loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب پرسش ها و پاسخ های تاریخی ج02 - درباره زندگانی معصومین از امیرالمومنین تا شهادت امام حسین علیهم السلام نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

محصولات مرتبط

 

در  کتاب پرسش ها و پاسخ های تاریخی ج02 - درباره زندگانی معصومین از امیرالمومنین تا شهادت امام حسین علیهم السلام، تمام کوشش و توان صرف شده تا بر اساس همین اصل پرسش هایی اساسی و در رتبه اول جمع آوری شود تا مخاطب به پاسخ بیشترین سوالهایش برسد.

بیش از این جلد اول این مجموعه با یکصد و هشتاد پسرش تاریخی در عرصه تاریخ پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و پاسخ آن چاپ شده بود و هم اینک جلد دوم آن با 211 پرسش و پاسخ درباره زندگانی معصومین از امیرالمومنین (ع) تا شهادت امام حسین (ع) جمع آوری و تنظیم شده است.

پاسخ گویی به مهمترین پرسش ها در عرصه تاریخ به خصوص صدر اسلام یکی از ضروری ترین کارهاست. گروه پژوهش تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی با اهداف اولویت، سودمندی و عمومیت، بر آن شدند که مهمترین پرسش ها و پاسخ های تاریخی که در برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف عنوان شده و پاسخ های علمی و مستند کارشناس محترم برنامه جناب حجت الاسلام و المسلیمن مهدی پیشوایی را سامان داده و آن را در سه جلد تدوین و تنظیم نموده و چاپ کنند.

در پاسخ به سوالهای تاریخ باید به اصل «تدریج» توجه نمود. نمی توان تمام زوایای پنهان تاریخ ر ا با یک یا دو پرسش پاسخ داد و تبیین کرد. آنچه مهم است علت یابی و ریشه یابی برخی پرسش هاست. در طی این علت یابی و ریشه شناسی چه بسا میان آنها نظام طولی و هرمی ای کشف شود به طوری که شاید همه پرسش ها معلول یک یا دو یا چند مسئله ناشناخته باشد که در رأس آن هرم و نظم طولی قرار دارند. در این صورت اگر به پرسش های رتبه اول پاسخ داده شود نوبت به سوالهای رتبه های بعدی نمی رسد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "پرسش ها و پاسخ های تاریخی ج02 - درباره زندگانی معصومین از امیرالمومنین تا شهادت امام حسین علیهم السلام" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک