loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کریسمس در نیاوران - (نگاهی به روابط جیمی کارتر و محمدرضا پهلوی در ماه های منتهی به انقلاب اسلامی)

5 / -
like like
like like

محصولات مرتبط

 

در شب کریسمس 1979 میلادی، رئیس جمهور ایالات متحده همراه با همسرش به تهران رفت تا در یک سخنرانی پر شور در کاخ نیاوران ایران تحت مدیریت شاه را «جزیره ثبات» بخواند و به نشانه وفاداری و افتخار به او جام شراب را بالا بگیرد. با این حال پیش بینی جیمی کارتر در کنار همسرش روزالین خیلی زود ناکام ماند و چند ماه بعد، آتش اعتراضات سراسر ایران را فرا گرفت.

در سال های اخیر انتقادات زیادی به جیمی کارتر در زمینه حمایت از شاه مطرح شده و حتی سیاست حقوق بشری او به عنوان یکی از عوامل پیروزی انقلاب در ایران معرفی شده اما بررسی روابط جیمی کارتر و محمد رضای پهلوی چیز دیگری می گوید…

در کتاب کریسمس در نیاوران - (نگاهی به روابط جیمی کارتر و محمدرضا پهلوی در ماه های منتهی به انقلاب اسلامی) ، تلاش شده است تا همه مطالب با استناد به منابع دست اول و خاطرات مطرح شده از سوی افراد و اشخاص حقیقی باشد و به جی تلاش برای پاسخگویی تحلیلی به برخی شبهات، واقعیت ماجرا از زبان طرف آمریکایی روایت شود.

متن کامل این اسناد و مصاحبه ها نیز در بایگانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی موجود است و پژوهشگران و محققان بزرگوار می توانند با مراجعه به مرکز و استعلام شماره پرونده، به منابع اصلی دسترسی داشته باشند.

(لازم به تذکر است که در برخی صفحات کتاب، به منظور تاکید بر روایت طرف آمریکایی، از یک سند تاریخی، چندبار و فصول مختلف استفاده شده است و این به معنای تکراری بودن محتوای آن بخش نیست.)

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "کریسمس در نیاوران - (نگاهی به روابط جیمی کارتر و محمدرضا پهلوی در ماه های منتهی به انقلاب اسلامی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک