loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب تماشای فرزانگی و فروزندگی نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

5 / -
like like
like like

 کتاب تماشای فرزانگی و فروزندگی، برگرفته از مقالات و بیانات آیت الله مصباح یزدی درباره علامه طباطبایی است که در شش فصل تهیه و تنظیم شده است.

بازشناسی و بازکاوی اندیشه ها، خردورزی ها و کوشش های اندیشمندان، سبب حیات فکری، فرهنگی و معنوی یک جامعه می باشد و در این رهگذر، این کتاب فرصتی برای سخن گفتن از ستاره فروزان آسمان حکمت و معرفت است، فرصتی که می توان از پنجره نگاه حضرت آیت الله مصباح یزدی، به تماشای فرزانگی و فروزندگی حضرت علامه طباطبایی بنشینیم.

  خلق و خوی علامه به عنوان طلایه دار تحقیق و تزکیه، روحیه ابتکاری ایشان در عرصه اندیشه و عمل و نیز نقش وی در معرفی اسلام و به خصوص شیعه به جهانیان، ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه، توجه به نیاز زمانه و نیز کوشش های فرهنگی ایشان به عنوان سرچشمه فضل و فضیلت در زمینه احیای اندیشه و ارزش های اسلامی و انقلابی از جمله مباحث آغازین این نگاشته است.

همچنین در کتاب تماشای فرزانگی و فروزندگی، مؤلف محترم از علامه به عنوان مفسری گرانمایه یاد کرده اند و ضمن بررسی جایگاه تفسیر در میان علمای شیعه و سنی، به سبک و چگونگی روش تفسیر حضرت علامه اشاره کرده اند. پرهیز از تاویل های سلیقه ای، توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی زمان، الهامات الاهی، و لزوم آموزش های تفسیری از جمله مطالبی است که در این بخش به آنها اشاره شده است.

حضرت استاد در ادامه این کتاب به ابعاد شخصیتی حضرت علامه و نبوغ فکری و علمی ایشان اشاره می کنند و ضمن توضیح نقش علامه در احیای تفکر اسلامی، ستیز با افکار انحرافی، تبیین مبانی فکری انقلاب اسلامی و ترویج معارف ناب در جامعه، به بیان ارتباط ایشان با دانشگاهیان، فروتنی آن بزرگوار در طرح مباحث فلسفی، نوآوری های حکیمانه آن حکیم گرانقدر در طرح مباحث مورد نیاز روز و پاسخ به شبهات و تفکرات الحادی پرداخته اند.

در پایان این کتاب هم ضمن آشنایی با اثر گران سنگ علامه با نام اصول فلسفه و روش رئالیسم، انگیزه نگارش، برجستگی ها و ارزشمندی ها، جایگاه والا و نقش تأثیرگذار این اثر را از زبان حضرت آیت الله مصباح در می یابیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "تماشای فرزانگی و فروزندگی" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک