loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب بازی با نقطه ها - سلام پیش دبستانی ها 10 نشر کتاب نیستان

5 / -
like like
like like

 

بازی با نقطه ها یک کتاب سرگرمی و بازی نیست بلکه کتابی است که مهارتهای ابتدایی ضروری برای نوشتن ، تقویت دقت در ترسیم اشکال و کنترل بر مداد را آموزش می دهد.

برای پیش دبستانی ها که می خواهند به کلاس اول بروند ، درست نوشتنِ شکل حروف و اعداد از اهمیت زیادی برخودار است. در کتاب بازی با نقطه ها کودکان بطور غیر محسوس شکل های ساده ، نیم دایره ، منحنی ، زاویه دار ، راست و مورب را تمرین می کنند. کودک اتصال دو نقطۀ نزدیک به هم را به راحتی انجام می دهد . از نقطه ای به نقطۀ دیگر حرکت می کند و در پایان یک شکل نیم دایرۀ بزرگ یا قسمتی از یک خرس کوچولو را با منحنی های فراوان تکمیل می کند.

در هر شکل می توان الگویی از حروف الفبای فارسی و یا اعداد را پیدا کرد. در اصل، کودک در حین بازی و تکمیل این نقطه ها ، بطور غیرمستقیم حالت یا بخشی از حروف و اعداد را تمرین می کند. اگر کمی در اتصال نقطه ها به هم دقت نمائیم ، متوجه می شویم که ارتباط دو نقطه به هم می تواند در حالت های چپ به راست ، راست به چپ ، بالا به پایین ، پایین به بالا ، مورب ، منحنی و نیم دایره و ... باشد. این نوع حرکت های کوتاه و بین نقطه ای ، تمرین بسیار مناسبی جهت دست ورزی و تقویت کنترل مداد می باشد.

با اتصال تمامی نقاط به هم و تکمیل شکل ها کودک احساس می کند بخش های ناتمام را درست کرده و به موفقیت دست یافته است.

براساس روانشناسی گشتالت، کل، چیزی متفاوت از مجموع اجزای آن است ، در اینجا هدف اصلی ما همان اجزایی است که کل یک شکل را ترتیب می دهد. اتصال نقطه ها در زوایا و جهات مختلف اگر چه کل یک شکل را سازمان می دهد ولی در اصل پیش تمرینی است برای نوشتن و تقویت مهارتهای دست و آمادگی برای آشنایی بصری و دیداری با شکل حروف الفبا و اعداد که بعد ها کودک با آن آشنا می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بازی با نقطه ها - سلام پیش دبستانی ها 10" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک