loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب انصارالله در یمن - (از تاسیس تا تثبیت 2004 - 2013 م) نشر دفتر نشر معارف

5 / -
like like
like like

 

بدون تردید شکل گیری جنبش انصارالله در یمن و رشد و توسعه سریع و تأثیرگذار آن را باید از جمله پیامدهای انقلاب اسلامی در سطح منطقه غرب آسیا ارزیابی نمود. جنبشی که با الهام از اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی و اقتدا به حرکت و مشی حضرت امام خمینی، توانست در مدت کوتاهی به یکی از مؤثرترین حرکت های سیاسی در سطح منطقه تبدیل گردد و منافع نامشروع جهان استکبار و عوامل منطقه ای آن را به صورت جدی به چالش بکشد. از سوی دیگر واکنش ها و نگرش ها به این جنبش به ویژه در سطح منطقه، به انصارالله را همچون حزب الله لبنان، وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی می دانند و آن را تحت حمایت و متحد نظام جمهوری اسلامی قلمداد می کنند. به همین دلیل شناخت دقیق این جنبش و کشور یمن برای جامعه ما به ویژه نسل جوان و پژوهشگران ضروری می نماید.

کتاب انصارالله در یمن،  تلاشی است در جهت معرفی اجمالی جنبش انصارالله، چگونگی شکل گیری آن، کارکردها و تأثیراتش بر کشور یمن تا مقطع سرنگونی رژیم عبدربه منصور هادی و پیش از آغاز تجاوز گسترده رژیم سعودی به یمن.

امید است در آینده گام های دیگری در جهت شناخت بیشتر و دقیق تر این جنبش برداشته شود، چراکه روند تحولات در منطقه به سویی در حرکت است که سرنوشت ملت ها در مسیر همگرایی قرار گرفته و بدون شناخت چنین جنبش ها و حرکت هایی، دستیابی به ثبات، امنیت و فضای مطلوب در منطقه و کشور ما، ممکن نخواهد بود.

کتاب «انصارالله در یمن» در چهار فصل و دو ضمیمه تنظیم و تدوین شده است: «شناخت یمن و ویژگیهای آن»، «پیشینه زندیه در یمن»، «جنبش انصارالله»، «تأثیرات سیاسی ـ اجتماعی جنبش انصارالله بر جامعه یمن از سال 2006 تا 2013 م». «شباهتها و تفاوتهای میان زیدیه و امامیه» و «تصاویر و نقشه ها» نیز دو ضمیمه این کتاب هستند که به کتاب ارزشو اعتبار دیگری داده است.

نویسندگان در فصل دوم به پیشینه فعالیت های مبارزاتی انصارالله و شخصیت های برجسته و تأثیرگذار این جریان می پردازد و شخصیت هایی مثل سید بدرالدین الحوثی، سید حسین الحوثی، عبدالملک و یحیی الحوثی و گروهها و جریانهایی مثل مدرسه اتحاد الشباب، حزب الحق، المنتدی الشباب المومن و موضع گیری های سیاسی آنها در قبال تحولات منطقه خاورمیانه و اشغال عراق توسط آمریکا و... بیان می شود. در فصل سوم هم به مرحله تأسیس رسمی جنبش انصارالله و پایه های اعتقادی آن و سپس جنگ های شش گانه با حاکمیت وقت یمن و سپس تحولات بیداری اسلامی در سال 2012م می پردازند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "انصارالله در یمن - (از تاسیس تا تثبیت 2004 - 2013 م)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک