loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب مبانی ولایت فقیه - (بر اساس درس های خارج فقه آیت الله العظمی صالحی مازندرانی) نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

محصولات مرتبط

کتاب مبانی ولایت فقی، اثر کمال الدین عمادی می باشد و توسط نشر معارف منتشر شده است.

آیت الله شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی در سال 1312ش (1352ق) در روستای نفت چال لفور از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران به دنیا آمد. وی مقدمات حوزوی را در بابل، تهران و قم آموخت و از سال 1333 ش دروس خارج را از محضر استادان مشهد مقدس فرا گرفت. آیت الله صالحی از سال 1339ش مقیم قم شد و از محضر درس حضرات آیات: سیدحسین بروجردی، سید محمد محقق داماد، سید محمدرضا گلپایگانی، میرزا هاشم آملی، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) استفاده های شایانی برد.
وی هم زمان به تدریس سطوح فقه و اصول و کلام و فلسفه و تفسیر اشتغال داشت و شاگردان فراوانی پرورش داد. آیت الله صالحی مازندرانی در جریان انقلاب اسلامی، در مسیر مبارزه علیه رژیم پهلوی از هیچ کوششی فروگذار نمی کرد و نامش هماره در ذیل اعلامیه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیده می شد. در پی فعالیت های سیاسی آیت الله صالحی، وی در سال 1353 دستگیر و زندانی شد.
این فقیه انقلابی هم چنین در سال 1357 سخنرانی های متعدد در استان یزد و کرمان علیه رژیم ایراد کرد. آیت الله صالحی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از خدمت به نظام باز نایستاد و عهده دار دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان مازندران بود. همچنین از این فقیه جلیل آثار ارزشمندی بر جای مانده که مفتاح البصیره در فقه، استفتائات در 2 جلد، احکام جوانان و بانوان، ولایت فقیه و دوره کامل اصول فقه از آن جمله اند. این عالم فقیه سرانجام در روز نهم شهریور 1380 برابر با 12جمادی الثانی 1422 در زادگاهش بدرود حیات گفت و پس از تشییعی کم سابقه در ساری و سپس قم، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "مبانی ولایت فقیه - (بر اساس درس های خارج فقه آیت الله العظمی صالحی مازندرانی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک