loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب سلطنت ترس - (نگاه یک فیلسوف به بحران سیاسی کنونی مان) نشر ترجمان علوم انسانی

5 / -
like like
like like

کتاب سلطنت ترس نوشته مارتا نوسبام است که با ترجمه حامد قدیری منتشر شده. این کتاب نگاه یک فیلسوف به جهان امروز درگیر با جهان در انتظار آشوب است. نویسنده در کتاب سلطنت ترس سعی دارد دنیای امروز را از نگاه فلسفی تحلیل کند.

مارتا نوسبام، که به او لقب فیلسوف احساسات را نیز داده‌اند، می‌گوید نطفۀ این کتاب زمانی شکل گرفت که خبر پیروزی ترامپ در انتخابات را شنید، روزی که ترس از دودستگی‌ها و سیاست‌های تبعیض‌آمیز واقعی‌تر از همیشه شده بود. به نظر نوسبام، هیچ سیاستی خالی از احساسات نیست و، از این رو، فهم سیاست بدون اندیشیدن به احساسات کامل نخواهد بود.

کتاب سلطنت ترس ماحصل یکی از همین تلاش‌ها و تأمل‌های اوست، تأملی فلسفی درباب وضعیت افسارگسیخته‌ای که جامعهٔ آمریکا با آن سروکله می‌زند. نمود متأخر این وضعیت (دست‌کم در زمان نشر و ترجمهٔ این کتاب) ظهور دونالد ترامپِ سرمایه‌دار در قامتِ رئیس‌جمهور آمریکاست. در اینجا نوسبام معتقد است که «ترس» کلید تبیین وضعیتِ فعلی این جامعه است؛ ترس است که منجر به «دیگری‌سازی» شده و، در مجموع، به انشقاق اجتماعی ختم شده است. پس اگر داعیهٔ حل انشقاق اجتماعی را داریم باید به «ترس» بپردازیم و، با التفات به ویژگی‌ها و دسته‌بندی‌های آن، راهی برای حل معضلات فعلی پیدا کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "سلطنت ترس - (نگاه یک فیلسوف به بحران سیاسی کنونی مان)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک