی‌توانید در آن شکست بخورید.

مواجهه با ترس از شکست، به شما کمک می‌کند در دراز مدت بر این ترس غلبه کنید یا حداقل یاد بگیرید که آن را مدیریت کنید. دفعه بعد که برای جلوگیری از شکست احتمالی به اهمال کاری فکر کردید، به‌طور جدی با آن مقابله کنید. حتی اگر نتیجه کمتر از حد ایده‌آل باشد، نسبت به توانایی خود در تکمیل کارها اطمینان بیشتری خواهید داشت.

عدم خودکنترلی

سطوح مختلفی از خودکنترلی وجود دارد که برای هرکس متفاوت است. با این حال، نقطه‌ای هست که خودکنترلی افراد می‌تواند مانع بهره‌وری آن‌ها شود. در این موارد تعلل برای افرادی که نظم و انضباط لازم برای انجام به موقع و سازماندهی‌شده کارها را ندارند، آسان‌تر می‌شود.

مطالعات نشان داده است که اگر افراد ضرب‌الاجل‌هایی را به خود تحمیل کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که بر مسائل خودکنترلی غلبه و وظایف خود را تکمیل کنند. بنابراین، دفعه بعد که قرار است یک پروژه بزرگ را به سرانجام برسانید، آن را به کارهای کوچکتر تقسیم و برای هر یک زمان و تاریخ تعیین کنید. این اقدام باید به شما کمک کند متمرکز بمانید و کارهای بیشتری انجام دهید.

عدم تهیه فهرست وظایف

علت اهمال کاری چیست؟ از قلم‌انداختن وظایف می‌تواند یکی از دلایل آن باشد. اگر کاری را به تعویق بیندازید و آن را جایی ننویسید که بعدا انجامش دهید، ممکن است آن را کاملاً فراموش کنید.

اگر فردی فراموشکار هستید، فهرستی از کارهایی را که باید انجام دهید تهیه کنید و تمام وظایف خود را در آن بنویسید و تنها زمانی که صددرصد کامل شدند، آن‌ها را خط بزنید. کارهای مهم را در بالای فهرست خود یادداشت کنید تا بدانید آن‌ها اولویت بیشتری دارند.

این کار را روزانه انجام دهید تا خود را در مسیر درست نگه دارید و پاسخگو باشید. ذهن‌های خلاق تمایل دارند از یک ایده به ایده دیگر بپرند، در چنین مواردی پرورش ذهن متمرکز ضروری است.

دست کم گرفتن تعهدات زمانی

وقتی یک پروژه دو هفته طول می‌کشد، در حالی‌که فکر می‌کردید یک هفته زمان می‌برد، می‌تواند دلسردکننده باشد. این مسئله به مهارت‌های مدیریت زمان مربوط می‌شود. زیرا به نظر می‌رسد مدت زمانی که برای یک کار اختصاص دادید با آنچه در واقعیت اتفاق افتاد، تفاوت دارد. اگر به‌طور مداوم تعهدات زمانی را اشتباه تخمین بزنید، بسیاری از کارهایتان به تعویق می‌افتد.

پس هنگامی‌که با یک کار یا پروژه جدید روبرو شدید، می‌توانید با دوستان یا همکارانی که در گذشته با کارهای مشابهی درگیر بوده‌اند مشورت کنید. آن‌ها به احتمال زیاد می‌توانند به شما بینشی در مورد مدت‌زمان پروژه ارائه دهند.

اگر کسی را نمی‌شناسید که بتواند در این زمینه کمک کند، همیشه زمان را بیش از حد ارزیابی کنید تا اگر آن را سریع‌تر از حد انتظار انجام دادید، وقت اضافی داشته‌باشید.

دلیل اهمال کاری چیست؟ تکیه بر فشار برای به پایان رساندن کار

به‌تعویق‌انداختن یک کار همیشه مساوی با نتیجه بد نیست. برخی افراد، تحت فشار بسیار خوب کار می‌کنند و می‌توانند نتیجه قابل قبولی ارائه دهند، در حالی‌که برخی دیگر این‌گونه نیستند و نمی‌توانند در آخرین ساعت‌ها یا روزها، از عهده انجام وظایف خود برآیند. پس مراقب کیفیت کار خود باشید و مطمئن شوید که لحظه آخری، کار نمی‌کنید.

اگر متوجه شدید که تحت فشار بهتر کار می‌کنید، برای به‌تعویق‌انداختن کارها برنامه‌ریزی کنید، اما به خودتان زمان کافی بدهید تا آن‌ها را به‌خوبی انجام دهید.

غرق‌شدن در وظایف

این یکی از متداول‌ترین پاسخ‌ها به سوال دلایل اهمال کاری چیست، است. غرق‌شدن در یک کار دلهره‌آور، می‌تواند منجر به تعلل افراد شود. پیچیدگی یک کار ممکن است باعث شود که مغز انگیزه خود را از دست بدهد، از انجام آن اجتناب کند و در منطقه راحت خود بماند.

پس از آن، جستجو برای یک کار لذت‌بخش‌تر شروع می‌شود و کارهای سخت‌تر به تعویق می‌افتند. درنهایت، فرد اهمال‌کار دچار استرس و ترس ناشی از عدم انجام وظایف خود می‌شود.

پس بهتر است وظیفه محول‌شده را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید و هرکدام را جداگانه انجام دهید. سعی کنید صبح‌ها با بخش‌های چالش‌برانگیز کارها را انجام دهید تا در ادامه روز با آسان‌تر شدن کار، سرعت انجام آن افزایش پیدا کند.

همچنین یک سیستم پاداش به شما کمک می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کنید، بنابراین، پس از تکمیل کار، می‌توانید از پاداش انتخابی خود لذت ببرید.

علت اهمال کاری چیست؟ عدم اولویت‌بندی کارها

ممکن است یا وظایف زیادی داشته‌باشید یا نتوانید اهمیت هر کار را ارزیابی کنید. به‌همین دلیل هیچ‌کاری انجام نمی‌دهید. بیشتر زمان شما صرف تغییر مداوم از یک کار به کار دیگر می‌شود یا بر روی تصمیم‌گیری در مورد این‌که چه کاری انجام دهید، متوقف می‌شوید و زمان زیادی را از دست می‌دهید.

این مورد اغلب برای افرادی اتفاق می‌افتد که دوست دارند چند کار را باهم انجام دهند یا همیشه کارهای مختلفی برای انجام‌دادن دارند. در این مواقع ممکن است همه‌چیز باهم قاطی شود و اولویت‌بندی به یک معضل تبدیل شود.

پس مطمئن شوید که ارزش و هدف هر کار را می‌دانید و یک فهرست به‌ترتیب اهمیت وظایف خود تهیه کنید. اگر در اولویت‌بندی تجربه کافی ندارید، می‌توانید از ماتریس آیزنهاور استفاده کنید که به سازماندهی وظایف بر اساس اهمیت و فوریت آن‌ها کمک می‌کند.

مغز حواس‌پرت

تحقیقات نشان داده است که مغز ما برای مدت طولانی نمی‌تواند تمرکز کند و به‌دنبال چیزهای دیگری می‌رود. با این حال، این نوع اهمال کاری ممکن است همیشه یک تصمیم ناخودآگاه برای تعلل و به تعویق‌انداختن کار نباشد. همچنین مهم است که توجه کنید گستره توجه هر فرد تا حد زیادی به عملکرد مغز او بستگی دارد.

بنابراین مراقب فضایی که در آن قرار دارید و حواس‌پرتی‌های احتمالی آن‌جا باشید. با گوش‌دادن به نویز سفید از طریق هدفون، صداهای محیط اطراف‌تان را به‌حداقل برسانید. همچنین تلفن همراه خود را خاموش کنید.

پس از نیم‌ساعت کارکردن، چند دقیقه استراحت کنید و دوباره مشغول به کار شوید. این روش بسیار کارآمدی برای انجام کارها خواهد بود.

تنبلی

این یک دلیل رایج برای اهمال کاری است. بعضی افراد در انجام یک کار تعلل می‌کنند چون دوست ندارند آن را انجام دهند. این مسئله را می‌توان به‌عنوان بی‌انگیزگی نیز در نظر گرفت. البته تنبل‌بودن همیشه چیز بدی نیست. گاهی اوقات اشکالی ندارد که استراحت کنید یا با شبکه‌های اجتماعی سرگرم شوید. اما اجازه ندهید که این رفتار در شما به عادت تبدیل شود.

اگر می‌دانید که باید کاری را انجام دهید، اما احساس تنبلی می‌کنید، سعی کنید یک ورزش سبک انجام دهید تا مغزتان شروع به کار کند. این اقدام می‌تواند انرژی مورد نیاز برای انجام یک کار را تامین کند.

تفاوت تنبلی با اهمال کاری چیست؟

بسیاری از ما در مورد این دو کلمه گیج می‌شویم و فکر می‌کنیم که هر دو یک معنی دارند. اما آن‌ها دو مفهوم جداگانه هستند که در ادامه تفاوت آن‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • اهمال کاری به‌معنی تعلل در انجام وظایفی است که به‌نظر خوشایند و جذاب نیستند و سرگرم‌شدن با کارهایی که لذت‌بخش هستند. در حالی‌که اصطلاح تنبلی به‌معنی بی‌تحرکی کامل است و هیچ‌کاری انجام نمی‌شود.
  • هنگامی‌که یک کار خاص بدون هیچ تلاشی کنار گذاشته شود، تنبلی اتفاق افتاده است. اما گاهی اوقات به‌دلیل سختی یک کار، فرد آن را کنار می‌گذارد که به آن تعلل می‌گویند.
  • فردی که عادت به تعلل دارد، در صورتی‌که تحت فشار قرار بگیرد، کار را انجام می‌دهد، اما یک فرد تنبل همیشه بهانه‌ای برای انجام‌ندادن کار پیدا می‌کند.
  • شخص تنبل قصد انجام هیچ‌کاری را ندارد، در حالی‌که فرد اهمال‌کار، حداقل کاری را انجام می‌دهد.

عواقب اهمال کاری چیست؟

به‌تعویق‌انداختن کارها نتیجه خوشایندی ندارد، زیرا از پیشرفت شما جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که نتوانید در زندگی خود به موفقیت دست پیدا کنید. اگر مدام کارها را به تعویق بیندازید، زمان گران‌بهای خود را از دست می‌دهید و فرصت‌سوزی می‌کنید.

در ادامه بررسی می‌کنیم که عواقب اهمال کاری چیست و چه عواقبی را در پی دارد.

عملکرد ضعیف‌

چه در تحصیل و چه در کار، فردی که تعلل می‌کند، نمی‌تواند پتانسیل واقعی خود را ارائه دهد. نه به این دلیل که تنبل است، بلکه کمال‌گرایی، برنامه‌ریزی بیش از حد یا برخی انتظارات غیرواقعی باعث می‌شوند که فرد نتواند در زمان مناسب، کاری را شروع کند. نتیجه این عملکرد ضعیف، نارضایتی، خستگی و فرسودگی فرد است.

از دست‌دادن زمان و فرصت‌ها

وقتی کاری را به تعویق می‌اندازید، در واقع زمان طلایی یک فرصت را از دست می‌دهید. فرصتی که ممکن است دیگر برای شما تکرار نشود. افرادی که در کارهای خود تعلل می‌کنند، خیلی دیر متوجه می‌شوند که چه زمان‌ها و فرصت‌هایی ارزشمندی را از دست داده‌اند. در این لحظه است که آن‌ها احساس پشیمانی می‌کنند و ممکن است استرس به سراغ آن‌ها بیاید. بنابراین درک اهمیت زمان برای غلبه بر تعلل بسیار مهم است.

کاهش اعتمادبه‌نفس

از آنجایی که به تعویق انداختن کارها، بهره‌وری را در افراد توانا و کارآمد از بین می‌برد، ممکن است باعث شود که فرد به پتانسیل واقعی خود شک کند و احساس نارضایتی به سراغ او بیاید. این احساس منفی معمولا ریشه در چرخه معیوب اهمال کاری دارد و نه فقدان توانایی.

ذهن کمال‌گرای شما ممکن است چیزهای مهم را به تعویق بیندازد تا باعث به‌هم‌ریختگی ذهن‌تان نشوند، اما دردسرهای کارهای به‌تعویق‌افتاده، وضعیت شما را بدتر می‌کند و اعتماد‌به‌نفس‌تان را کاهش می‌دهد.

عواقب اهمال کاری چیست؟ تصمیم‌گیری‌های اشتباه

روان‌شناسان، اهمال کاری را به‌عنوان یک واکنش عاطفی تلقی می‌کنند که تصمیم‌گیری را دشوارتر و وضعیت آینده را پیچیده‌تر می‌کند. هر تصمیمی که می‌گیرید با درجه‌ای از عدم قطعیت همراه است. وقتی با عدم اطمینان مواجه می‌شوید، ترس را تجربه می‌کنید. اگر کاری برای مبارزه با ترس خود نکنید، نمی‌توانید هیچ‌کاری انجام دهید.

بنابراین اگر وظیفه‌ای دشوار به‌ نظر می‌رسد، تلاش کنید آن را به پایان برسانید، زیرا عواقب آن سخت‌تر از تلاشی است که باید برای تکمیل آن انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم که اهمال کاری چیست و چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد. همچنین با انواع آن و دلایل اهمال کاری آشنا شدیم. همه انسان‌ها گاهی اوقات کارهای خود را به تعویق می‌اندازند. اما اگر تعلل مداوم در انجام کارها زندگی شما را مختل کرده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که ببینید چه چیزی باعث این مسئله شده است. خواه ناشی از کمال‌گرایی باشد یا ترس از شکست، راه‌های زیادی برای توقف آن و تجربه یک زندگی بهتر وجود دارد.

منابع:

  1. https://www.lifehack.org/what-is-procrastination

  2. https://www.lifehack.org/articles/lifehack/6-reasons-on-why-are-you-procrastinating.html

  3. https://www.lifehack.org/articles/productivity/types-procrastination-and-how-you-can-fix-them.html

  4. https://learnfromblogs.com/different-between-laziness-and-procrastination

 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "اهمال کاری چیست؟ انواع و دلایل آن" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک