loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب پوکه نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

 


«پوکه»، اولین اثر از علی بیافرین، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی از دانشکده صدا و سیما است. این اثر، روایتگر داستان زندگی نوجوانی به نام علی است که در نزدیکی خانه‌ شان به خاطر بمباران هوایی توسط نیروهای عراقی، یک پایگاه پدافند هوایی قرار دارد. او به همراه دوستانش برای بسیجیان یخ می‌ برند. علی علاوه بر اینکه با مهدی فرمانده این پایگاه دوست شده است، عاشق داشتن یک پوکه ضد هوایی است. در این میان، علی که تحت عمل جراحی قرار گرفته، منتظر است تا مهدی به عیادتش بیاید، اما در این روزها حمله هوایی صورت می‌گیرد و ... .

طی سال‌ های اخیر نوشتن از سال‌ های دفاع مقدس برای گروه سنی کودک و نوجوان وارد فضای جدیدی شده است. هر چند تعداد عناوین منتشر شده در این رابطه برای این گروه سنی در مقایسه با ظرفیت جنگ تحمیلی، محدود است اما انتشار آثاری متفاوت در این زمینه این نوید را می‌ دهد که می‌ توان با استفاده از ظرفیت هنر، از سال‌ هایی گفت که مردم ایران با همدلی توانستند در مقابل رژیم بعث که از سوی کشورهای مختلف حمایت می‌ شد، بایستند و از خاک و ارزش‌ های خود دفاع کنند.

کتاب بیافرین نیز با این حال و هوا منتشر شده است. نویسنده کوشیده از فضای شعاری که سال‌ ها قبل در ادبیات کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس دیده می‌ شد، فاصله بگیرد و داستانی را روایت کند که نوجوان امروز را با خود همراه کند.

«پوکه» در عین سادگی در نثر، دارای داستانی جذاب و خوش‌ خوانش با چاشنی طنز برای مخاطبین است که علاوه بر نوجوان بزرگسالان را نیز با خود همراه می‌ کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "پوکه" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک