loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن نشر سوره مهر

5 / -
like like
like like
برچسب ها :

 

در کتاب انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن، با محوریت جایگاه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نظریه پرداز اصلی انقلاب اسلامی و با واکاوی مبانی نظری و فلسفی عرفانی ایشان تلاش شده است تا زمینه لازم برای یکی از ضروری ترین و در عین حال مغفول ترین نیازها و چالشهای فکری، یعنی فهم و تبیین دقیق و علمی - فلسفی انقلاب اسلامی و درک دلالتها و پیامهای متنوع و تودرتوی حکمی، معنوی سیاسی و اجتماعی آن فراهم شود.

کارهایی که نویسنده انجام داده، موضوعات متنوعی دارد و عمدتاً تلاش در جهت تبیین و تئوریزه کردن انقلاب اسلامی بوده است. وی از انقلاب اسلامی با عنوان انقلاب صدرایی یاد کرده و در این کتاب به مقایسه انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی هم پرداخته و در نهایت برداشت تازه ای از علل موفقیت و شکست انقلاب مشروطه ارائه کرده است.

موضوع کتاب در قالب 15 گفتار تنظیم شده است. دو گفتار اول به طور عمده ناظر بر آسیب شناسی و ضرورت ارکان و مبانی نقد جمهوری اسلامی به منظور بازتولید انقلاب اسلامی است. فصلهای سوم تا هفتم معطوف به ارائه تبیینی علمی و فلسفی بر اساس روش شناسی رئالیسم از انقلاب اسلامی است. فصلهای هشتم تا یازدهم کتاب با محوریت اندیشه سیاسی امام (ره) ناظر به مفاهیم مشروعیت، مردم سالاری دینی و آزادی و دموکراسی (مردم سالاری) است. فصلهای دوازدهم و سیزدهم اشاره به برخی دستاوردها و ضعفها دارد و در نهایت در قالب فصلهای چهاردهم و پانزدهم به دو بحث فکری و اجتماعی انقلاب اسلامی یعنی جریان نوظهور اصول گرایی خلاق و انتقادی و جنبش حزب الله اشاره شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک