loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب مدینه النبی؛ الگوی شهر اسلامی نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

 

کتاب  مدینه النبی؛ الگوی شهر اسلامی، در چهار فصل به خواننده تقدیم می شود.
در فصل اول کلیات مربوط به ادبیات کتاب آورده شده است. این فصل از این جهت اهمیت دارد که ادبیات کتاب ادبیاتی میان رشته ای است، مفاهیم فنی و مهندسی شهر و علم شهرسازی و همچنین حقوق شهروندی، در کنار مفاهیم قرآنی بلد، قریه، مدینه و همچنین تفاوت فرهنگ های عربی و اعرابی و تمایز اسلام و ایمان در قرآن، در این فصل گفتگو شده است.

در فصل دوم چگونگی تاثیر آموزه های دین بر بنیاد و بنیان شهر اسلامی واکاوی و از مبادی و مبانی شهر اسلامی گفتگو شده است.

در فصل سوم با نگاه به تاریخ صدر اسلام به خصوص 13 ساله مکی و 10 ساله مدنی زندگانی پیامبر اسلام، مراحل مختلف شهروندی و شهرداری و شهرسازی پیامبر و مسلمانان تبیین گردیده است. این فصل با تولید ادبیاتی که در فصل اول و دوم صورت گرفته، برای خواننده مفهوم تر خواهد بود. ارکان و اجزای شهر پیامبر در این فصل معرفی شده و نحوه مدیریت شهری پیامبر در محیط درون و برون مرزی شهر اسلامی به نمایش درآمده است.

در فصل چهارم پس از اینکه خواننده با ادبیات خاص مولف در فرایند پیدایش شهر نبوی با الگوی مدینه النبی مانوس شد، با نگاه آثار پژوهی به روش و منش خلفا و مقایسه آن با پیامبر در اداره شهرهای اسلامی آگاه می گردد. این فصل نیازمند مقدمه ای متناسب با عناوین خود بود تا خواننده از حس و حالی که در فصل قبل داشت، بتواند وارد فضای گفتگوی این فصل شود و درکی نزدیک به واقع از علل و عوامل تغییر روش شهرداری و شهرسازی در سده های نخستین اسلامی از الگوی نبوی بیابد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "مدینه النبی؛ الگوی شهر اسلامی" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک