loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب درباره زن - (زن از نگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها) نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

 

کتاب درباره زن، اثر ابوالفضل اقبالی می باشد و توسط نشر معارف منتشر شده است.

تبیین مبانی نظری دین اسلام در مورد شخصیت و مقام زن با توجه به شخصیت الگویی فاطمه زهرا (س) برای زنان مسلمان است. در ابتدای این اثر به بیان کلیاتی از مسایل مربوط به انسان شناسی، جایگاه و مقام انسان نزد خداوند متعال، کرامت انسانی و به ویژه احترام و مقام و منزلت زن مسلمان از دیدگاه آموزه های اسلامی پرداخته شده و نقش زنان در امور خانوادگی، تربیت فرزند، مسایل اجتماعی و نیز نقش آنان به عنوان فرد مکمل مردان در نظام خانواده و اجتماع، مورد بحث و بررسی قرآنی و روایی پرداخته شده است.

آن گاه نویسنده با توجه به فضایل، مناقب، سیره اخلاقی و اجتماعی و نیز الگو بودن شخصیت فاطمه زهرا، به تبیین مقام و موقعیت زن مسلمان و وظایف اخلاقی و اجتماعی او از دیدگاه آن بانوی بزرگ اسلام پرداخته و به بررسی استعدادها و ویژگی های روانی زنان، تفاوت جسمی و روحی آنان با مردان، مهارت های مختلف آن ها و نیز به عهده گرفتن نقش های مهمی همچون مادری و همسری پرداخته و معیارهای حضور اجتماعی آنان را بررسی نموده است.

نویسنده به همین منظور به ابعادی از همسرداری، خانه داری و تربیت فرزند توسط فاطمه زهرا اشاره نموده و سیره ایشان را برای زنان مسلمان یک الگو عنوان کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "درباره زن - (زن از نگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک