loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب تختت را مرتب کن - (کارهای کوچکی که شاید زندگی تان و حتی دنیا را متحول کند) نشر نشر آموخته

5 / -
like like
like like

تغییر دنیا را با مرتب‌ کردن تخت‌تان شروع کنید... ویلیام اچ. مک ریون در کتاب تختت را مرتب کن، ده اصل ساده و کاربردی پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانیم خود، زندگی‌مان و حتی دنیا را متحول کنیم. مک ریون که سال‌ها در یگان ویژه‌ی نیروی دریایی آمریکا فرمانده بوده، به ما آموزد که چطور با کارهایی کوچک بر چالش‌های بزرگ و سخت زندگی غلبه کنیم. این کتاب در صدر لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز بوده است.

سال 2014 دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون (Admiral William H. McRaven) در مراسم دانشجویی دانشگاه تگزاس حاضر شد و برای دانشجویان سال آخر این دانشگاه سخنرانی کرد. او که خود از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بود، از تجربیاتش در زندگی و درس‌هایی که در دوران خدمتش آموخته بود صحبت کرد. ژنرال مک ریون حدود چهل سال در ارتش خدمت کرده بود و عضو یگان ویژه و فرمانده‌ی عملیات‌های ویژه‌ی آمریکا بود. او در جنگ‌های زیادی در خاورمیانه حضور داشت و طبیعتاً تجربیات زیادی را از سر گذرانده بود؛ اما بر خلاف تصور، او از مسائل پیچیده و تجربه‌ی جنگ و سختی‌های زندگی نگفت. بلکه دقیقاً برعکس، فلسفه‌ای که برای دانشجویان مطرح کرد بسیار ساده و خوش‌بینانه بود. اینکه برای تغییرات بزرگ باید از کارهای ساده شروع کرد. یا به قول خود او: برای تغییر دنیا باید اول تخت‌مان را مرتب کنیم. این اولین درسی بود که مک ریون در ارتش یاد گرفت. سخنرانی او در دانشگاه بازخورد مثبت زیادی گرفت و میلیون‌ها بار در اینترنت دیده شد. پس‌ازآن، او همین سخنرانی را به کتاب تختت را مرتب کن (Make Your Bed) تبدیل کرد و همان اصولی که در سخنرانی‌اش مطرح کرده بود را شرح داد.

ویلیام اچ. مک ریون در کتابش از ده قاعده‌ای می‌گوید که در دوران آموزشی ارتش به آن‌ها یاد داده بودند. آن‌چنان‌ که تصور می‌شود این قواعد نظامی، ساده، واضح و کوتاه هستند. سربازهای نیروهای ویژه باید با همین چند اصل بر چالش‌ها و سختی‌های پیش‌رویشان غلبه کنند و به پیروزی برسند. مک ریون در کتاب تختت را مرتب کن، همین قواعد را به زندگی تعمیم می‌دهد و اعتقاد دارد با کمک گرفتن از آن‌ها در زندگی هم می‌توان به موفقیت رسید. اما مستلزم این است که با انضباط، پشتکار، شرافت و شهامت همراه باشند.‌ او در این کتاب، از اتفاقات زندگی خود و افرادش الهام می‌گیرد و از کسانی می‌گوید که این قواعد را به بهترین شکل رعایت کردند.

کتاب تختت را مرتب کن فروش زیادی در دنیا به دست آورد و بسیاری را مجاب کرد تا از قوانینش تبعیت کنند. این کتاب را نشر آموخته با ترجمه‌ی صدف حکیمی‌زاده منتشر کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "تختت را مرتب کن - (کارهای کوچکی که شاید زندگی تان و حتی دنیا را متحول کند)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک