loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب تدوین طرح کسب و کار - مدیر 20 دقیقه ای هاروارد (منابع خود را شناسایی کنید، فرصت های موجود را توصیف کنید، در افراد تمایل به مشارکت ایجاد کنید) نشر نشر آموخته

5 / -
like like
like like

کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار، از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای نشر هاروارد بیزینس ریویو، شیوه‌ی طراحی یک بیزینس پلن حرفه‌ای و کاربردی را آموزش می‌دهد و کمک می‌کند ایده‌هایتان را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. این کتاب کوچک به شما می‌آموزد چطور به ایده‌ی کسب‌وکارتان شکل دهید، بازار و رقبایتان را تحلیل کنید، خطرها را پیش‌بینی نمایید و برآوردهای مالی درستی داشته باشید.

برای اینکه پروژه‌ای به ثمر برسد و بهترین نتایج از آن حاصل شود، باید براساس یک طرح منطقی و روشن انجام گیرد. در فضای کسب‌وکار به این طرح اصطلاحاً طرح کسب‌وکار یا بیزینس پلن گفته می‌شود. در این طرح باید ایده‌ی تجاری خیلی واضح تعریف شود، رقبا و بازار مشخص شوند و مورد تحلیل قرار بگیرند، مخاطراتی که ممکن است رخ دهند پیش‌بینی شوند و حتی منابع مالی و هزینه‌ها به تفکیک توضیح داده شوند. اگر این موارد به‌درستی در بیزینس پلن لحاظ شوند، احتمال موفقیت پروژه خیلی بالاتر خواهد رفت. چون این طرح شبیه نقشه‌ی راه خواهد بود و شما می‌دانید کجا دارید می‌روید و چه چیزهایی در انتظارتان است. تهیه‌ی این‌چنین طرحی نیاز به مهارت و تخصص دارد. کتاب تدوین طرح کسب و کار (Creating Business Plans)، منبعی کم‌حجم و مقدماتی‌ست که می‌کوشد فلسفه و اصول نوشتن این پلن را به شما بیاموزد. کتاب حاضر را نشر هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) منتشر نموده و کمکتان می‌کند به ایده‌ی تجاری‌تان شکل ببخشید و به بهترین شکل آن را ارائه دهید.

چه بخواهید کسب‌وکار جدیدی به راه بیاندازید و چه قصد داشته باشید تجارت فعلی‌تان را توسعه دهید، حتماً به یک طرح کسب‌وکار احتیاج خواهید داشت. این طرح شما را با واقعیات موجود در صنعت مواجه کرده و وادارتان می‌کند به رقیب‌ها، خطرهای احتمالی و هزینه‌کردها فکر کنید. در ضمن، یکی از اصلی‌ترین اهداف این پلن این است که سرمایه‌گذاران را مجاب کند بر روی طرح شما سرمایه‌گذاری کنند. طرح کسب‌وکار کامل و کاربردی مسیر جذب سرمایه‌ی اولیه را تسهیل کرده و کمک می‌کند ایده‌ای که در ذهن دارید را به طور کامل محقق سازید. کتاب تدوین طرح کسب و کار، به شکلی مختصر و مفید نحوه‌ی تجزیه و تحلیل کار، بیان اهداف، توصیف فعالیت‌های معمول و روزانه‌ی کسب‌وکار، و حتی شیوه‌ی طراحی برنامه‌ای قدرتمند برای بازاریابی را آموزش می‌دهد.

کتاب تدوین طرح کسب و کار از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده و قرار است به صورتی فشرده اصول کاربردی و مهم مدیریت را توضیح دهید. بر همین مبنا، در فصل اول کتاب حاضر دلایل نوشتن یک طرح کسب‌وکار و مزایای آن توضیح داده می‌شود. بخش بعدی به شما نشان می‌دهد که چطور رقبایتان را بشناسید و در میان آن‌ها، فرصت‌های ایده‌آل خود را بیاید. فصل سوم کتاب به معرفی گروه مدیریت اختصاص دارد. در ادامه‌، شما با نحوه‌ی تحلیل بازار و عرضه‌ی محصول آشنا خواهید شد. نهایتاً در فصل پنجم یاد می‌گیرید که چگونه ریسک‌های پیش رویتان و همین‌طور پاداش‌های مالی را پیش‌بینی و لحاظ کنید.

کتاب تدوین طرح کسب و کار را نرگس شفیعی برای نشر آموخته ترجمه کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "تدوین طرح کسب و کار - مدیر 20 دقیقه ای هاروارد (منابع خود را شناسایی کنید، فرصت های موجود را توصیف کنید، در افراد تمایل به مشارکت ایجاد کنید)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک