loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب تطور اندیشه سیاسی تشیع در دوره معاصر - (با تاکید بر تحولات 50 ساله اخیر مکتب های نجف و جبل عامل) نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

 

در کتاب تطور اندیشه سیاسی تشیع در دوره معاصر، با هدف واکاوی سیر تاریخی اندیشه سیاسی تشیع، تحولات و تطورات این حوزه اندیشگی طی دویست سال اخیر بررسی شده است. با تقسیم ادوار تاریخی این تفکر، غلبه بر جریان و گفتمان عقلانیت بر اخباریگری، به عنوان نقطه عطف، در سیر این تحول مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس، دیدگاه ها و اندیشه های بزرگان سیاسی و اندیشه های شیعی نظیر صاحب جواهر، شیخ اعظم و میرزای شیرازی بررسی و تاثیرات مهم مکتب سیاسی شیخ انصاری در ساخت سازه های اندیشه سیاسی شیعی تا زمان فعلی بیان شده است.
در این میان انقلاب مشروطه و عرصه مفاهیم غربی، بر سرعت تحول و تطور دستگاه هاضمه فکری شیعی می افزاید. در این برهه، دسته بندی ها و اختلافاتی که میان اندیشمندان شیعی در فهم و بسط اندیشه غربی، و نسبت یابی آن با آموزه های دینی بوجود آمد، ریشه یابی شده است.
نتیجه این دو رخداد مهم، تحول گفتمانی با تفوق جریان عقلانی و اصولی، و مواجهه برون گفتمانی با مدرنیته غربی، در سیر پایانی اندیشه شیعی دوره معاصر، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، در چارچوب نظریه مردم سالاری دینی به ظهور می رسد.
این کتاب نگاه ویژه ای هم به تحولات 50 ساله اخیر مکاتب اندیشه ای شیعی نجف و جبل عامل نیز دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "تطور اندیشه سیاسی تشیع در دوره معاصر - (با تاکید بر تحولات 50 ساله اخیر مکتب های نجف و جبل عامل)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک