loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب
بهترین کتاب های سرمایه گذاری: معرفی 13 کتاب عالی

بهترین کتاب های سرمایه گذاری: معرفی 13 کتاب عالی

سودآوری و سرمایه‌گذاری از دوران قدیم، حتی زمانی که انسان هنوز به مسئله تجارت به شیوه امروزی دست نیافته بود، همچنان حائز اهمیت بود. از زمانی که پول اختراع شد و نحوه معامله از "کالا به کالا" به "پول به کالا" تغییر کرد، بشر همواره در جست‌وجوی سود، اندوختن و جمع‌آوری پول و سرمایه بیشتر بود. به نظر می‌آید سرمایه‌گذاری با هدف کسب پول بیشتر، از همان دوران قدیم انسان را به‌گونه‌ای از برتری، قدرت و رفاه می‌رساند. 

امروز با وجود تغییرات اساسی در جهان مدرن اما انسان بیش از گذشته در پی رسیدن به سود، کسب تجربه‌های جدید و جمع‌آوری هرچه بیشتر سرمایه است. در این میان دو مسئله اهمیت زیادی دارد، اول آنکه این سرمایه گذاری چگونه باید صورت پذیرد و دوم آنکه نقش انسان در بازار تجارت چیست؟ در جهان امروز شما نه‌تنها باید بتوانید به صورت کاربردی به تحلیل بازارهای سرمایه گذاری بپردازید؛ بلکه باید بتوانید به روان‌شناسی انسان در جهان کسب‌وکار نیز آشنایی داشته باشید.

بهترین کتاب ها در حوزه کسب و کار، سرمایه گذاری و روان شناسی پول

ما در این مقاله سعی نموده‌ایم که به‌روزترین و بهترین کتاب‌ها در حوزه کسب‌وکار، سرمایه گذاری و روان‌شناسی پول را جمع‌آوری کرده و به شما معرفی نماییم.
در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1- روان شناسی پول

مورگان هاوزل نویسنده کتاب روان شناسی پول، معتقد است بحران‌های مالی از نظر روان‌شناسی و تاریخی بهتر تفسیر می‌شوند تا از فقط از نگاه مالی. هازول می‌گوید برای اینکه بفهمیم آیا یک فرد توانایی حرکت در مسیر ثروتمند شدن و پول‌دار شدن را دارد یا خیر، به ویژگی‌های شخصیتی و روان‌شناسی رفتار او در مواجهه با پول و ثروت نگاه کنید. میزان طمع و حرص، جاه‌طلبی و خوش‌بینی و بدبینی یک فرد در مواجهه با پول، سرمایه‌گذاری و کسب سود، حرف اول را در کسب موفقیت مالی وی می‌زند.
اگر می‌خواهید عادت‌های مالی خود را در مسیر درستی قرار دهید کتاب روان شناسی پول را فراموش نکنید.
 
 کتابی روان شناسی پول با ترجمه فاطمه باغستانی در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

 

2- معامله‌گر منضبط: پرورش ذهن برای موفقیت در بازار

بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌جای آنکه به خود بازار بورس ببازند در واقع به هیجانات خود می‌بازند. معامله‌گر منضبط کتابی دیگر در حوزه سرمایه‌گذاری است که به‌خوبی به جنبه‌های روان‌شناسی بازار بورس و سرمایه پرداخته است. مارک داگلاس در کتاب معامله‌گر منضبط به بررسی مسائل هیجانی و سود و زیان از دیدگاه روانی پرداخته و به سرمایه‌گذاران بازارهای مالی به‌خصوص آنها که تازه‌کار هستند، نشان می‌دهد که عوامل روانی چگونه می‌توانند انسان را به سود و زیان برسانند.
با توجه به آنکه سرمایه‌گذاری ارتباط مستقیم با روان‌شناسی و مغز انسان دارد و مفهوم روان‌شناسی تجارت و کسب‌وکار، سرمایه گذاری و اقتصاد رفتاری این روزها بسیار مورد بحث قرار گرفته است، خواندن کتاب معامله‌گر منضبط را به شما سرمایه‌گذاران عزیز توصیه می‌کنیم.
کتاب معامله‌گر منضبط با ترجمه احسان سپهریان در انتشارات چالش به چاپ رسیده است.

 

3- بازی بخت

شانس یا انتخاب؟ آیا شما هم به شانس، بخت و اقبال اعتقاد دارید؟ کتاب بازی بخت اثری ماندگار از لئونارد ملودینو است. او در این کتاب به بررسی علمی مسئله شانس و اقبال پرداخته است. برای یک سرمایه‌گذار و فردی که در حوزه تجارت فعالیت می‌کند، بسیار مهم است که با نگاهی منطقی با مسئله شانس و اقبال روبه‌رو شود، نگاهی که می‌تواند نه‌تنها به کسب‌وکار و تجارت وی کمک کند؛ بلکه در زندگی شخصی وی نیز تأثیرگذار است. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری، شروع یک کسب‌وکار و پیشرفت در حوزه کاری خود هستید و یا حتی اگر فردی هستید که هنوز وارد بازار کار نشده و موضوع شانس برایش امری جذاب جلوه می‌کند کتاب بازی بخت را حتماً بخوانید.
کتاب بازی بخت با ترجمه محمدابراهیم محجوب در انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است.

4- سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟ راهنمای تحلیل گران بازارهای سهام

کتاب سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟، نوشته دبورا اوون و رابین گیریفیس، به برسی تحلیل مسیر آینده‌ی بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری می‌پردازد.
دو راه برای تحلیل مسیر بازار سرمایه‌گذاری وجود دارد، یک راه تحلیل بنیادی بازار و دیگری تحلیل فنی آن است. در تحلیل بنیادی قیمت واقعی سهام یک شرکت مدنظر است، یعنی تحلیل‌گران به این موضوع می‌پردازند که آیا قیمت سهام ارائه شده از قیمت واقعی بیشتر یا کمتر است و نمودار و مسیر سرمایه‌گذاری در این سهام به چه سمتی می‌رود؛ اما در تحلیل فنی قیمت یک سهام در حال حاضر همه آن چیزی را که لازم است در مورد آن می‌گوید.
کتاب سرمایه گذاری در کدام بازار؟ با ترجمه فرنگیس محمودی در انتشارات دنیای اقتصاد تابان به چاپ رسیده است.

 

5- پدر پول دار، پدر بی پول

پدر پول دار، پدر بی پول یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های رابرت کیوساکی نویسنده پرکار در حوزه اقتصاد، پول و سرمایه‌گذاری است. رابرت کیوساکی در این کتاب دو فرزند را به تصویر می‌کشد که یکی از آنها پدری پول‌دار و دیگری پدری فقیر دارد. این دو فرزند تفکرات پدران خود در مورد پول و سرمایه‌گذاری را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و خواننده از این طریق با روش، نگاه و تفکر درست پول‌دار شدن آشنا می‌شود.
کتاب پدر پول دار پدر بی پول با ترجمه امیر باغستانی در انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

 

6- 10 شاه کلید بزرگان بورس

کتاب 10 شاه کلید بزرگان بورس نوشته علی صابریان، حاصل تجربه، مطالعه، تحقیق و پژوهش‌های وی در حوزه بورس و سرمایه‌گذاری است که به بررسی دلایل شکست و پیروزی در بورس و بازار سرمایه پرداخته است. او در این کتاب تلاش کرده است تا 10 ویژگی مهم افراد موفق در بورس را بررسی کند. کتاب 10 شاه‌کلید بزرگان بورس که حاصل دسترنج یک نویسنده و پژوهشگر ایرانی است، یکی از بهترین کتاب‌ها برای سرمایه‌گذاران ایرانی است؛ زیرا این کتاب با تلاش و تحقیقات یک ایرانی نوشته شده است که می‌توان گفت با فرهنگ بومی سرمایه‌گذاری در ایران همخوانی دارد.

 

7- هنر مذاکره: برای بازاریاب ها، فروشنده ها و سرمایه گذارها 

کتاب هنر مذاکره نوشته هاروی مک‌کی، تاجر و نویسنده آمریکایی است. او در کتاب هنر مذاکره، در هفت فصل با استفاده از داستان و تجربیات خویش، به مخاطب می‌آموزد که در هنگام مذاکره در مواقع حساس زندگی و شغلی چگونه موفق و سربلند بیرون بیاید. نکاتی که هاروی در این کتاب مطرح می‌کند نه‌تنها برای تاجران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کارآمد است؛ بلکه برای همه افراد جامعه می‌تواند کارآمد باشد؛ زیرا دانستن نکات هنر مذاکره در زندگی شخصی و اجتماعی و شغلی بسیار مؤثر است.
زبان شما و نحوه صحبت‌کردن شما می‌تواند مسیر موفقیت زندگی شما را تعیین کند.
 کتاب هنر مذاکره با ترجمه آرمین هدایتی در انتشارات کتاب پارسه ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

 

8-  ارز دیجیتال: راهنمای جامع چگونگی داد و ستد با بیت کوین و آلت کوین ها

کتاب ارز دیجیتال سعی دارد تا با قلمی ساده و روان مفاهیمی چون ارز دیجیتال، بیت‌کوین، خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال و رمزارز را به شما بیاموزد. این کتاب به قلم ماروین نیوفیند و مارچین کاسپرچیک نوشته شده که در دسته اولین کتاب‌های نوشته شده در این حوزه قرار دارد. امروزه مفهوم رمزارزها معنای بسیار زیادی پیدا کرده است، بسیاری از افراد اعم از پیر و جوان با این مفهوم آشنا شده و حتی در بازارهای مالی رمزارز داد و ستد می‌کنند و این نوعی انقلاب در جهان به شمار می‌آید. در کتاب ارز دیجیتال شما می‌تواند با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کم‌خطر و پرسود در بازار ارز آشنا شوید. این کتاب برای همه کسانی که می‌خواهند در این حوزه قدم بگذارند بسیار مفید است.
 کتاب ارز دیجیتال با ترجمه ابوالفضل آدرسی و امید خیاط در نشر نوین توسعه به چاپ رسیده است.

 

9-  تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، یکی از بهترین کتاب‌های جان مورفی است. جان مورفی یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین چهره‌ها در علم بازارهای مالی است که نام وی به توانمندی در تحلیل تکنیکال بازارهای سرمایه شهره است. او در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به آموزش تحلیل نمودارهای بازارهای بورس بر اساس مسیری که در گذشته طی کرده‌اند می‌پردازد. در تحلیل تکنیکال بازار بورس مهم‌ترین نکته آن است که افراد بدانند که گذشته چراغ آینده است و بتوانند مسیر نمودار آینده را بر اساس گذشته پیش‌بینی نمایند.
 کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه توسط نشر چالش به چاپ رسیده است.

 

10-  سود و دیگر هیچ 

کتاب سود و دیگر هیچ که توسط مایکل میخالوویچ به نگارش درآمده است، به بررسی مسئله سود و چیستی آن می‌پردازد. شاید شما نیز با خود فکر می‌کنید که موضوع آن چنان هم موضوع پیچیده‌ای نیست و با یک جمع و تفریق ساده می‌توان به آن دست یافت؛ اما مایکل میخالوویچ تصور سنتی شما از سود را در هم می‌ریزد به‌گونه‌ای که سودآوری برای شما مفهوم دیگری خواهد داشت.
 کتاب سود و دیگر هیچ، کتابی سودمند نه فقط برای مدیران، صاحب‌کاران و کارمندان است؛ بلکه برای همه افراد مفید است. اگر صاحب کسب‌وکاری نیستید و می‌خواهید در زندگی شخصی خود نیز سودآور باشید، این کتاب را حتماً بخوانید.
کتاب سود و دیگر هیچ با ترجمه علی نجار در انتشارات آریاناقلم به چاپ رسیده است.

 

11- اقتصاد رفتاری

اقتصاد رفتاری علمی نوظهور در جهان اقتصاد است که می‌کوشد با بهره‌گیری از علم روان‌شناسی و اقتصاد، رفتارها و تصمیمات اقتصادی انسان را توضیح دهد. ما تصور می‌کنیم که انسان موجودی محاسبه‌گر و دقیق است؛ اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که تصمیمات و انتخاب‌های اقتصادی انسان پیشینه عمیقی در مغز و روان وی دارد و بر خلاف تصور ما زیاد هم دقیق نیست.
کتاب اقتصاد رفتاری از اردوارد کارترایت، به علم اقتصاد مبتنی بر عصب‌شناسی پرداخته است. کتاب اقتصاد رفتاری به بررسی این مسئله در حراج‌ها، بازارهای مالی و خیریه‌ها و همچنین اعتیاد و موضوعات مهم دیگر نیز پرداخته است.  کتاب اقتصاد رفتاری کتابی ارزشمند برای همه کسانی است که به دنبال فهم و درک  روان‌شناسی اقتصادی در در زندگی فردی، شغلی و جامعه هستند.
کتاب اقتصاد رفتاری با ترجمه قهرمان عبدلی و سید حسین میرشجاعیان حسینی در انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسیده است.

 

12- گشت تصادفی در وال استریت

در کتاب گشت تصادفی در وال استریت با مفهوم قیمت‌گذاری تصادفی سهام مواجه می‌شویم. کتاب گشت تصادفی در وال استریت که نوشته برتون مالکیل است دقیقاً نگاهی متفاوت از نگاه کتاب سرمایه گذاری در کدام بازار؟ دارد و معتقد است روند تغییر قیمت سهام کاملاً تصادفی است. کتاب گشت تصادفی در وال‌استریت بینشی نو و جدید به تمام سرمایه‌گذاران می‌دهد که این بینش می‌تواند در روند سرمایه‌گذاری سودمند مؤثر واقع شود. اگر به دنبال بهبود وضعیت مالی و سرمایه گذاری خود هستید کتاب گشت تصادفی در وال استریت را بخوانید؛ زیرا این کتاب که به‌عنوان بهترین کتاب سرمایه گذاری در وال استریت ژورنال قرار گرفته است علاوه بر نگاهی نو به بازار سرمایه گذاری ایده‌هایی برای زندگی شخصی شما نیز دارد. (نظریه گشت تصادفی در وال استریت)

 

13- سرمایه گذار هوشمند

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند کتابی مناسب برای تمام کسانی است که به سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌اندیشند. این کتاب به بررسی انواع هیجانات و واکنش‌های انسان در بازار بورس می‌پردازد و این نکته را یاد آور می‌شود که بزرگترین دشمن یک سرمایه‌گذار خودش است. همچنین پنجامین گراهام در بخشی از کتاب به آموزش اوراق قرضه و سهام و انواع آنها، الگوهای بازارهای سرمایه و تکنیک های مختلف و اصول های سرمایه گذاری در بازار سرمایه را به مخاطب آموزش می‌دهد.
اگر شما هم به بازارهای سرمایه گذاری علاقه مندید، کتاب سرمایه گذار هوشمند را فراموش نکنید.
کتاب سرمایه گذار هوشمند با ترجمه محمدرضا شیروانی در انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

به قلم "مهدیه فرجی"


کتاب‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با کد تخفیف: blog1 از سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بهترین کتاب های سرمایه گذاری: معرفی 13 کتاب عالی" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک