loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 300 هزار تومان
پاتوق کتاب

شازده کوچولو - (داستان فرانسوی)

5 / 5
like like
like like

 

شازده کوچولو اثری خیال انگیز و زیباست که در خلال آن عواطف بشری به ساده ترین شکل، تجزیه و تحلیل شده است و عناصری که بر اثر غوطه ور شدن در علایق مادی و پول پرستی از سجایای انسانی بدور افتاده اند تحت نام آدمهای بزرگ به باد مسخره گرفته شده است.

شازده کوچولو شعری است منثور و نثری است شاعرانه که مشحون از یک دنیا لطف و معنی است. شازده کوچولو رویایی است راستین که در درون آدمی ریشه دوانده است. شازده کوچولو، آن قدر که رویایی می نماید، همان اندازه نیز آرزوها و آرمانهایش واقعی و لمس کردنی است و در کالبدی کوچک تمام پاکیها و زیباییها و حقیقتها و احساسهای راستین را در خود دارد و از دروغها، تظاهرها، فرومایگیها و نابخریهای به ظاهر خردمندانه بدور است.

سخنان شازده کوچولو پرنده های سپیدی هستند که به هر سو می پرند و حقیقت و راستی را به آنهایی که شیفته زیباییهای درونند، هدیه می کنند و با صدای شازده کوچولو می خوانند آنچه اصل است، از دیده پنهان است.

آنتوان دوسنت اگزوپری در سال 1900 در شهر لیون، زاده شد. در چهارده سالگی یتیم شد و مسئولیت تامین هزینه خانواده به دوش او افتاد. خدمت نظام را در نیروی هوایی گذراند و فن خلبانی و مکانیک آن را یاد گرفت و به یکباره به خدمت ارتش درآمد. زیباییهای طبیعت و مناظر متنوع جهان و آشنایی بیشتر با جامعه های مختلف، الهام بهش طبع حساس و نکته سنجش گردید.

سنت اگزوپری بعد از تسلیم فرانسه به قوای آلمان، از آن کشور تبعید شد و به آمریکا رفت و در آن کشور سه کتاب نوشت که شازده کوچولو یکی از آن سه است. سنت اگزوپری در یکی از پروازهایش گم شد و هرگز بازنگشت و این شاید آرزوی او بود. آسمان قربانی فرزانه ای پذیرفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "شازده کوچولو - (داستان فرانسوی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک