loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب زندگی در روایت - (پل آستر در گفت و گو با آی بی زیگومفلت) نشر افق

5 / -
  • ناشر : افق افق
  • نویسنده : آی بی زیگومفلت
  • مترجم : شهرزاد لولاچی
  • تعداد صفحه : 336
  • قطع کتاب : رقعی
  • نوع جلد : نرم
  • سال چاپ : 1401
  • شابک : 9786003539693
like like
like like

«زندگی در روایت» قدمی به فراسوی جهان خیره‌کننده‌ی داستان‌های پل‌ آستر است. جریان کلمات او با نقطه‌ی پایان کتاب‌هایش به پایان نمی‌رسد. بعد از پایان هر اثر، جست‌وجویی تازه آغاز می‌شود، جست‌وجویی عمیق که گویی کندوکاو درونی «خود» است. تنهایی، فقدان، غم، ناامیدی و در مقابل، صلح، عشق و امیدواری آمیخته به زندگی روزمره در قصه‌های او ساده نیستند. هر مفهوم با آن‌چیزی که به‌نظر می‌رسد تفاوت دارد، با آنکه تمامش از احساسات انسانی سخن می‌گوید و به یک موضوع واحد اشاره می‌کند.
ناگفته‌های پل‌ آستر درباره‌ی رمان‌ها، فیلم‌نامه‌‌ها و حتی شعرهایش در مصاحبه‌ای که با آی. بی. زیگومفلت داشته، درهای مخفی به سمت دنیای ذهنی‌اش باز می‌کند.
کتاب «زندگی در روایت» به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول گفت‌وگو درباره‌ی پنج کتابی است که پل آستر آن‌ها را از میان خاطره‌های شخصی و درونی‌اش و برداشت‌هایی که از واقعیت داشته، نوشته است.
این کتاب‌ها ریشه در واقعیت دارند و نویسنده در جریان این نوشته‌ها انگار به تماشای چندباره‌ی خودش می‌نشیند.
بخش دوم شامل گفت‌وگوهایی پیرامون رمان‌های آستر است. رمان‌های او از درهم تنیده شدن چندین موضوع ساخته و پرداخته می‌شوند. او با مهارت بسیاری فضاهای فلسفی و معماگونه‌‌ای در مورد مضامینی همچون هویت و تنهایی انسان مدرن خلق می‌کند و یک «چرا» اول هر اتفاق می‌گذارد. این رمان‌ها در مقاطعی از زمان خویش فراتر رفته‌ و بازتابی از نظام ارزشی و ذهنی نویسنده‌اند. آن‌چیزی که خود آستر در این گفت‌وگوها بارها به آن اشاره می‌کند، شیوه‌‌ی‌ نگرش متفاوتش به جهان است: جهان بیرون تمام آن‌‌چیزی می‌شود که در درون جاری است.

به گفته‌ی آی.‌ بی. زیگومفلت، پل آستر نویسنده‌ی بزرگ و معاصر آمریکایی هر روز رأس ساعت ده صبح در بروکلین پشت میز قرمزرنگش به گفت‌و‌گویی بلند با او نشسته و هم به شکل آگاهانه‌ و هم ناخودآگاهی، پرده از رمز‌ورازهای مهمش در نوشتن برداشته است.
نشر افق با خرید حق انحصاری نشر آثار پل آستر (کپی‌رایت)، ناشر رسمی و اختصاصی او در ایران و به زبان فارسی در جهان است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "زندگی در روایت - (پل آستر در گفت و گو با آی بی زیگومفلت)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک