loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب آه با شین - (رمان) نشر سوره مهر

5 / -
like like
like like

 

دومین رمان بزرگسال محمدکاظم مزینانی بعد از «شاه بی شین» به نام «آه باشین» با موضوع انقلاب است.

نویسنده درباره اثر خود می گوید:« این رمان اصلاً ربطی به رمان «شاه بی شین» ندارد. «آه با شین» روایت کننده فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه 20 شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می شود و تا سال 90 ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره داشته ام.»

وی با تاکید بر اینکه «آه با شین» در واقع قسمت دوم یک تریلوژی درباره اوضاع قبل از انقلاب است، تصریح می کند:«آه با شین بر خلاف رمان قبلی ام یعنی «شاه بی شین» که داستان زندگی شاه را روایت می کرد و مبتنی بر اسناد تاریخی و برگرفته از یک واقعیت بود، رمانی است که نگاهش از پایین به بالاست و در واقع در چارچوب داستان و تخیل روایت می شود.».

کتاب "آه باشین" اطلاعات خوبی در اختیار خواننده قرار می دهد، به خصوص در حوزه مردم شناسی و علومی که کمتر به آن ورود پیدا کرده اید اطلاعات نویسنده مشخص می شود. نویسنده قبل از نگارش داستانش بر روی مسائل تاریخی جست و جو کرده است و اثر، یک اثر سه گانه به شمار می رود.

در حالیکه در "آه باشین" بار اصلی داستان در گذشته نهاده شده و چندین نسل را روایت می کند ترفند نویسنده در نگارش به گونه ای است که هیچگونه فلش بک و روزنه به گذشته به نظر نمی رسد. ظرفیت هایی در داستان انقلاب وجود داشت که تابه حال استفاده نشده، قوت اصلی کار مزینانی نثرکار و توصیفات آن است و هر کس خود را در قسمتی از کتاب بیشتر از قسمت دیگر احساس می کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "آه با شین - (رمان)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک