loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
بهترین کتاب ها برای افزایش اعتماد به نفس

بهترین کتاب ها برای افزایش اعتماد به نفس

 "همه ما به دنبال کمال و معرفت هستیم، اما تا خود را نشناسیم و به بزرگی و عظمت وجود و درونیات خویش پی نبریم به کمال و معرفت نیز دست نخواهیم یافت."

در طول پنجاه سال گذشته، جنبش اعتقاد به عزت نفس و اعتماد به نفس، جوامع غرب را درنوردیده است. این جنبش با انتشار کتابی توسط ناتانیل براندن در سال 1969 آغاز شد. وی که یک روان‌شناس بود، استدلال می‌کرد که بیشتر مشکلات روانی و عاطفی را می‌توان در عزت نفس پایین ردیابی کرد.
براندن با ادعای خود، مبانی جنبش عزت نفس را پایه‌گذاری کرد و معتقد بود کمک به افزایش عزت نفس در افراد از بسیاری از چالش‌های روحی جلوگیری خواهد کرد. از آن زمان تاکنون هزاران مقاله و کتاب در حوزه اعتماد به نفس منتشر شده و مطالعات گسترده‌ای در مورد ارتباط بین عزت نفس و موفقیت انجام شده است.

 اعتماد به نفس و عزت نفس چیست؟

 شاید شما هم بارها مفهوم عزت نفس و اعتماد به نفس را با یکدیگر یکسان در نظر گرفته باشید؛ اما در حقیقت این دو، مفهومی متفاوت از یکدیگر دارند که با مرز بسیار باریکی از هم جدا شده‌اند.

اعتماد به نفس، باور ما به توانایی‌ها و عملکردمان است در حالی که عزت نفس، احساس واقعی ما در مورد خودمان است و این احساس به نحوه‌ی تعامل ما با دنیا و ارتباطات اجتماعی ما شکل می‌دهد.
در این مقاله و در ترجمه بسیاری از کتاب‌های فارسی‌زبان این دو عبارت به‌جای یکدیگر به کار می‌رود.

اعتماد به نفس موجب می‌شود که نه‌تنها در زندگی فردی و اجتماعی خود موفق شویم؛ بلکه به دستاوردهای شایانی در حوزه درسی و کاری خود دست یابیم.
اگرچه اعتماد به نفس و عزت نفس هر دو در موفقیت و پیشرفت شخصی افراد نقش دارند، فراموش نکنید که این عامل تنها یکی از عوامل رشد روحی و شخصیتی شما است.

 بهترین کتاب‌ها در مورد اعتماد به نفس

 حال که چیستی اعتماد به نفس و عزت نفس را متوجه و از اهمیت آن آگاه شدید، شاید علاقه‌مند باشید که به مطالعاتی در حوزه اعتماد به نفس بپردازید. خواندن بهترین کتاب‌ها در مورد اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند تا هرچه بیشتر این مفهوم را درون خود واکاوی کنید و به درک و سنجش این عنصر در وجود خود بپردازید.

در این مقاله سعی شده است تا به معرفی و توضیح بهترین کتاب‌های اعتماد به نفس و عزت نفس بپردازیم. کتاب‌هایی که خواندن آن‌ها برای همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند، ضروری و لازم است.
برای انتخاب کتاب مناسب با ما در ادامه‌ی مقاله همراه باشید.

 

 1- کتاب شهامت: موثرترین و کاربردی‌ترین راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

کتاب "شهامت: مؤثرترین و کاربردی‌ترین راهکارهای افزایش اعتماد به نفس" حاصل تلاش دبی فورد، برای شناخت گنج درونی خود و سهیم شدن آن با دیگر افراد است. دبی فورد زنی معتاد بود که پس از ترک اعتیاد به‌وسیله شرکت در جلسات ترک اعتیاد، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند مفاهیمی که برای بهبود زندگی خویش به کار گرفته بود را به دیگران منتقل نماید.
 کتاب شهامت کتابی ارزشمند و مفید برای تمام کسانی است که می‌خواهند با گوهر درون خود آشنا شوند.
 دبی فورد در کتاب شهامت از شما می‌خواهد تا خود را آن‌طور که واقعاً هستید بپذیرید. زندگی گذشته خود را بنگرید و خود را قضاوت نکنید. برای خود دلسوزی نکنید و دقیقاً در آن نقطه‌ای که خود را پذیرفتید به یک مبارز تبدیل خواهید شد.
 کتاب شهامت: موثرترین و کاربردی‌ترین راهکارهای افزایش اعتماد به نفس با ترجمه الهام شریف در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است. شما می‌توانید این کتاب ارزشمند را از پاتوق کتاب تهیه نمایید.

 

2- در باب اعتماد به نفس

آلن دوباتن یک نویسنده و فیلسوف ساکن بریتانیا است که کتاب‌های زیادی در حوزه زندگی و کسب موفقیت و ارتباطات اجتماعی به چاپ رسانده است. یکی از بهترین کتاب‌های وی، کتاب در باب اعتماد به نفس است. این کتاب که به زبان بسیار ساده نوشته شده است، به افراد کمک می‌کند تا به اعتماد به نفس به عنوان یک پدیده ذاتی ننگرد بلکه آن را نوعی مهارت در نظر بگیرند که می‌توان آن را کسب کرد و آموخت. 
کتاب در باب اعتماد به نفس به بررسی اعتماد به نفس از پنجره‌های گوناگون میپردازد و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کند. این جنبه‌ها با زندگی ما بسیار عجین شده است به گونه‌ای که با خواندن هر بخش از کتاب به تصویری کلی از مشکل خود، دست می‌یابیم. کتاب در باب اعتماد به نفس یکی از بهترین کتاب‌های در حوزه اعتماد به نفس است که توسط مریم بردبار ترجمه شده و در انتشارات کتیبه پارسی به چاپ رسیده است.

 

3- کتاب موهبت کامل نبودن : رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

کتاب موهبت کامل نبودن یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی و اعتماد به نفس است که توسط برنه براون تالیف شده است.
برنه براون که یک پژوهشگر بزرگ در حوزه روانشناسی است، در این کتاب به پذیرفتن و دوست داشتن خود به عنوان یک اصل اساسی برای موفقیت و تجربه داشتن احساسات خوب اشاره می‌کند. اگرچه ضروریست در مسیر عشق به خود، دیگران را نیز نادیده نگیریم اما باید به خاطر بسپاریم که هرکس خود را نشناسد و خود را دوست نداشته باشد نمی‌تواند دیگران را نیز دوست بدارد. 

کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی، کتابی کارآمد برای پذیرش خود و زندگی است. یعنی هر صبح که از خواب برمی‌خیزیم با خود بگوییم مهم نیست که امروز را چگونه سپری میکنم، مهم آن است که به اندازه خودم ارزشمند و کافی هستم.  
کتاب موهبت کامل نبودن با ترجمه اکرم کرمی در انتشارات صابرین به چاپ رسیده است.

 

4- کتاب جست و جوی خودباوری: صدایی از آن خود

کتاب جست و جوی خودباوری که اثر دیگر از آلن دوباتن است، اولین جلد از سری داستان‌های روان درمانی وی به حساب می‌آید. این کتاب برخلاف دیگر کتاب‌های معرفی شده در این مقاله، داستانی و رمان‌گونه است و در داستان خود، بخشی از زندگی دختری به نام آنا را روایت میکند.
آنا دختری است که در زندگی خود با مشکلات عدیده‌ای در محیط کار، روابط عاطفی و خانوادگی خود دست و پنجه نرم می‌کند.
کتاب جست و جوی خودباوری کتابی است که به شما فرصت می‌دهد تا مسائل زندگی خود را با مشکلات زندگی آنا تطبیق دهید و با او به بررسی جنبه‌های گوناگونی از زندگی خود بپردازید؛ چرا که شاید آنا خود شما باشید. آنا علل و ریشه‌های کمبود عزت نفس خود را به شما نشان می‌دهد. 
کتاب جست و جوی خودباوری: صدایی از آن خود کتابی عالی برای شناخت خودتان و عزت نفس از دست رفته‌تان است.
جست و جوی خودباوری در انتشارات کتاب سرای نیک و با ترجمه بنفشه شریفی‌خو به چاپ رسیده است.

 

5- کتاب رشد و افزایش عزت نفس

کتاب رشد و افزایش عزت نفس یکی دیگر از بهترین کتاب‌های حوزه‌ی افزایش عزت نفس است. این کتاب به صورت کاملا علمی و مستدل به بررسی مسئله اعتماد به نفس و عزت نفس می‌پردازد. فقط کافی است کتاب را شروع کنید تا تغییر را در خود احساس کنید.
کتاب رشد و افزایش عزت نفس توسط دکتر متیو مک کی که استاد موسسه رایت در کالیفرنیا است، به چاپ رسیده و به بررسی زاویه نگاه دیگران در مورد شما، شفقت به خود و آشنایی با تحریف‌های شناختی که به موجب آنها اعتماد به نفس ما آسیب دیده است می‌پردازد.
رشد و افزایش عزت نفس بی‌شک یکی از بهترین کتاب‌های حال حاضر در مورد اعتماد به نفس است که خواندن آن را نباید لحظه‌ای به تعویق انداخت.
کتاب رشد و افزایش عزت نفس توسط مهرناز شهرآرای در نشر آسیم ترجمه شده است.

 

6- کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی، به یکی از مهمترین مسائل زندگی انسان پرداخته‌است، یعنی مسئله‌ی ارتباط با دیگران و حضور در جامعه. 
این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه حد و مرز روابط خود را در محیط‌کاری، مدرسه و دانشگاه، محیط خانواده و دوستان تعیین کنید. کتاب از منظری متفاوت به مسئله اعتماد به نفس پرداخته است، مسئله‌ای که نه تنها دغدغه‌ی این روزهای بشر است؛ بلکه از اهمیت ویژه‌ای از جهت احترام به ماهیت خود و شخصیت انسانی برخوردار است.
 تعیین حد و مرز به معنای افزایش اعتماد به نفس شما و نشانه آن است که شما خود را دوست میدارید و به خود احترام می‌گذارید.
کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی توسط ندرا گلاور تواب که یکی از مشهورترین درمانگرها در حوزه ارتباطات اجتماعی است به چاپ رسیده است. ندرا در این کتاب نه‌تنها از ما می‌خواهد که مرزهای خود را تعیین کنیم،  بلکه از ما می‌خواهد تا به شناخت خود و احساساتمان بپردازیم. تعیین حد و مرز به زندگی صلح آمیز شما کمک می‌کند و تعادل را برای شما به ارمغان می‌آورد.
حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی توسط سارا ثابت در انتشارات کتاب کوله پشتی ترجمه و سپس به چاپ رسیده است.

 

7- کتاب چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟

عموما دیل کارنگی را با مطالبی مربوط به هنر سخن گفتن و تاثیرگذاری کلام می‌شناسیم. یکی از موفق‌ترین کتاب‌های او کتاب آیین دوست‌یابی است.
مسائل مربوط به سخنرانی و برقراری ارتباط کلامی به حدی ارتباط نزدیکی با مسئله اعتماد به نفس داشت که وی کتابی با "عنوان چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟" به چاپ رساند.
توانایی سخت گفتن ارتباط تنگاتنگی با مسئله اعتماد به نفس دارد. اگر شما از درون، خود را باور داشته باشید؛ نه‌تنها بهتر سخن می‌گویید؛ بلکه تاثیرگذاری کلام‌تان نیز افزایش می‌یابد.
اما هنر سخنوری چه سودی برای ما دارد؟ این توانایی نه‌تنها به افزایش اعتماد به نفس ما کمک می‌کند، بلکه شما را به مقام و منزلت می‌رساند. هرچه سخنور بهتری باشید، توانایی بالاتری در ارائه خود و برقرای ارتباط اجتماعی دارید.
کتاب "چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟"  کتابی متفاوت برای افزایش اعتمادبه‌نفس است. این کتاب برای همه افرادی که به دنبال افزایش اعتماد به نفس خود هستند کارآمد است و توسط سید حسن حسینی در انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

 

8- کتاب اول خودت را دوست داشته باش 

مارک رکلاو در کتاب اول خودت را دوست داشته باش به بررسی راه‌هایی برای افزایش عزت نفس شما می‌پردازد. هدف اصلی او در این کتاب توانایی عشق ورزیدن به خود و موجودیت‌مان است.
 او در کتاب اول خودت را دوست داشته باش معتقد است که خود سرزنشگری و غرق‌ شدن در گذشته و اشتباهاتمان یکی از بزرگترین آسیب‌هایی است که یک انسان می‌تواند به خود بزند. این مسئله خود از علل کمبود اعتماد به نفس است.
افراد که اعتماد به نفس پایینی دارند در انتخاب شغل، شریک زندگی و دوست، تصمیمات اشتباهی می‌گیرند و این خود، چرخه‌ای از آسیب را برای ما ایجاد می‌کند. چرخه‌ای از تصمیمات اشتباه که حاصل از کمبود اعتماد به نفس است و سپس درگیر شدن در افکار خود سرزنشگری اشتباهات که آن هم نیز اعتماد به نفس ما را بیش از پیش سرکوب می‌کند.
در کتاب اول خودت را دوست داشته باش راه هایی برای افزایش عزت نفستان به شما پیشنهاد می‌شود که می‌تواند بسیار کارآمد باشد. کتاب اول خودت را دوست داشته باش با ترجمه زینب پهلوان در انتشارات اندیشه آگاه به چاپ رسیده است.

 

9- کتاب اعتماد به نفس

باربارا دی آنجلیس نویسنده، روان‌شناس و سخنران آمریکایی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله روابط زناشویی، عشق و خانواده فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است. آثار وی را می‌توان از پرفروش‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی به شمار آورد.
 باربارا در کتاب اعتماد به نفس خود به این مسئله می‌پردازد که انسان‌ها در تمام کارها احساس اعتماد به نفس نمی‌کنند، بلکه تنها در مواقعی این احساس را دارند که به یک کاری به طور کامل اشراف دارند. او مسئله اعتماد به نفس را به‌گونه‌ای باز می‌کند که تصور خواننده را از مفهوم اعتماد به نفس تغییر می‌دهد.
 کتاب اعتماد به نفس با ترجمه هادی ابراهیمی در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است. این ترجمه یکی از بهترین ترجمه‌های این کتاب است.

 

10- کتاب جرئت داشته باش: راه‌های افزایش اعتماد به نفس

کتاب جرئت داشته باش توسط فردریک فانژه پژوهشگر و روان‌شناس فرانسوی نوشته شده است.
جرئت داشته باش سه بخش اصلی را به خودت اختصاص داده است که در بخش اول به بررسی چیستی اعتماد به نفس و عناصر مختلف آن می‌پردازد. در بخش دوم به کودکی و پیش‌داوری‌ها و علل عدم اعتماد به نفس پرداخته و با مثال‌هایی ظریف و دقیق آن را برای شما توضیح می‌دهد. در بخش سوم کتاب جرئت داشته باش راهکارهایی برای حل این مسئله ارائه می‌دهد.
 
کتاب جرئت داشته باش: راه‌های افزایش اعتماد به نفس با ترجمه محیا احمدی‌پور در انتشارات شمعدونی به چاپ رسیده است.

 

11- پروژه شادی

کتابی که در انتها میخواهم به شما معرفی کنم کتاب پروژه شادی از گریچن رابین است. شاید در ابتدا این کتاب در نظر شما بی‌ربط به مسئله اعتماد به نفس به نظر بیاید؛ اما در حقیقت هدف همه‌ی ما از رشد و توسعه فردی خویش، داشتن زندگی بهتر شادتر است. 
کتاب پروژه شادی آن چیزی است که در انتها برای خواندن به آن نیاز داریم. کتابی که به ما کمک می‌کند با مشکلاتی مثل کمبود اعتماد به نفس با دیده بهتری بنگریم. کتاب پروژه شادی با ترجمه آرتمیس مسعودی در نشر آموت به چاپ رسیده است
.

به قلم "مهدیه فرجی"


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بهترین کتاب ها برای افزایش اعتماد به نفس" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک