loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب اقتصاد دان فردا - (تربیت اقتصادی کودک) نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

کتاب اقتصاددان فردا نوشته الهام باقری و پریسا میرزایی و فاطمه حسین‌زاده سرشکی است. این کتاب کمک می‌کند کودکان با روشی صحیحی تربیت شوند و نسبت به زندگی نگاه درستی داشته باشند.

با توجه به نظر غالب کارشناسان اقتصادی، آموزش «سواد مالی» یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است که باید از همان کودکی آموزش داده شود. این مهارت باعث می‌شود تا آن‌ها در بزرگ‌سالی بتوانند مسائل مالی‌شان را مدیریت کنند و کمتر دچار اشتباهات پرهزینه شوند.

امروزه مسئله «آموزش»، در پیشبرد اهداف جوامع، جایگاه ویژه‌ای دارد. جوامع پیشرفته از اهمیتِ این موضوع به خوبی آگاهند، زیرا یکی از عوامل اساسی در رشد و ترقی کشورهاست و در درازمدت می‌تواند سرمایه‌گذاری ملی تلقی شود. در جوامع پیشرفته، برنامه‌های متنوعی با موضوع «تربیت اقتصادی» در قالب‌های گوناگون، برای سطوح مختلف آموزشی، از مهد کودک تا دانشگاه، تدارک دیده‌اند.

یکی از ابعاد مهم زندگی، بُعد «اقتصادی» و معیشتی انسان است. برخلاف اهمیت این بعد، به آموزش و تربیت اقتصادی، آن‌طور که باید و شاید، پرداخته نمی‌شود. ساحت تربیت اقتصادی، بخشی از جریان «تربیت» است. این ساحت، ناظر به رشد توانایی‌های افراد در تدبیر امر معاش و تلاش اقتصادی است؛ اموری نظیر: درک و فهم مسائل اقتصادی، درک و مهارت حرفه‌ای، التزام به اخلاق حرفه‌ای، توان کارآفرینی، پرهیز از بطالت و بیکاری، رعایت بهره‌وری، تلاش جهت حفظ و توسعۀ ثروت، اهتمام به بسط عدالت اقتصادی، مراعات قوانین کسب‌وکار و احکام معاملات، و التزام به اخلاق و ارزش در روابط اقتصادی. این کتاب سعی دارد روش‌های آموزشی تربیتی را به کودکان بیاموزد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "اقتصاد دان فردا - (تربیت اقتصادی کودک)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک