loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب زنان انسان ساز - (شخصیت شناسی و سبک زندگی) نشر هاجر

5 / -
like like
like like

کتاب زنان انسان ساز؛ شخصیت شناسی و سبک زندگی نوشتهٔ مریم گلی‌پور است و مرکز نشر هاجر آن را منتشر کرده است.

زن به عنوان بنیان، رکن و مبنای آفرینش از ارزشمندترین مخلوقات خداوند متعال است؛ جایگاه متعالی زن بیان‌گر آن است که زن مقیاس آفرینش مبناست و در عرصه تربیت و سازندگی انسان‌ها، معماری، مهندسی و تربیت اجتماعی را بر عهده دارد؛ شخصیت زن، رفتار، سلوک، فرهنگ و اندیشه او بی‌گمان در شکل‌گیری جامعه انسانی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در تاریخ بشریت وجود زن، شأن و شخصیت او، حدود و اختیار او در جامعه بشری و پیوند او با مرد و جایگاهش در سنجش با مرد همواره مورد گفت‌وگو بوده است؛ محور بودن زن از منظر امام خمینی(ره) به گونه‌ای است که بنیانگذار انقلاب اسلامی زن را به قرآن تشبیه می‌کند؛ به این صورت که زن همانند قرآن، انسان‌ساز است؛ هم‌چنین ایشان در کلام تاریخی، ماندگار و گهربار دیگری فرمودند: «از دامن زن مرد به معراج می رود».

با این وصف، شناخت و معرفی اسوه‌های آسمانی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در حیات دنیوی و اخروی انسان‌ها دارد؛ لذا بایسته است به زوایای گوناگون زندگی و شخصیت اسوه‌ها پرداخته و نوع ارتباط و تأثیر آن‌ها با افراد، زمان، مکان و ... را بررسی می‌کنیم.

به‌راستی فاطمه(ع) کیست؟! فاطمه الگوی معرفت‌الله است؛ فاطمه اسوه زندگی زیباست؛ فاطمه لیلة‌القدر است و شناخت فاطمه شناخت لیلة‌القدر است؛ او کیست که در هنگام نماز در پیشگاه معبود، خداوند به وجودش افتخار می‌کند؛ او چه گوهر ناشناخته‌ای‌ است که پروردگارش رضا و خشم خود را در رضا و خشم او معرفی می‌کند! چه اسراری در این بانوی بانوان نهفته است که از چنین منزلتی نزد خداوند برخوردار است؟

بی‌تردید در بین ملت‌های جهان، هر ملتی برای خود الگویی معرفی نموده تا سبب رشد و شکوفایی‌اش در عرصه‌های مختلف زندگی شود، اما هیچ‌کدام از الگوها مانند فاطمه نیستند؛ چرا‌که او در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی یگانه و الگو است و تنها اوست که می‌تواند الگوی زندگی زیبا و نمونه واقعی از حیات طیبه انسان‌ها باشد.

فاطمه زهرا(ع) نه تنها اسوه زنان، بلکه اسوه زنان و مردان و بلکه بالاتر، اسوه والاترین انسان‌ها یعنی مهدی صاحب‌الزمان است. او «ام ابیها»، «ام الائمه»، «کفو علی» و «اولین وارد بر بهشت» است؛ آرزوی فاطمی بودن، تلاش برای فاطمی شدن و بسط فرهنگ و مرام فاطمه برای نیل و آراستگی به این فضایل والاست و ثمره‌ای چون دست‌یابی به حیات طیبه در دنیا و عقبی دارد؛ این مکتب و این فرهنگ، اساس فرهنگ شیعه است.

بر نسل امروز، جوانان و بانوان شیعی و سایر پیروان راه سلامت و سعادت لازم است تا با شخصیت و سبک زندگی همسران پیام‌آوران آسمانی و اوصیای الهی، مادران ائمه اطهار، زنان عاشورایی، زنان راوی، بانوان مبلغه و سایر زنان انسان‌ساز آشنا شده و چگونه‌زیستن را از آنان آموخته و آن‌ها را سرمشق حیات خویش سازند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "زنان انسان ساز - (شخصیت شناسی و سبک زندگی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک