loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی - (ویژه 7 تا 12 سال) نشر یار مانا

5 / -
like like
like like

کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (7 تا 12 سال) نوشته منیره عابدی است که در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است. این کتاب بازی‌هایی کاربردی برای تقویت تفکر انتقادی کودکان به والدین و معلمان پیشنهاد می‌دهد. این کتاب که به‌منظور رسیدن به این اهداف تدوین شده است، شامل حدود 15 بازی آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی است.

هدف از بازی‌های این کتاب پرورش تفکر انتقادی است که از مهم‌ترین توانایی‌هاست که کودکان را باید به داشتن آن عادت داد. این بازی‌ها، به علت آنکه دربرگیرندهٔ کنش و واکنش متقابل و تبادل ایده‌ها و تفکرات بین بچه‌ها و بزرگترهاست، بر استمرار انگیزش کودکان، تقویت علاقه و جذب شدن در تجربه و یادگیری تأثیر می‌گذارد انتظار می‌رود با انجام بازی‌های این کتاب، توانایی‌های زیر در کودکان رشد کند:

 تفکر انتقادی در مؤلفه‌های شناخت ویژگی‌های اشیا، مقایسه، طبقه‌بندی، پرسش‌گری، استدلال منطقی، به چالش کشیدن ایده‌ها، حقیقت‌جویی،تحلیل، ارزیابی و قضاوت، توالی‌سازی، پیش‌بینی، حدس معقول، فراخ‌اندیشی و انعطاف‌پذیری درنظر گرفته شده است.

برای آنکه بچه‌ها به یادگیری بهتر و عمیق‌تری دست یابند، لازم است با علاقه و اشتیاق در فعالیت‌های یادگیری درگیر شوند. بنابراین استفاده از روش‌های سنتی که اغلب خشک و غیربرانگیزاننده هستند، نمی‌تواند چندان مؤثر باشد. برای حل این مسائل و قرار دادن آموزش در مسیر توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های فردی و ایجاد محیط یادگیری شاد و برانگیزاننده، می‌توان از بازی‌ها در تدریس و یادگیری بهره جست. بازی‌ دانش‌آموزان کمک می‌کند که اطلاعات را به روشی جالب و کنش و واکنشی، بررسی و کسب کنند. بازی‌ها سرگرمی‌های لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی هستند که باعث درگیری کامل تمرکز و علایق بچه‌ها می‌شوند و از این طریق یادگیری را تسهیل می‌کنند. فراگیران به‌طور طبیعی با این نوع یادگیری پویا برانگیخته می‌شوند و به آن پاسخ می‌دهند. بازی‌ها نه فقط شاگردان را در روشی سرگرم‌کننده و جالب که محیط‌های یادگیری رقابتی و تعاملی به وجود می‌آورند، برمی‌انگیزانند، بلکه برای حیطه‌ی ارزشیابی نیز دلایل خاصی دارند. بازی موقعیتی ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان بتوانند پیشرفت خود را در یک روش غیرتهاجمی مشاهده کنند. به علاوه بازی‌ها برای شاگردان و معلم به‌جای ایجاد بازخورد بعد از امتحان، بازخورد فوری فراهم می‌کنند و بنابراین باعث می‌شوند معلمان شکاف‌های یادگیری را تشخیص دهند و در جلسات بعدی جبران کنند. شاگردان نیز قبل از شرکت در آزمون به ضعف‌های خود پی می‌برند و درصدد رفع آن برمی‌آیند. از این لحاظ، بازی نتایج منفی شکست را که ممکن است کاملاً جدی و پایدار باشد، از بین می‌برد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی - (ویژه 7 تا 12 سال)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک