loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون نشر نیستان هنر

5 / -
like like
like like

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون نمایشنامه‌ای در سه پرده اثر سید مهدی شجاعی است که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. نمایشنامه‌ای که در زمان زندگی یزید رخ می‌دهد و ماجرای عشق او و تلاشش برای به دست آوردن دل زنی به نام زینب است. 

کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون نمایشنامه‌ای از سید مهدی شجاعی است که در سه پرده نوشته شده و ماجرای دل بستن و عشق یزید را روایت می‌کند. داستانی که از اتاق یزید و معاویه آغاز می‌شود و در صحرای کربلا پایان می‌یابد. شجاعی برای نوشتن این نمایشنامه به سراغ احادیث و روایات رفته است و تلاش کرده تا اثری متفاوت خلق کند که از زندگی سیدالشهداء امام حسین (ع) و کرامات آن حضرت سخن بگوید. 

زمانی که این داستان رخ می‌دهد معاویه هنوز در قید حیات است. یزید برای شکار آهو به صحرایی دورتر از شام می‌رود. جایی که به عراق نزدیک است. پشت سنگی کمین کرده و در انتظار است که زن و مردی را می‌بیند و درجا شیفته زن می‌شود. او «زینب» دختر اسحاق موصلی است و همسرش عبدالله سلام قریشی والی عراق.

یزید که می‌خواهد هرطور شده دل زن را به دست بیاورد خودش را به بیماری می‌زند و از مشاور معاویه، رفیق می‌خواهد که زن را برای او تصاحب کند. از سوی دیگر، معاویه نیز برای اینکه دل پسرش را خشنود کند، دسیسه‌ای می‌چیند تا شوهر زن را فریب بدهد و ...

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک