loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب ترجمه وقعه الطف - (بازسازی مقتل الحسین علیه السلام ابو مخنف) (کهن ترین روایت از واقعه کربلا) نشر کتاب طه

5 / -
like like
like like

«وقعه الطف» کهن ترین گزارش مکتوب از واقعه ی کربلا است و با این کتاب، به گزارشی تاریخی از واقعه عاشورا، بدون افزوده های متاخر، دست یافته ایم. در «وقعه الطف» همه ی نقل های بازمانده از کتاب ابومخنف گردآوری شده و می توانیم بگوییم اکنون ساختار اصلی کتاب «مقتل الحسین (ع)» را در اختیار داریم.

دستیابی به روایتی معتبر و دقیق از واقعه کربلا همواره دغدغه علاقه مندان و پژوهشگران تاریخ عاشورا بوده است. کتاب ابومخنف (متوفای 157 ه ق) با نام مقتل الحسین (ع) نزدیک ترین روایت از این واقعه را گزارش کرده است. محقق ارجمند استاد محمدهادی یوسفی غروی کتاب ابومخنف را براساس منابع معتبر، بازسازی و احیا کرده است. این اثر با نام «وقعه الطف» منتشر شده و در سالیان اخیر جزء منابع اصلی واقعه عاشورا بوده است.

این ترجمه با رعایت دقت و امانت، ساختار علمی کتاب را حفظ کرده و تحقیقات مترجم، امتیازاتی را به کتاب افزوده است. همچنین شرح حال همه شخصیت های مرتبط با واقعه کربلا براساس منابع علمی در انتهای کتاب آمده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ترجمه وقعه الطف - (بازسازی مقتل الحسین علیه السلام ابو مخنف) (کهن ترین روایت از واقعه کربلا)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک