loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب خداحافظ راکون پیر - (داستان حیوانات) نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

5 / -
like like
like like

داستان خداحافظ راکون پیر در یک جنگل اتفاق می‌افتد. یک خرگوش مادر پس از وضع حمل متوجه می‌شود فرزند هفتمش حاضر نیست از شکمش خارج شود. خرگوش پدر به دنبال راکون پیر می‌رود. راکون پیر با گفتن از زیبایی‌های جهان به خرگوش هفتم او را راضی می‌کند از شکم مادرش خارج شود. اما پس از مدتی راکن پیر می‌میرد و خرگوش تنها می‌شود.

کلر ژبرت در این کتاب مفهوم مرگ را به کودکان نشان داده. ژبرت تصویر زیبایی از زندگی پس از مرگ برای کودکان ترسم می‌کند. مطالعه‌ی این کتاب برای آشنایی کودکان با چیستی مرگ مناسب است. خداحافظ راکون پیر باعث می‌شود کودکان از مرگ اطرافیان نترسند و آرامشی قلبشان را احاطه کند.

روایت خداحافظ راکن پیر از زمان به دنیا آمدن چند خرگوش شروع می‌شود. خرگوش مادر پس از متولد شدن کودکانش متوجه می‌شود یکی از آن‌ها هنوز از بطنش خارج نشده است. خرگوش پدر به دنبال راکون پیر و جهان‌دیده می‌رود. پدر از راکون می‌خواد همراه او بیاید و کمک کند تا فرزند هفتم پا بر عرصه‌ی هستی بگذارد. راکون پیر در کنار خرگوش مادر می‌نشیند و شروع می‌کند از زیبایی‌های جهان با خرگوش هفتم حرف زدن. خرگوش هفتم تصمیم می‌گیرد خارج شود. مادر و پدرش نام او را تک می‌گذارند. تک با راکون پیر دوست می‌شود. او تمام سوال‌های خود را از راکون پیر می‌پرسد.

روزی راکن به تک می‌گوید باید به سفری همیشگی برود. او برای خرگوش کوچک توضیح می‌دهد دنیای دیگر به مراتب زیباتر از جایی است که آن‌ها در آن قرار دارند. او با توصیفات خود دنیای پس از مرگ را تصویر می‌کند. راکن پیر می‌میرد و همه‌ی حیوانات در خاکسپاری او شرکت می‌کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "خداحافظ راکون پیر - (داستان حیوانات)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک