loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 300 هزار تومان
پاتوق کتاب

بی سرزمین - (داستان های نوجوانان انگلیسی)

5 / -
  • ناشر : پرتقال
  • نویسنده : کاترین مارش
  • مترجم : راضیه خشنود
  • تعداد صفحه : 356
  • قطع کتاب : رقعی
  • نوع جلد : نرم
  • سال چاپ : 1401
  • شابک : 9786004626576
like like
like like

کتاب بی‌ سرزمین داستانی از کاترین مارش با ترجمه راضیه خشنود است. این داستان درباره زندگی احمد است، پسری که بعد از سفری پر مخاطره از سوریه خارج می‌شود تا بتواند در دنیای با آرامش و بدون جنگ زندگی کند، اما هیچ چیز آنطور که او برنامه‌ریزی کرده است، پیش نمی‌رود...

کاترین مارش برای نوشتن کتاب بی سرزمین موفق شد تا جایزه کتاب خاورمیانه برای ادبیات جوانان (middle east book award for youth literature) را در سال 2019 از آن خود کند.

انتشارات پرتقال با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

بی سرزمین داستان زندگی احمد و هزاران نوجوان مشابه او است که به دلیل جنگ مجبورند از کشور خودشان به جایی دیگر پناهنده شوند و در کشورهای مقصد و اردوگاه‌های پناهندگی چیزی بهتر از زندگی قبلی خودشان در کشور خودشان به دست نمی‌آورند.

احمد چهارده ساله است. او و پدرش با یک قایق از مرز آبی گذشتند چرا که بیش از این، تحمل زندگی ناامن در سوریه و از دست دادن دوستان و نزدیکان را نداشتند. احمد در همین سفر پدرش را هم از دست داد و حالا تنها در بروکسل است. شهری که چیزی درباره آن نمی‌داند، زبانش را بلد نیست و حتی از ابتدا هم نمی‌خواست به آنجا بیاید. خانواده‌ای مهربان سعی می‌کنند به او کمک کنند و علاوه بر این، چون او نوجوان و بی سرپرست است، دولت باید به وضعیتش رسیدگی کند. 

احمد به سختی تقلا می‌کند تا بتواند خودش از پس زندگی‌اش برآید و با تمام مشکلاتی که بر سر راهش قرار می‌گیرند، مقابله کند اما زمانی که دوستی ندارد، کسی را نمی‌شناسد و جایی را ندارد که بماند، چطور امیدش را از دست ندهد؟

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بی سرزمین - (داستان های نوجوانان انگلیسی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک