loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب پیش از آنکه قهوه سرد شود 02 - قصه های کافه نشر کتابستان معرفت

5 / -
like like
like like

 

کتاب «پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود»، نوشته‌ی توشیکازو کاواگوچی، به همت نشر مون به چاپ رسیده است. در محله‌ی کوچکی در توکیو، کافه‌ای با بیش از یکصد سال قدمت وجود دارد که برای مشتریانش قهوه‌های ویژه‌ای آماده می‌کند. این کافه در کنار سِرو قهوه، تجربه‌ی منحصربه‌فردی هم به آدم‌ها هدیه می‌کند: فرصتی برای برگشتن به عقب در محور زمان.

در رمان «پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود»، ما با چهار مشتری همراه می‌شویم که برای سفر به زمان گذشته انگیزه‌‌های خاصی دارند: مواجهه با مردی که آن‌ها را ترک کرده، گرفتن نامه‌ای از شوهری که دچار آلزایمر زودرس شده، دیدن خواهری برای آخرین‌بار و دیدن دختری که هرگز فرصت خوب شناخته‌شدنش به دست نیامده است.

اما سفر به گذشته، خطرات خاص خود را هم دارد: مشتریان باید روی یک صندلی خاص بنشینند، آن‌ها نمی‌توانند کافه را ترک کنند و درنهایت باید پیش از آنکه قهوه سرد شود به زمان حاضر بازگردند.

داستان زیبای توشیکازو کاواگوچی سؤالی به قدمت مواجهه‌ی بشر با مقوله‌ی تفکر را پیش می‌کشد: اگر بتوانید در محور زمان به عقب بازگردید، چه تغییراتی می‌کنید؟ مهم‌تر از آن، در این بازگشت چه کسی را می‌خواهید ملاقات کنید؟ شاید برای آخرین‌بار در عمرتان؟

تردیدی نیست که رمان کاواگوچی با ریتم آرام خود و ایده‌ی منحصربه‌فردش، یکی از آثار خواندنی ادبیات تخیل‌محور است. رمانی که در آن فضاها و شخصیت‌ها به‌خوبی ساخته شده‌اند و در خدمت بافت کلی رمان هستند.

شاید تأثیر رمان کاواگوچی رو بتوان معادل تأثیر نوشیدن یک فنجان قهوه در یک روز سرد برفی در کنار پنجره توصیف کرد: به همان اندازه لذیذ، به همان اندازه خواستنی.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "پیش از آنکه قهوه سرد شود 02 - قصه های کافه" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک