loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب پنهان زیر باران - (خاطرات سردار علی ناصری) نشر سوره مهر

5 / -
like like
like like

 

راوی خاطرات، سردار علی ناصری مسئول اطلاعات عملیات لشکر هفت ولیعصر(عج)، جانشین مرکز اطلاعات عملیات قرارگاه کربلا، فرمانده تیپ 6 امام حسن عسگری (ع) و جانشین قرارگاه نصر بوده که سرانجام در تیرماه سال 1385 بازنشسته شده و خاطرات وی که حاصل ماه ها گفت و گو و مصاحبه های طولانی او با گردآورنده کتاب(سید قاسم یاحسینی) است.
سید قاسم یاحسینی درباره این کتاب اظهار دارد: برای تدوین این کتاب حدود 70 ساعت مصاحبه با سردار ناصری انجام شد. محتوای این کتاب دربرگیرنده دوران کودکی و نوجوانی ناصری در جاهای مختلف اهواز و روستاهای حومه است. پیروزی انقلاب اسلامی، جذب ایشان به سپاه، شروع جنگ تحمیلی و حضور ایشان در جنگ و مخصوصاً قرارگاه سری نصرت از دیگر بخش های کتاب است. وی ادامه داد: ناصری بعد از عملیات خیبر و قبل از عملیات بدر به اسارت درمی آید و حدود 4 سال با نام مستعار اسیر عراق بوده و هر لحظه احتمال این بوده که نامش فاش شود و جانش به خطر بیفتد. در مجموع کتاب جالبی است که نکات ناگفته و بیان نشده ای از هشت سال جنگ تحمیلی را روایت می کند.
تدوینگر کتاب پنهان زیر باران در مورد علت انتخاب نام کتاب همچنین تصریح نمود: «یک برش از این کتاب چند سال پیش با عنوان «پنهان زیر باران» منتشر شد. در قسمتی از این مجموعه، سردار ناصری و عده ای دیگر برای شناسایی به خرمشهر می روند و با کمین عراقی ها مواجه می شوند و مجبور می شوند زیر باران بمانند تا عراقی ها بروند و این ها نجات پیدا کنند. این قسمت تحت عنوان «پنهان زیر باران» چاپ شد. همچنین باران در این جا یک حالت استعاره ای دارد هم بلاست و هم نعمت و زیر باران یعنی زیر تیغ جنگ ماندن.
درمقدمه این کتاب آمده است: «این کتاب خاطرات مرد بلندبالایی است که آشنای ایل مردان روزگار خود است، اما پیش از همه ما این نیزارهای هور هستند که او را می شناسند و حتی نام کوچکش را می دانند. این آبراه های باریک و پیچ در پیچ هستند که نگاه تیزبین او را در لابه لای چولان ها نگه داشته اند، تا روزی گواهی بدهند که مردی تنها و جسور این آب گرفتگی های مرموز را در مه و در شرجی، وجب به وجب شناسایی کرده است...

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "پنهان زیر باران - (خاطرات سردار علی ناصری)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک