loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب هتروتوپیای ایرانی - کتاب های رسانا 05 (چند روایت جامعه شناختی از زندگی مردم ایران در فضای مجازی) نشر آرما

5 / -
  • ناشر : آرما آرما
  • نویسنده : محمد آقاسی
  • تعداد صفحه : 60
  • قطع کتاب : رقعی
  • نوع جلد : نرم
  • سال چاپ : 1400
  • شابک : 9786008679790
like like
like like

کتاب هتروتوپیای ایرانی نوشتهٔ محمد آقاسی است. نشر آرما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر چند روایت جامعه‌شناختی از زندگی مردم ایران در فضای مجازی را در بر گرفته است.

کتاب هتروتوپیای ایرانی با هدف برداشتن گامی در راستای غنابخشی به مطالعات رسانه و با موضوع شناسایی، بررسی، تحلیل و نقد رسانه‌های نوین و پدیده‌های ارتباطی در مجموعه‌کتاب‌های «رسانا» منتشر شده است. این کتاب با 5 روایت معتبر درمورد زندگی مجازی ایرانی آغاز شده و سپس مقصود خود از عبارت «هتروتوپیای ایرانی» را توضیح داده است. «اثر تلگرامی و شکل‌گیری سونامی افکار عمومی» عنوان فصل بعدی این کتاب است. محمد آقاسی کتاب خود را با پرداختن به موضوع‌های افکار عمومی اعتراضی ایرانی و نگرش دانشجویان به تأثیر شبکه‌های مجازی بر روابط خانوادگی به پایان رسانده است.

واژهٔ هتروتوپیا که در عنوان این کتاب به چشم می‌خورد، در فارسی معادل «دیگرجا» ذکر شده است. هتروتوپیا کلیدواژه‌ای است که می‌توان دربارهٔ آن در آثار افرادی مانند «میشل فوکو» مطالعه کرد. به بیانی ساده و دم‌دستی هتروتوپیا مفهومی است که برای توصیف برخی فضاهای نهادی و گفتمانی که به‌نوعی «دیگری» محسوب می‌شوند، استفاده می‌شود؛ فضاهای مشوش‌کننده، پرتأثیر، نامنطبق، متناقض یا تغییردهنده. هتروتوپیاها جهان‌هایی درون جهان‌های دیگر هستند که چیزهای بیرونی را بازتاب می‌دهند و آشفته می‌کنند. کشتی‌ها، قبرستان‌ها، میخانه‌ها، فاحشه‌خانه‌ها، زندان‌ها، باغ‌های باستانی، هفته‌بازارها، حمام‌های عمومی و... نمونه‌های هتروتوپیا هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "هتروتوپیای ایرانی - کتاب های رسانا 05 (چند روایت جامعه شناختی از زندگی مردم ایران در فضای مجازی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک