loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب مذهب در بوته تاریخ نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

کتاب مذهب در بوته تاریخ نوشته عبدالحمید دیالمه است. کتاب مذهب در بوته تاریخ را انتشارات معارف منتشر کرده است و نور و راهنمایی است برای نسل امروز انقلابی.

احیای اندیشه دینی بیش از آنکه نیازمند سن و عمر طولانی باشد نیازمند درکی عمیق از رفتارهای پیامبررحمت (ص)، امامان شیعه (ع)، دست پرورده های آنان و علمای این مکتب است. لذا دراین مسیر می توانی جای پای جوانی مخلص چون شهید دکتر دیالمه را نیز مشاهده کنی و طنین صدای دردمندش را در این راه بشنوی آنگاه که حرکت خود را «احیاء تفکرات شیعی» نامید.

او همه کس بود و هیچ نبود زیرا ادعایی نداشت جز اینکه میانبُری را که خودش در جوانی، برای فهم دقیق دین پیموده بود؛ سخاوتمندانه به دیگران نیز نشان داد.

عارف پیشه نبود ولی از معرفت کم نداشت. فیلسوف مسلک نبود ولی در خردورزی کم نظیر بود. دنیا گریز نبود اما دنیایش با دنیای جوانان هم سن وسالش متفاوت بود. مرزبندی اش با گروه ها وتشکل هایی که با اسلام زاویه داشتند روشن بود در عین حال بیش از خود آنان، بر افکار انحرافی واندیشه های باطلشان تسلط داشت. پشتوانه صلابتش در روز، اشکهای عاجزانه شب هایش بود. شهید دیالمه با طرح مباحثی چون: انسان خلوت وخلوت انسان، طراح هدایتی، مذهب در بوته تاریخ، انسان درقالب زمان، الیناسیون (از خود بیگانگی جامعه) و.... در پی ترسیم انسان شناسی اسلامی و نقش مذهب در زندگی آدمی بود ودر این راستا نظریات و دیدگاههایی که نیاز به مذهب را در نظریاتی چون نظریه ترس؛ طبقه حاکم؛ طبقه محکوم؛ نظریه فروید و ...مطرح می کردند؛ به چالش کشید. این کتاب بخشی از ارا و نظرات این شهید بزرگوار است. 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "مذهب در بوته تاریخ" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک