loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب قدرت متفاوت اندیشیدن - (128 داستان، تمثیل و استعاره در مشاوره) نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

کتاب قدرت متفاوت اندیشیدن نوشتهٔ سیدمهدی طباطبایی‌فر و فرناز رهسپار منفرد است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. 128 داستان، تمثیل و استعاره در مشاوره در این کتاب آمده است. کتاب قدرت متفاوت اندیشیدن معرف داستان‌ها و تمثیل‌های گوناگون در بستر روش‌های علمیِ شناخت‌درمانگریِ جدید است و ادعا دارد که تمثیل، نوعی خیال‌پردازی شاعرانه یا لفاظی ادبی نیست؛ بلکه ابزاری قدرتمند است تا مُراجع با درکی تازه به تغییر و یا درمان برسد. نمونه‌های بی‌شماری در این کتاب وجود دارند که چگونگی اثربخشی داستان و تمثیل را در حل مسائل زندگی نشان می‌دهند. 

استعارات‌، داستان‌ها و تمثیل‌ها، همیشه میان‌بُرهای خوبی برای درک بهتر مفاهیم و افزایش تأثیر آن‌ها در عمق فکر و اندیشه هستند. از دیرباز بزرگان اندیشه و خرد، از این داستان‌ها برای انتقال نظراتشان استفاده می‌کرده‌اند. آثار سترگی مثل مثنوی معنوی مولوی نیز مصداق بارز تفهیم مطلب از این روش است. کتاب قدرت متفاوت اندیشیدن که به قلمی روان و شیوا تنظیم شده‌است یکی از همین کتاب‌هاست که می‌تواند برای همکاران درمانگر و مشاور در اتاق درمان و مخاطب عام در زندگی روزمره، بسیار راهگشا و یاری‌بخش باشد. داستان‌ها و تمثیل‌هایی به ظاهر ساده اما با مفاهیمی عمیق که درک مطلب را برای خواننده‌ٔ متخصص و غیرمتخصص جذاب و دلنشین می‌کند.

قصه و بازی دو یادگار ارزشمند کودکی است. کودکی‌کردن هیچ‌گاه تمام نمی‌شود اما ممکن است گاهی فراموش شود. در هر سنی و در هر جایگاهی می‌توان قصه‌های ارزشمندی را شنید، لذت برد و زیستن را تمرین کرد. شاید در دل این قصه‌ها، هر یک از ما روایت زندگی خود را منسجم‌تر ساختیم. 

استفاده از متافورها، فرایند درمان را بسیار هموار‌تر می‌کند. متافورها، چکیدهٔ تجربه جمعی بشر است و با ناخودآگاه و حافظه ضمنی ما راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند. متافور، همانند بازسازی شناختی عمل کرده و با چالش کمتری، قادر است مقاومت‌ها را دور زده و باورهای عمیق افراد را تغییر دهد. درمان‌های جدیدی همچون ACT و طرحواره درمانی بافتاری به استفاده از متافورها تأکید دارند. در این کتاب متافورهای فراوانی با موضوعات مختلف گردآوری شده است.

این کتاب به زیبایی سعی کرده اثری کاربردی، غنی و آموزنده را خلق کند؛ به‌طوری‌که الگوبرداری از آن به عنوان راهنمایی کاربردی، برای توسعه شخصی محسوب می‌گردد. این یک اثر ارزشمند و خلاقانه است و افرادی که علاقه‌مند به حل تعارضات و چالش‌های روان‌شناختی هستند، یا سودای رشد و بالندگی خود را دارند، این کتاب را یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های خود قرار می‌دهند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "قدرت متفاوت اندیشیدن - (128 داستان، تمثیل و استعاره در مشاوره)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک