loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن - آشنایی با نظام سرمایه داری 01 نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

شهریار زرشناس از پژوهشگرانی است که با رصد جریان های فکری و فرهنگی کشور و نظام سلطه، به رهیافت های نظری مناسبی در زمینه تهاجم فرهنگی و راهکارهای نفوذ دشمنان در سه دهه اخیر در مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری و حتی سیاسی کشور، دست یافته است. این کتاب به سفارش مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا و برای آشنایی مخاطبان عمومی با نظام سرمایه داری و ماهیت سرمایه داری مدرن نگاشته شده است.

 کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن  در سه فصل تنظیم و نگاشته شده است: «ماهیت و مختصات سرمایه داری مدرن»، «مولفه های بنیادین نظام سرمایه داری مدرن» و «سرمایه داری مدرن و یهودیت».

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «نظام سرمایه داری، تجسم و ظهور اقتصادی اجتماعی عالم مدرن است. مدرنیته نفس مدبر غرب مدرن است و برجسته ترین ویژگی آن، اومانیسم است. سرمایه و سرمایه داری در ذیل مدرنیته و عالم مدرن است که فعلیت و تحقق پیدا می کند و از این رو جان و جوهری اومانیستی دارد. اومانیسم همانا تجسم ولایت نفس اماره است و ماهیتی ضد اسلامی دارد، سرمایه داری مدرن نیز به تبع جوهر اومانیستی اش، جانمایه ضد اسلامی دارد. نظام سرمایه داری تجسم اقتصادی اجتماعی استکبار مدرن است و در تقابل ماهوی با اسلام و دین و دیانت قرار دارد.»

زرشناس در بخشی دیگری از کتاب می نویسد: «اسلام هیچ نظام و مناسبات بهره کشانه و ظالمانه و ناعادلانه و مبتنی بر تکاثری را نمی پذیرد و سرمایه داری مدرن همۀ این مولفه ها را داراست. نظام سرمایه داری در مبادی و غایاتش در تقابل و ستیز با اسلام و ولایت الهی و جهت گیری توحیدی قرار دارد و از این رو نظامی نامشروع است... سلطۀ نظام سرمایهداری مانع اجرای عدالت است و خصیصۀ بهرهکشانۀ این نظام ریشه در ماهیت استکباری آن دارد. اگر مکانیسم عمل و کارکرد نظام سرمایهداری، بهرهکشانه و ظالمانه نبود هرگز فقر و فاصله طبقاتی وحشتناکی که در اجتماعات سرمایهداری مدرن دیده می شود، پدید نمی آمد...»

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ماهیت سرمایه داری مدرن - آشنایی با نظام سرمایه داری 01" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک