loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب خون نامه - (زندگینامه و خاطرات شهید حمید هاشمی) نشر نشر شهید ابراهیم هادی

5 / -
like like
like like

 

خون نامه زندگی‌نامه و خاطرات شهید حمید هاشمی است.

حمید هاشمی، در پانزدهم اردیبهشت سال 1345 در شهر همدان در خانواده‌ای مستضعف و در عین حال مستغنی از معنویت و روحانی‌زاده به دنیا آمد.
پس از پایان دبیرستانش در سال 1363، در تابستان همان سال عازم جبهه شد و مدت چند ماه در جزیره‌ی مجنون بود و در آنجا رشادت‌های فراوان از خود نشان داد.
او بعد از چند ماه فعالیت پرشور در جبهه، در ادامه‌ی عملیات والفجر 8 (فاو) در شب بیست و نهم بهمن‌ماه 1364 با شرکت در یک رزم شجاعانه، شربت شهادت نوشید.

حمید مدت ده سال بدون مزار بود تا اینکه در خردادماه 1374 پیکر مطهرش در منطقه شناسایی و در مردادماه همان سال، پس از یک تشییع باشکوه، بعد از نماز جمعه در گلزار شهدای باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

دوران تحصیلش در مدرسه با پیروزی انقلاب اسلامی همراه شد.
در دوره متوسطه با پیوستن به انجمن اسلامی دبیرستان، صف مقابله با گروهک‌ های انحرافی را قوت بخشید و چون از استعدادی سرشار و روحیه ‌ای ممتاز برخوردار بود در انجمن اسلامی سرآمد شد و دیگران را دور خود جمع کرد.
دوران دبیرستان را در سال 1363 به پایان رساند و تابستان همان سال عازم جبهه شد و چند ماهی در جزیره مجنون ماند.
در زمان مرخصی و وقتی در همدان بود برای بچه‌ های محله محروم “منوچهری” کارهای فرهنگی انجام داد و برایشان با برپایی چند چادر، کلاس برگزار کرد.
با پایان تابستان دوباره به جبهه نبرد رفت و حضور ماندگار و سخنرانی‌ های پرشور و حماسی در جمع فرماندهان دوران دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشت، تا اینکه شب بیست و هشتم بهمن ماه 1364 در ادامه عملیات والفجر 8 و منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل آمد.
پیکر پاکش 10 سال مفقودالاثر بود تا سرانجام در خرداد 1374 شناسایی و به زادگاهش همدان بازگشت و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.
شهید حمید هاشمی سال 1393 به عنوان شهید سال در شهرستان همدان انتخاب شد تا شاید این نام ‌گذاری، گوشه ‌ای از بزرگی وجودش را بیان کند.
شهیدی که پیکر مطهرش پس از 10 سال به وطن بازگشت و داغ دل‌ ها را تازه کرد.
پیکری که حالا خیلی کوچک شده بود. حمید یک بار در حیاتش موج آفرید؛ بار دوم با خبر شهادتش و بار سوم با رجعت پیکر.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "خون نامه - (زندگینامه و خاطرات شهید حمید هاشمی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک