loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب زن در اسلام - (کلیات و مبانی) نشر هاجر

5 / -
  • ناشر : هاجر هاجر
  • نویسنده : فریبا علاسوند
  • تعداد صفحه : 448
  • قطع کتاب : وزیری
  • نوع جلد : سخت
  • سال چاپ : 1399
  • شابک : 9786003780514
like like
like like

 

کتاب زن در اسلام در دو جلد تألیف شده است که جلد اول آن به کلیات و مبانی شناخت و فهم، نظام و حقوق زن در اسلام می پردازد و جلد دوم این کتاب به یک دوره فقه حقوق زنان در عرصه فردی، اجتماعی و خانوادگی می پردازد. علاسوند با اشاره به اینکه در کتاب "زن در اسلام" ماهیت بین رشته ای مطالعات زنان و بحث زنان از جهات مختلف مطرح شده است، گفت: اینکه این کتاب در راستای رسیدن به اهدافش چقدر موفق بوده است باید به قضاوت کلی صاحب نظران و کسانی که کتاب را مطالعه می کنند توجه کرد.
وی با بیان اینکه کتاب زن در اسلام متن درسی است که برای حوزه های علمیه خواهران با رویکرد تطبیقی تألیف شده است، گفت: جایگاه انسانی زن، جایگاه ارزشی زن، تفاوت های تکوینی زن و مرد، هویت و نقش های جنسیتی، نسبت میان زن و مرد، برابری و فمینیسم، عناوین گفتارهای این اثرند.

مؤلف کتاب زن در اسلام تصریح کرد: این کتاب به جوانان و بخصوص بانوان کمک می کند تا با توجه به نیازهای موجود در جامعه و ویژگی های فرهنگی و اجتماعی پژوهش های خود را دنبال کنند.

علاسوند افزود: پاسخ به شبهات، تولید روش علمی در برخی مباحث و بازخوانی جایگاه علمی برخی گزاره ها در حوزه مطالعات زنان، بررسی تطیبقی موضوعات زنانه با تأکید بر تبیین روزآمد فکر دینی، تبیین نظام حقوقی اسلام در باره زن و... در سه عرصه حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی محورهای کلان کتاب را تشکیل می دهند.
کتاب زن در اسلام نوشته خانم فریبا علاسوند در شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه که پنج شنبه گذشته در مدرسه عالی امام خمینی(ره) با حضور اساتید حوزه برگزار شد، به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "زن در اسلام - (کلیات و مبانی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک