loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب سبک زندگی علمی قرآنی - سبک زندگی قرآنی 02 نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

 

سبک زندگی مقوله ای است فراگیر که هر انسان و جامعه ای خواسته یا ناخواسته بدان پایبند بوده و به تناسب خاستگاه آن، به سبک زندگی وحیانی یا غیروحیانی تقسیم پذیر است.

امروزه نقشه جهانی سازی مدرنیته با ترویج زندگی برخاسته از ایدئولوژی غیردینی، بشریت را تحت تأثیر قرار داده و با هدف سیطره و سلطه، تلاش دارد تا سبک زندگی مدرن را در جوامع به ویژه جوامع اسلامی نهادینه سازد و فرهنگ و تمدن خویش را حاکم نماید.

پرداختن به سبک زندگی اسلامی نیاز امروز جامعه فرهنگی و دینی ما است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است .
این نوشتار در پی آن است که مباحث سبک زندگی مطلوب قرآنی را ساختارمند و موضوعی به مخاطبان عرضه کند تا زمینه ساز شکل گیری تفسیر موضوعی در حوزه سبک زندگی عام و سبک های خاص (مثل سبک زندگی علمی، اقتصادی و سیاسی) باشد.

کتاب «سبک زندگی علمی قرآنی» در چهار فصل تدوین و تنظیم شده است:
فصل اول: کلیات معناشناسی علم در سبک زندگی علمی قرآنی، اهمیت علم از منظر قرآن و ویژگی های علم مطلوب در قرآن، فصل دوم: مبانی خاص سبک زندگی علمی قرآنی، الهی بودن علوم و اولویت بندی آن، اقسام علوم و احکام آن، مراتب علم و اعتبارسنجی از طریق دریافت علم، جهل؛ گستره و نشانه ها، رابطه قرآن و علم، قلمرو قرآن و علم، تعامل قرآن و علوم، فصل سوم: مؤلفه های سبک زندگی علمی قرآنی، اهداف و اصول سبک زندگی علمی قرآنی، روش های تعلیم و تعلم قرآنی، فصل چهارم: مختصات سبک زندگی علمی قرآنی معلمان بشر و آداب تعلیم و تربیت، حقوق شاگردان و آداب شاگردپروری، بایسته های تحصیل و محتوای آموزشی.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "سبک زندگی علمی قرآنی - سبک زندگی قرآنی 02" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک