loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
بهترین کتاب های انگیزشی

بهترین کتاب های انگیزشی

 انگیزه، یکی از عناصر مهم تشکیل‌دهنده‌ی امید و موفقیت است. این عامل به ما کمک می‌کند انرژی ذهنی و روحی خود را در مسیر رسیدن به اهدافمان حفظ و تقویت کنیم. انگیزه عاملی مهم در کسب انرژی برای انجام امور درسی و شغلی، عشق ورزیدن و محبت کردن و حتی انجام امور ساده زندگی مثل حفظ پاکیزگی و نظم است و همانند یک موتور محرک، ما را به سمت پیشرفت و موفقیت سوق می‌دهد. اگر انگیزه و انرژی برای کار و شغل خود نداشته باشیم نمی‌توانیم در انجام وظایف شغلی خود پرانرژی و خلاق باشیم، اگر در زندگی شخصی خود بی‌انگیزه باشیم، نمی‌توانیم به‌خوبی عشق بورزیم و محبت کنیم. انگیزه و امید دری به‌سوی طی کردن پله‌های موفقیت است. تنها یک انسان باانگیزه است که می‌تواند بر روی پله اول، قدم بگذارد و سپس به‌مرور پله‌های بعدی موفقیت را طی ‌نماید.

12 کتاب برای افزایش انگیزه

در این مطلب به معرفی 12 کتاب با موضوع انگیزه و افزایش آن پرداخته‌ایم. کتاب‌های معرفی شده بخش‌های مختلف و متنوعی از موضوع انگیزه را توضیح می‌دهند که دانستن آنها به همه ما کمک می‌کند تا انرژی خود را در مسیر اهدافمان حفظ نماییم. گروهی از کتاب‌ها برای افزایش انرژی مثبت در زندگی شما است، گروهی دیگر به بررسی آسیب‌ها و عوامل از بین برنده انگیزه پرداخته است.
برای آشنایی بیشتر با این کتاب‌ها، با ما همراه باشید

1- نگرش یعنی همه چیز: نگرشتان را عوض کنید تا زندگی‌تان دگرگون شود

هنگامی که جف کلر نویسنده کتاب نگرش یعنی همه چیز، در مورد خود و تجربه‌های شخصی‌اش صحبت می‌کند، می‌گوید در آستانه سی‌سالگی با تغییر نگرش خود نسبت به جهان توانسته مفهوم موفقیت و رسیدن به خواسته‌هایش را با تمام وجود خود درک کند. وی بیش از بیست سال است که بر روی مسئله تغییر نگرش، تحقیق و پژوهش می‌کند و صدها کتاب در این مورد خوانده و هزاران نوار صوتی و مصاحبه را گوش داده است.
جف کلر معتقد است مثبت‌نگری کلید انگیزه و موفقیت است و برای رسیدن به موفقیت باید جهان را از لنز مثبت‌نگری نگاه کنید؛ چرا که اگر نتوانید نگاه مثبت خود را به جهان عرضه کنید، جهان نیز درهای موفقیت خود را به روی شما نخواهد گشود.
کتاب نگرش یعنی همه چیز: نگرشتان را عوض کنید تا زندگی‌تان دگرگون شود کتابی برای تمام کسانی است که می‌خواهند جهانی بهتر را تجربه کنند.
این کتاب با ترجمه امیرحسین مکی در انتشارات لیوسا به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب نگرش یعنی همه چیز:

«این عقیده که ما به همان چیزی تبدیل می‌شویم که درباره‌اش فکر می‌کنیم، به قانون فکر غالب نیز معروف است. به این معنا که در درون هر یک از ما نیرویی است که ما را در جهت افکار غالب کنونی‌مان سوق می‌دهد. واژه‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید " غالب" است. اگر ده ثانیه در روز مثبت فکر کنید و شانزده ساعت باقی‌مانده را درباره نتایج منفی بیندیشید، نباید توقع نتایج مثبت داشته باشید. اصل مطلب همین جا است.»

 

2- بهانه ممنوع: نقش مهم انضباط

انگیزه همیشه وجود ندارد، چیزی که مهم است پایبندی به برنامه و مسیر، حتی در لحظاتی است که انگیزه کافی نداریم. انسان‌هایی که می‌توانند به بهانه‌ها و خواسته‌های درون سرکش و نافرمان خود، یعنی همان خواسته‌هایی که در خلاف جهت اهداف و مسیر موفقیتشان است، نه بگویند، موفقیت را تجربه خواهند کرد.

برایان تریسی در کتاب بهانه ممنوع به ما می‌آموزد که چگونه در هر شرایطی اقدامات لازم را برای اهدافمان انجام دهیم. شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر منتظر هستید تا شرایط در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد تا در مسیر اهداف خود قدم بگذارید و یا اگر شروع کرده‌اید، کوچک‌ترین اتفاق و حادثه‌ای می‌تواند شرایط را برای شما به‌گونه‌ای رقم بزند که شما از انجام امور روزمره خود سرباز بزنید. برایان تریسی معتقد است که این نوع مواجهه با موضوع درست نیست چرا که ما باید بتوانیم به بهانه‌ها نه بگوییم و تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف و آرزوهایمان انجام دهیم.
او در کتاب بهانه ممنوع راهکارهایی برای ترک بهانه و ثابت‌قدم ماندن در مسیر موفقیت نشان می‌دهد.

کتاب بهانه ممنوع: نقش مهم انضباط با ترجمه مهدی قراچه داغی در انتشارات ذهن آویز به چاپ رسیده است.
 

در بخشی از کتاب بهانه ممنوع می‌خوانیم: 

«می‌خواهیم به جایی خیالی به نام " جزیره یک روزی" به مرخصی برویم. می‌گوییم روزی این کتاب را خواهم خواند، روزی تمرینات ورزشی را شروع خواهم کرد. ر.زی بر مهارت‌هایم می‌افزایم و پول بیشتری کاسبی می‌کنم. احتمالاً 80 درصد مردم مقیم "جزیره روزی" هستند. خیال‌پردازی می‌کنند و در رؤیا می‌خواهند روزی به خواسته‌های خود برسند.»

 

3- خودت را انتخاب کن: شاد باش، درآمدی سرشار داشته باش، رویایت را زندگی کن

جیمز آلتوچر در کتاب خودت را انتخاب کن، به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد تا به زندگی کارمندی خود پایین دهید و خودتان رئییس خودتان باشید.
خودت را انتخاب کن به شما کمک و انگیزه می‌دهد تا راهی برای تغییرات واقعی در زندگی خود بیابید.

جیمز آلتوچر در کتاب خودت را انتخاب کن معتقد است که شما برای موفقیت باید در وهله اول به خود و توانایی‌هایتان باور و ایمان داشته باشید. در جهان امروز منتظر نباشید که دیگران شما را انتخاب کنند بلکه این شما هستید که باید خود را انتخاب کنید. خود را انتخاب کنید، به خود انگیزه بدهیم و خود را لایق موفقیت ببینید.

کتاب خودت را انتخاب کن: شاد باش، درآمدی سرشار داشته باش، رویایت را زندگی کن با ترجمه فرزان حسنی در انتشارات شادن پژواک به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب خودت را انتخاب کن:

« باید متوجه می‌شدم، آن هم یک بار برای همیشه، که چطور از گودال خارج شوم که چطور از روی زمین بلند شوم و روی زمین باقی بمانم. من باید از درون به بیرون کشف می‌کردم. باید می‌فهمیدم چه چیزی می‌تواند من را به فردی تبدیل کند که نه فقط موفق باشد، بلکه به شکوفایی و پیشرفت هم برسد»

 

4- کیمیاگر 

احتمالاً کتاب کیمیاگر را می‌شناسید. همه ما بارها و بارها نام این کتاب را شنیده‌ایم. کیمیاگر اثری از پائولو کوئیلو است و به داستان چوپانی می‌پردازد که برای کشف جهان تمام داشته‌های خود را رها می‌کند و سفر خود را آغاز می‌کند. سفری که شاید در ابتدا به جهانگردی به نظر بیابد؛ اما در واقع وی در حال خودشناسی است.

کیمیاگر یکی از زیباترین کتاب‌های انگیزشی است؛ زیرا با خواندن آن شما نیز می‌توانید با شخصیت اول داستان به کشف جهان و سپس درون خود بپردازید و جهان را چیزی فراتر از آنچه که تصورش را می‌کردید ببینید.

کتاب کیمیاگر با ترجمه مهدی صائمی در انتشارات پر به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب کیمیاگر می‌خوانیم:

«پسر گفت: و درست همین حالا است که تو پیدایت می‌شود. پیرمرد گفت: البته نه همیشه در این شمایل، بلکه به صورت‌های دیگر هم ظاهر می‌شوم. گاهی مانند راه حل یا یک ایده خوب در لحظات بسیار حساسم و کمک می‌کنم تا رویدادها راحت‌تر اتفاق بیفتند. کارهای دیگری هم از دستم بر می‌آید؛ ولی بیشتر مردم نمی‌فهمند که با آنها چه کرده‌ام.»

 

5- خودت را به فنا نده: کمتر فکر کن و دل به زندگی بده

آیا در مواقعی که شکست‌های کوچک و بزرگ می‌خورید، دچار خودسرزنشگری هم می‌شوید؟ آیا صدایی در درون شما نیز وجود دارد که عمیقاً به سرزنش شما می‌پردازد؟ کتاب خودت را به فنا نده اثری ارزشمند از گری جان بیشاپ است که مقصود او از نوشتن این کتاب در یک جمله ارزشمند خلاصه می‌شود: کمتر فکر کن و بیشتر دل به زندگی بده
 
در کتاب خودت را به فنا نده، نویسنده به ارائه راهکارهایی می‌پردازد که شما بتوانید هرچه بیشتر در راه موفقیت قدم بردارید و یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت نیز انگیزه است. نویسنده به‌وسیله جملات تأکیدی به شما راه افزایش انگیزه و نحوه پاسخ‌دادن به خودسرزنشگری‌های درونی را می‌آموزد.
 
کتاب خودت را به فنا نده: کمتر فکر کن و دل به زندگی بده توسط حسین گازر در انتشارات کتاب کوله‌پشتی ترجمه شده و به چاپ رسیده است.
  

در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده می‌خوانیم:

«خبر خوب این است که مطالعات و تحقیقات به اثبات رسانده‌اند که خودگویی‌های ذهنی مثبت می‌تواند روحیه فرد را به طور چشمگیری بهبود بخشد، اعتماد به نفسش را تقویت کند، بهره‌وری‌اش را افزایش دهد و مزایای خوب دیگری هم به همراه داشته باشد؛ خیلی بیشتر از این حرف‌ها. در واقع همان‌طور که پروفسور طی مطالعات خود مشاهده کرده است، این خودگویی‌های مثبت می‌تواند یکی از ارکان اصلی کلیدی زندگی شاد و موفق باشد.»

 

6- اثر مرکب: ایجاد تحولی شگفت‌انگیز در زندگی، درآمد و موفقیت شما

کتاب اثر مرکب کتابی است که از شما می‌خواهد آهسته و پیوسته رفتن را خوب تمرین و سپس در ذهن خود تثبیت کنید. اگر می‌خواهید به موفقیت و اهدافتان برسید، به دنبال یک‌شبه رسیدن به آن نباشید. افراد موفق کمی را می‌توان یافت که برای دستیابی به موفقیت، صبورانه، آهسته و پیوسته و قدم‌به‌قدم در مسیر اهداف و آرزوهایش حرکت نکرده باشد. همچنین فریب تبلیغات دروغ را نخورید؛ چرا که موفقیت نیز به دانش و بینشی نیاز دارد که انسان باید آن را بیاموزد.
 
کتاب اثر مرکب توسط دارن هاردی نوشته شده است و به بررسی عوامل و عناصر مختلفی که در موفقیت نقش دارند می‌پردازد. این عوامل موفقیت در مواردی مثل عادات، اثر مرکب، تصمیم‌گیری و انتخاب و غیره خلاصه می‌شود.

کتاب اثر مرکب: ایجاد تحولی شگفت‌انگیز در زندگی درآمد و موفقیت شما با ترجمه شاهین بیات در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.
 

در بخشی از کتاب اثر مرکب می‌خوانیم:  

«می‌خواهم با عمق وجودتان این را درک کنید که تنها مسیر موفقیت از انجام سلسله کارهای معمولی و پیش‌پاافتاده، خسته‌کننده، غیر مهیج و گاهی اوقات نظم و ترتیب‌های خیلی دشوار در طول زمان می‌گذرد. این را نیز بدانید که نتایج مدنظرتان، زندگی دلخواه و شیوه زندگی رؤیایی شما می‌تواند تبدیل به واقعیت شود، تنها درصورتی‌که بخواهید از اثر مرکب استفاده کنید.»

 

7- طرز فکر 

طرز فکر شما نسبت به خودتان چیست؟ آیا به هوش ذاتی و نیروهایی الهی باور دارید؟ آیا احساس می‌کنید انسان‌ها با موهبت‌ها و ویژگی‌های خاص به دنیا می‌آیند و دیگر چیزی در آنها تغییر نمی‌یابد؟ اگر شما هم به هوش ذاتی باور دارید و از آسیب‌های این باور آگاه نیستید کتاب طرز فکر دقیقاً برای شما است.
 
شاید مواجهه با این واقعیت برای شما سخت باشد؛ اما خود را به چالش بکشید و با طرز فکر رشد آشنا شوید. طرز فکر رشد، طرز فکری است که به شما انگیزه‌ای ناتمام برای رشد و موفقیت است.
کتاب طرز فکر توسط کاروول دوک نوشته شده است. کاروول دوک محقق و روان‌شناسی موفق است که به دنبال درمان بیماران نیست؛ بلکه به دنبال کشف راه‌هایی برای بهبود زندگی انسان‌های عادی است. کتاب طرز فکر کتابی است که برای تمام افراد جامعه مفید است.
 
کتاب طرز فکر با ترجمه شهلا ثریا صفت در نشر نوین به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب طرز فکر می‌خوانیم:

 «در طرز فکر ثابت، گذشته از اینکه شکست ممکن است چقدر آسیب‌زا باشد، هیچ دستورالعمل خوبی هم برای غلبه بر آن پیش رویتان قرار نمی‌گیرد. اگر شکست به این معناست که شایسته و توانمند نیستید و شکست خورده‌اید، خب دیگر چه کاری از شما برمی‌آید؟ جالب اینکه افراد دارای طرز فکر ثابت برای جای تلاش برای درس‌گرفتن از شکست‌هایشان و جبران آنها ممکن است صرفاً سعی کنند عزت نفسشان را بازیابند. مثلاً ممکن است به دنبال افرادی بگردند که بدتر از خودشان باشند.»

 

8- تو کله خر هستی برو پیش، پول دار می‌ شوی

کتاب تو کله خر هستی برو پیش، پول دار می‌شوی، کتابی انگیزشی برای تمام کسانی است که با خود حس می‌کنند نمی‌توانند به آرزوها و اهدافشان برسند و آنها را بسیار دور می‌بینند. در کتاب تو کله خر هستی نویسنده شما را با ابعاد گوناگونی از توانایی‌ها و ارزش‌هایتان آشنا می‌کند و همچنین به مسائل روحی، معنوی و کائنات می‌پردازد که چگونه همه این نیروها در جهت رسیدن به اهدافتان بسیج می‌شود.

این کتاب که توسط جین سینسرو نوشته شده است، از شما می‌خواهد که خود را باور داشته باشید و بدانید که در دنیایی سرشار از امکانات نامتناهی زندگی می‌کنید.

کتاب تو کله خر هستی برو پیش پول دار می‌شوی توسط نفیسه معتکف در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب تو کله خر هستی برو پیش پول دار می‌ شوی می‌خوانیم:

 «تنفس یکی از متمرکزترین، آرام‌بخش‌ترین و ژرف‌ترین فعالیت‌هایی است که ما به آن می‌پردازیم. با صرف چند دقیقه دوری از دغدغه‌های ذهنی، تنفس عمیق و تمرکز و آرامش، به انرژی الهی متصل می‌شوی و به قدرتمندترین بخش وجودت تلنگر می‌زنی. یک راه عالی تنفس عمیق این است که بوییدن گل رز را مجسم کنی. وقتی گل را بو می‌کنی عمل دم تو تا کف پاهایت می‌رسد. چشمانت را می‌بندی، حواست را به زمان حال معطوف می‌کنی، از تنفست لذت می‌بری و تمام وجودت منبسط می‌شود.»

 

9- باشگاه پنج صبحی ها

 اگر به دنبال راهی برای افزایش انگیزه در وجود خود هستید، بی‌شک باید کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها را در فهرست کتاب‌های خود قرار دهید؛ زیرا در بخش‌های مختلف کتاب مطالب ارزشمندی وجود دارد که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد و زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.
 
انگیزه و موفقیت تنها وابسته به یک عامل، مثل سحرخیزی نیست؛ اما اگر سحرخیزی نیز جزئی از روتین زندگی ما شود، آن‌وقت چه؟ سحرخیزی با طلوع آفتاب و شنیدن صدای پرندگان و روح زندگی همراه است و همین عامل به هر انسانی انگیزه می‌دهد تا روز خود را با انرژی بهتری شروع کند.

به‌طورکلی سحرخیزی نه‌تنها از نظر نظم‌دادن به زندگی می‌تواند مفید باشد؛ بلکه انسان سحرخیز خواب شب بهینه‌تر و ارزشمندتری را تجربه می‌کند. همچنین سحرخیزی به تنظیم هورمون و سلامت گوارش و مغز نیز بسیار کمک می‌کند.
 
کتاب باشگاه پنج صبحی ها توسط رابین شارما به رشته تحریر درآمده و با ترجمه مهدی قراچه داغی در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

 در بخشی از کتاب باشگاه پنج صبحی ها می‌خوانیم: 

«زمان شما محدود است، آن را با زندگی‌کردن به‌جای دیگران تلف نکنید. در دام دگم، یعنی زندگی‌کردن با آنچه حاصل کار دیگران است گیر نکنید. اجازه ندهید صدای عقاید و نظرات دیگران صدای درون شما را خاموش کندو از همه مهم‌تر، شجاعت آن را داشته باشید که از دل و شم خود استفاده کنید آن‌ها به شکلی می‌دانند که واقعاً قرار است چه کسی شوید.»

 

10- کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

قدرت نوشتن را نباید دست‌کم گرفت. اگر خواسته‌ای دارید آن را حتماً بنویسید تا اجابت شدنش را تماشا کنید. هنریت کلاوسر در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به معجزهٔ نوشتن می‌پردازد. او در این کتاب راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا خواسته‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید.

هنریت کلاوسر معتقد است، نوشتن نه‌تنها به خواسته‌های ما رنگ و بوی واقعی بودن می‌دهد و آن را از ذهن و انتزاع به وجودی مادی تبدیل می‌کند، بلکه نوشتن خود ماهیتی معنوی دارد که نیروی کائنات را در جهت رسیدن به اهداف و آرزوهایتان بسیج می‌کند.
 
کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد با ترجمه محسن شعبانی در انتشارات یوشیتا به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می‌خوانیم: 

«وقتی در مسیر رسیدن به هدفتان به تنگنا می‌رسید و فکر می‌کنید نمی‌توانید جلوتر از این بروید، خودکار خود را بردارید و بدون توقف بنویسید. بنویسید تا آشکار شود. اگر به‌خاطر رویدادی خشمگین هستید، بدانید که در پس این خشم ترس نهفته شده است. بگذارید نوشتن در شناسایی ترس‌هایتان به شما کمک کند. اگر شما ناامید و خسته شده‌اید و اگر می‌دانید مقصدتان کجاست اما راهنمایی برای رفتن به آنجا ندارید، بهترین پیشنهادم به شما این است که شروع به نوشتن کنید و کل صفحه را پر کنید.»

 

11- کتاب گندزدایی از مغز 

 کتاب گندزدایی از مغز به ما کمک می‌کند تا از شر افکار منفی رهایی یابیم.
گندزدایی از مغز یعنی چه؟
احساس خشم، افسردگی، اضطراب و دل‌شوره، غم و اندوه، مصرف مواد مخدر، الگوهای رفتاری ناشایست، انتخاب‌ها و دوستی‌های اشتباه همه ناشی از مشکلات فکری و نحوه بینش و نگرش نادرست ماست که باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این عوامل آسیب‌زا را گندزدایی کنیم.
گندزدایی یعنی به بررسی این مشکلات بپردازیم و آن‌ها را در وجود خود حل و فصل نماییم.
در کتاب گندزدایی از مغز گفته می‌شود که تمام این مسائل از فعل و انفعالات شیمیایی درون مغز ناشی می‌شود.
 
کتاب گندزدایی از مغز نوشته فیث جی هارپر است. او در این کتاب به بررسی تمام این موارد از نگاه مغز مادی می‌پردازد و سعی دارد تا به ما کمک کند که از طریق برطرف نمودن این آسیب‌های روانی، انگیزه خود را رسیدن به موفقیت و رشد و توسعه فردی باز پس گیریم.

کتاب گندزدایی از مغز با ترجمه علی دیمنه در نشر کتاب پارسه به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب گندزدایی از مغز می‌خوانیم:  

«ساقه مغز ابزار حیاتی و بنیادی بقای ما است. مدیریت کار عضلات قلب و ضربان و دم و بازدم ما همه در این مرکز با سرعت، توالی و شدت مورد نیاز برای آنها انجام می‌گیرد. به همین خاطر است که هنگام بروز حملات عصبی کار این عضو به اوج می‌رسد. مثلاً وقتی هشدار داده می‌شود، ساقه زودتر از همه واکنش نشان می‌دهد. ساقه همیشه هوشیار است، همیشه مراقب است، همیشه حواسش به محیط اطرافمان است.»

 

12- مثبت درمانی

 کتاب مثبت درمانی توسط نورمن وینسنت پیل، یک کشیش مسیحی، در سال 1952 به رشته تحریر درآمده است. نورمن وینسنت تمام کلمات و جزء به جزء کتاب را به‌گونه‌ای نوشته است که حامل پیام مثبت برای شما باشد. او در کتاب مثبت درمانی راه‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توانید با آن سد مشکلات را از پیش روی خود بردارید و زندگی سرشار از انرژی‌های مثبت داشته باشید. نورمن معتقد بود که همه انسان‌ها لایق تجربه احساس خوب خوشبختی در زندگی خود هستند. اگر به دنبال کتابی با انرژی سراسر مثبت هستید، کتاب مثبت درمانی را از دست ندهید.

کتاب مثبت درمانی با ترجمه توراندخت تمدن در نشر دایره به چاپ رسیده است.

 


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بهترین کتاب های انگیزشی" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک