loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب تراژدی جهان اسلام - (دوره سه جلدی) (عزاداری شیعیان ایران به روایت سفرنامه نویسان، مستشرقان و ایران شناسان) نشر آرما

5 / -
like like
like like
برچسب ها :


 کتاب تراژدی جهان اسلام، پیرامون آیین های عزاداری در تاریخ و فرهنگ ایران است. تراژدی جهان اسلام، به بازنمایی آیین های عزاداری در ایران از دیدگاه سفرنامه نویسان، مستشرقان و ایران شناسان پرداخته است.

برای تدوین کتاب «تراژدی جهان اسلام» حدود 500 کتاب و مقاله فارسی، بیش از 150 منبع به زبان های دیگر به قلم بیش از 310 شرق شناس، ایران شناس و سفرنامه نویس از سوی مولف مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب «تراژدی جهان اسلام» دو بخش کلی دارد، بخش اول شامل گزارش ها و توصیفات است و هشت فصل را شامل می شود که بر اساس نقاط عطف تاریخ حیات مجالس عزاداری و آیین های سوگواری تفکیک شده اند. در این هشت فصل به ترتیب گزارش های عزاداری در دوره صفویه، مابین صفویه و قاجار، دوره قاجار از ابتدا تا میانه مشروطه، از مشروطه تا سالهای آغازین حکومت رضاشاه، سال های پایانی حکومت رضاشاه، دوره پهلوی دوم تا آستانه انقلاب، سال های پیروزی انقلاب و در نهایت دوره جمهوری اسلامی، تحلیل و بررسی شده اند.

در این هشت فصل گزارش ها و نیز اسناد تصویری مربوط به هر دوره به ترتیب تاریخ نگارش آورده شده است. در مورد هر گزارش و سند، ابتدا یک معرفی مختصر از نویسنده و کتابش آورده شده و در ادامه به بررسی و ارزیابی گزارش یا سند مربوط به او پرداخته شده است. در انتها نیز متن کامل گزارش یا اسناد تصویری به نقل از سفرنامه با ذکر مشخصات آورده شده است. نخستین این گزارش ها مربوط به میکله ممبره و آخرین آنها مربوط سرژ میشل است.در بخش دوم کتاب (جلد سوم)، تحلیل ها و بررسی های 40 نفر از مستشرقان و ایران شناسان و شیعه پژوهان درباره عزاداری آورده و بررسی شده است. به همان ترتیب بخش اول، در این بخش نیز تحلیل ها به ترتیب تاریخی و همراه با معرفی محقق آورده شده است. نخستین برش تحلیلی مربوط به هرمان اته و آخرین از یان ریشار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "تراژدی جهان اسلام - (دوره سه جلدی) (عزاداری شیعیان ایران به روایت سفرنامه نویسان، مستشرقان و ایران شناسان)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک